▬『❀ 19 : Tanggungjawab ❀』▬

1.5K 201 85
                                    

Aku memakai tudung untuk pertama kali pada hari pertunangan yang indah ini . Fuh , Ain dah insaf gaiss . Rambut pun dah hitam legam cam arang . Mak mertua pulak sikit-sikit senyum tengok aku lepastuh wink . Mak cik ni serai ke ?

Aku mengenakan mini dress warna ungu pastel , shanteknya aku harini . PERGH SYOK SENDIRI-

HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAKKKKAHAKK

-S K I P-

" MasyaAllah , cantiknya bakal isteri aku nih ! Bak bidadari yang jatuh dari tong sampah belakang rumah aku ! MasyaAllah , iman akuu ~ first time tengok dia pakai tudung , selalunya asyik tayang rambut dia yang macam Bruno mars tu , keriting macam ramen "

tak henti-henti Yoongi memuji tunangnya apabila melihat gambar Ain yang dihantar oleh ibu mertuanya .

Jangan puji sangat , koyak dress tunang kau nanti-

" Aduh , kenapalah aku tak boleh ikut ? kenapalah tunang dulu ? orang nak kahwin terus , cepat kahwin , cepat dapat anak "

-S K I P-

Sekejap je dah sampai ke hari pernikahan sebab permintaan Yoongi , dia tak sabar nak jadi suami kononnya . Lokasi sekarang , masjid .

" Muhammad Zaim Furqan " - Uncle Bawang

" Ya saya "

" Aku nikahkan dikau dengan anak perempuanku , Nurul Qurratuain Binti Bawang dengan mas kahwinnya RM 10.10 sen hutang "

" SAH ! "

semua orang terus gelak dekat Yoongi sebab buat silap . Ni mesti kes nervous sangat ni sebab dari tempat aku ,

aku nampak bahagian belakang baju dia dah basah teruk macam hujan je dalam masjid nih .

" kita cuba sekali lagi ya ? " Yoongi angguk .

"Aku nikahkan dikau dengan anak perempuanku , Nurul Qurratuain Binti Bawang dengan mas kahwinnya RM 10.10 sen hutang "

" Saya terima nikahnya Nurul Kuratuain-maaf sekali lagi ? "

-S K I P-

Selepas ke-99 kali lafaz , akhirnya kami sah menjadi suami isteri . Dia cium dahi aku , aku cium tangan dia , dia cium pipi aku , aku cium bibir dia , ehh--

" Tak sabar malam ni " dan dia lemparkan senyuman manisnya. Aku cuma endah tak endah . Kenapalah merah aku lambat datang kalini ?

" Yoongi , Ain , eomma dengan appa balik Korea tau . Nak settlekan wedding untuk kamu dekat sana pulak " kata ibu mertuaku .

" arassoq ! " balasku.

" She mean arasso eomma "

salah ehh aku sebut ?

" Ehem , appa nak cucu banyak-ii tau " Yoongi tergelak .

Pikir perempuan ni kilang beranak ke hapa ?

" okay okay , jom selfie , aku dah siapkan tempat " celah Kook Izzani , our photographer tak berbayar .

-S K I P-

Aku pandang suami aku yang dari tadi asyik tengok gambar aku , siap buat lockscreen , wallpaper , background chat , background keyboard , semualah guna gambar aku pakai baju wedding siang tadi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku pandang suami aku yang dari tadi asyik tengok gambar aku , siap buat lockscreen , wallpaper , background chat , background keyboard , semualah guna gambar aku pakai baju wedding siang tadi .

padahal handphone aku .. lockscreen gambar Taeyong Nct127 , wallpaper gambar Kang Daniel , background chat ? gambar hantu sebab aku suka overnight . So , letak gambar hantu tak ada lah buat aku rasa nak tido . Background keyboard pulak , gambar Jimin Bts dok mengunyit dengan Jengkuk .

" Eh awak dah solat isyak ? " aku geleng .

" Ok jom "

cepat-cepat aku baring atas katil , acah tido . Malas gih .

" Awak jangan macam nih , saya suami awak tau , saya bertanggungjawab untuk membimbing isteri saya untuk ke syurga . Tak baik tau lengah-lengahkan solat "

mula dah pak cik bawang ni beletiaq .

" kejap lagi arh , penat wedding tak habis lagi . Bagi saya rehat sikit lagi "

" kejap lagi kejap lagi . Kalau mati tak ada perkataan sekejap lagi"

pergh sekali dia kasi kau ayat deep . lahai , nak tak nak terpaksalah akur sebab syurga di bawah telapak kaki suami 😊

-S K I P-

Selesai solat isyak , Ain duduk di ruang tamu rumah Yoongi menghadap tv sambil makan jelly kelapa . Terima kasih kepada Kook Izzani sebab bagi jelly kelapa sebagai hadiah wedding . Memang lain daripada yang lain hadiah dia .

Tiba-tiba , Yoongi rampas jelly kelapa Ain dan makan sampai habis .

" WOI ! HANG PASAIPA MAKAN JELI KELAPA AKU SAMPAI HABEH WOI ?! PUNGKOK HANG ARHHH . PANTANG TOK WAN MOYANG KUCING HAKU HAIHH " dengan tak sengaja Ain tertinggikan suara . yoongi terus kaku ,

terkejut dengan isterinya yang tiba-tiba tinggikan suara .

" So-sorry " dan Yoongi terus masuk bilik tanpa kata apa-apa .

HAH MAMPOS KAU AIN , MASUK NERAKA LAH KAU AIN ! BELUM SEHARI KAHWIN KAU DAH BUAT HAL ! HAH TUDIA AIN , MALAIKAT MAUT DOK SERU TU ~

Ain dengan rasa serba-salah pergi ke bilik dan duduk di sisi Yoongi . Yoongi menoleh menghadap dinding .

" Saya minta maaf , saya tak sengaja . Saya betul-ii tak sengaja tinggikan suara , saya memang kadang macam tu kalau saya tengah kusyuk makan pastuh tiba-tiba ada orang datang habiskan makanan saya sebab saya 24 jam lapar " masih tiada balasan daripada Yoongi .

" Awak ,awak maafkanlah saya , saya betul-ii rasa serba-salah , tolonglah . Saya tak nak jadi isteri derhaka , pleaselah-- " rasa nak menangis pun ada bila Yoongi still diam . Kasar sangat ke aku tadi ?

" Awak dendalah saya , saya tahu saya dah derhaka , tolonglah maafkan saya " masih diam macam tadi , rasa macam cakap dengan dinding je siott-

Elok je aku bangun dan nak keluar sebab fedap pujuk dia , dia pegang tangan aku erat .

" Saya maafkan awak "

" Seriously ?! YA ALLAH , ALHAMDULILLAH WASYUKRULILLAH BERSYUKUR PADAMU YA ALLAH . MAKNANYA SAYA TAK TERGOLONG DALAM ISTERI YANG DERHAKA LA KAN ? ALHAMDULILLAH ! "

" tapi dengan syarat " dan suasana jadi creepy .

BULU-BULUKU SEMUANYA SSAP TERPACAK!

APAHAL THO-

" Jangan panggil saya ' awak ' . Panggil saya ' abang ' dan .. " dia mendekatiku dan aku berganjak ke belakang sehinggalah aku ditemukan dengan dinding ,

kenapalah wujudnya dinding ?

HAH JAWAB !

" I want to have y-" semuanya gelap dengan serta-merta . Tak bayar bil elektrik ehh ?

potong stim betul--

TTAKK!!!

-tbc-

siapalah yg edit niyh 😂😂😂

siapalah yg edit niyh 😂😂😂

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C] Zaim Furqan | Min YoongiWhere stories live. Discover now