▬『❀ 09 : Balik Korea ❀』▬

1.3K 232 52
                                    

" Aunt , Yoongi tak nak balik Korea . Mina tak tahu nak buat apa lagi la Aunt , Mina dah try macam-macam cara tapi tak berjaya jugak , dah la sini panas , boleh hitam kulit Mina " kata Mina di telefon .

" Hurm , maaflah sebab susahkan kamu Mina . Kalau Mina nak balik Korea baliklah , Aunt dengan Uncle boleh datang sana untuk pujuk dia balik sini "

" tak apa Aunt , Mina akan stay Malaysia sikit lagi , demi Yoongi , semua boleh . Kalau tak ada apa-apa , Mina tutup telefon dulu "

Panggilan sejurus dimatikan.

' humph ! terpaksa la aku stay dekat negera yang panas terik niyh ?! orang tua ni kan menyusahkan aku je tahu ! bila nak mati tah ? hish!

hm dorang akan datang sini , mesti Yoongi akan dengar cakap parents dia right ? so nanti aku boleh kahwin dengan Yoongi dan aku akan bolot semua harta korang dan blah dari hidup dia . Siapa je nakkan dia ? lol' kata Mina dalam hati.

-S K I P-

" Sepohon kayu daunnya rimbun lebat buahnya serta bunganya walaupun hidup seribu tahun kalau tak sembahyang apa gunanya ~ "nyanyi Yoongi sambil pegang tasbih hello kitty .


WANI MANDI MANDI YEAH

MANDI MANDI

WANI MANDI YEAH


Handphonenya berdering menandakan dia menerima panggilan .

" Hello hollla holly cikibing cikibung Yoongi di sini " jawabnya .

" ini eomma "

Air liur ditelan .

Kenapa eomma tiba-tiba call niy ?

" eo-eomma ? ada apa eomma call Yoongi ? "

" eomma nak kamu balik Korea , kalau tak nak balik Korea dalam masa seminggu , eomma akan tutup semua akaun bank kamu , hah padan muka biar kamu tak boleh hidup "

" erm duit boleh dicari eomma , duit itu hanya harta dunia , Yoongi Inshaallah boleh hidup kalau tak ada duit cuma Yoongi tak boleh hidup kalau tak ada Allah "

" okay eomma akan tutup-- "

" eo-eomma janganlah , eomma kan shantek enn enn , comel lak tu , kalah bini patah ameng eomma . janganlah ehh ? "

" kalau tak nak , balik Korea dan kahwin dengan Mina ! "

Sambal belacan dalam mulut terus menyembur keluar dari mulut serta hidung .

" Yoongi boleh balik tapi takkan kena kahwin dengan raksasa mata duitan tu ? eii tak sangguplah Yoongi ! "

KAU GILA NYAH !

TAK SANGGUP LA NYAH NAK KAWEN DENGAN BETINA JENIS TU !

" kenapa ? kamu ada orang lain ke ? "

" erk-tak ada , eh ada "

" ok fine ! bawak jumpa eomma ! eomma nak tengok bagus mana sangat perempuan tu sampai Yoongi tak nak kahwin dengan Mina "

Belum sempat Yoongi membalas kata-kata Eomma , panggilan sudah dimatikan terlebih dahulu .

Keluhan berat dilepaskan.

-S K I P-

" ASSALAMUALAIKUM OO ASSALAMUALAIKUM ! ASSALAMUALAIKUM !! TUHAN CAKAP TAK JAWAB SALAM DOSA ! " pekik Yoongi di hadapan rumah Ain .

" WAALAIKUMUSSALAM ! MAAPLER KAMI DAH BANYAK KARPET DEKAT RUMAH , HABANG BANGLA PERGILAH JUAL DEKAT ORANG LAIN ! HUTANG KARPET NANTI MALAM RAYA SAYA BAYAR SEBAB SEKARANG NI TAK ADA ORANG DEKAT RUMAH -- "

Baru sahaja Yoongi mahu melangkah pulang ,

Pagar rumah dibuka .

" maaf , saya ingat abang karpet nak kutip hutang tadiy , rupanya awak , heheheh " Ain menggosok kepala , malu .

" ada ke patut muka hensem ni dipanggil bangla ? haih .. hah ! saya ada sesuatu nak minta tolong awak , boleh tolong saya tak ? "

" apa ? tapi awak bagitahu dekat dalam lah "

" mak dengan ayah awak ada tak ? "

" tak ada tapi tak apa , dua ekor adik tu ada tengah main mobile legend "

-S K I P-

" sebenarnya saya nak minta tolong awak jadi girlfriend saya , saya nak tunjuk depan parents saya , boleh tak Ain ? tiket flight saya belanja "

AKU KENNOT SIA-SIAKAN PELUANG NIY

AKU MESTI AMBIL HATI MAK BAPAK DIA

LAGIPUN SIAPA JE TAKNAK KE KOREA

FREE OF CASSSS LAK TU ENN ENN

" hurm boleh tapi takkan kita berdua je ? "

" saya nak awak bawak keluarga sekali , lagipun nanti berlaku zina kalau kita berdua , saya tak nak "

TAK HABIS LAGI DENGAN ZINA DIA

" nanti saya cakap dekat mommy and daddy saya okay ? "

" syukran ya Ain "

DIA CAKAP LAGI BAHASA ALIEN NI. AKU NAK CAKAP APA NIY

" oh ya ya . okay "

-tbc-


[C] Zaim Furqan | Min YoongiWhere stories live. Discover now