" Ada apa kau datang sini ? Nak hancurkann rumah tangga aku pulak ? Cukup-cukuplah Mina , insaf Mina insaf ! "
Belum sempat Mina jelaskan tujuan dia datang rumah ,
Yoongi serang dia dulu .
Ain pegang tangan Yoongi bermaksud suruh berhenti cakap Mina yang bukan-ii .
" T-tak , bukan tu tujuan aku . Aku datang sini nak minta maaf dengan korang dua . Aku tahu aku dah banyak buat salah dengan korang . Maafkan aku ehh ? "
" Syukurlah kau dah sedar silap kau . Tak apa , yang lepas biarlah lepas Mina . Aku dah lama maafkan kau " balas Ain .
Yoongi buat muka belagak .
" Abang maafkan Mina kan ? "
Yoongi diam . Perlukah maafkan orang macam tu ?
" Abang , sedangkan Nabi pun maafkan umatnya . Inikan kita manusia biasa , maafkan jelah . Let bygone be bygone k ? "
Atas pujukan Ain , Yoongi memaafkan Mina tapi di jauh sudut hatinya , dia masih tidak percayakan wanita itu sudah insaf .
" Lagipun aku dah penat lha asyik kena kecam dengan readers , aku jumpa korang pun mesti ada reader yang marah and tak suka "
" Nanti aku tazkirah dorang " balas Ain .
" Dan lagi satu , maafkan aku Yoongi sebab terhegeh-hegeh sukakan kau dulu sedangkan kau tak suka aku , then aku stress and curang . Sekarang , aku dah dapat balasan atas semua kesalahan aku"
" Oh okay " balas Yoongi acuh tak acuh .
-S K I P-
AIN POV
Mina follow aku di Instagram dan aku followback dia .
Dia pun dah ada boyfriend sendiri .
So , harap lepas ni tak kacaulah suami aku
+ Situasi Yoongi dan anak-ii
" Papa , pantai dalam bahasa inggeris apa ?"
"Tufail nak buat ayat apa?"
" Rumah saya berhampiran dengan pantai "
" AIKK ? bukan ke rumah kita berhampiran dengan rumah nenek ? Mana ada pantai dekat sini Tufail . Sejak bila kita tinggal dekat dengan pantai ni ? "
soal Yoongi bingung .
" ni hanyalah sekadar ayat papa . Tipu-tipu jelah " balas Tufail .
Yoongi angguk faham .
" Papa , bangang tu simpan sikit " celah Daiyan.
" Suka hati papalah . Hergh , bagi penumbuk baru tau "
" Hekeleh , pikir wa goyang ? " balas anaknya .
YOU ARE READING
[C] Zaim Furqan | Min Yoongi
Fanfic❝ Saya sebagai seorang suami, bertanggungjawab untuk membimbing isteri saya ke syurga ❞ Start : 060318 End : 190418 Status : Completed ©Taehidungoreng- > cover by @beruangkoala > hanyalah rekaan semata-mata dan dilarang meniru, menciplak atau mempl...