12. Mi-aș dori să fi știut...

165 9 117
                                    

📌...că personalitatea ne influențează profund comportamentul...

   Nimeni nu pune la îndoială axioma că toți suntem unici. Întrebarea este: în ce fel suntem unici? Mi-aș dori să fi știut că personalitatea (acele caracteristici care ne fac unici) avea să ne afecteze profund căsnicia.

   Înainte să ne căsătorim, visam la cât de minunat avea să fie să mă trezesc în fiecare dimineață și să servesc micul dejun împreună cu soția mea. După ce ne-am căsătorit, am descoperit că, de fapt, Karolyn nu se trezea devreme dimineața. După ce m-am gândit un pic, mi-am amintit că în anii în care o curtam, ea îmi spusese: "Să nu mă suni dimineața. Nu sunt responsabilă pentru ce fac sau spun înainte de amiază."

   Am luat-o ca pe o glumă și am râs. N-am sunat-o niciodată dimineața pentru că eram prea ocupat cu treburile mele. După căsătorie, am descoperit că vorbise serios. Visul meu la un mic dejun romantic împreună cu soția mea s-a spulberat în prima lună de căsnicie. Nu-mi mai rămânea decât să-mi mănânc micul dejun în tăcere, acompaniat doar de trilurile păsărilor care cântau afara, lângă fereastră.

    De cealaltă parte, înainte să ne căsătorim, Karolyn își închipuise activitățile pe care avea să le facem împreuna între ora 10 seara și miezul nopții. Acestea includeau: să discutăm cărți, să vizionăm filme, să jucam diverse jocuri și să dezbatem unele probleme de viață. Ce nu știa ea, era că motorul meu fizic, emoțional și intelectual se oprea la 10 p.m. Posibilitatea ca eu să port o discuție inteligentă se diminua foarte mult după ora respectivă. Este adevarat că, în timpul perioadei de curtare stăteam treaz și discutam cu ea până la miezul nopții. Dar pe atunci eram mânat de sentimentele euforice de îndrăgostit. Încântarea de a fi cu ea și de a face lucruri împreună, menținea secreția de adrenalină, iar ei nici prin gând nu-i trecea că se va schimba ceva după ce ne căsătorim. 

    Niciunul dintre noi nu știa înainte de căsătorie că există persoane nocturne și persoane matinale. Persoanele matinale se trezesc cu un entuziasm de cangur, care saltă să înfrunte ziua pline de voie bună, în timp ce persoana nocturnă își trage plapuma peste cap, gândind: "Sigur se preface - nimeni nu poate fi atât de entuziasmat dimineața." Pentru persoanele nocturne, "perioada optimă" din zi este de la 10 p.m. până la ... . Atunci le place să citească, să picteze, să se joace, să faca orice ar cere multă energie, în vreme ce unei persoane matinale îi cam piere cheful după acea oră.

    Această diferență de personalitate poate avea un impact profund asupra relației intime a cuplului.

   Persoana matinală vrea să meargă la somn la ora 10, pe când cea nocturnă spune: "Cred că glumești. Nu pot merge la culcare atât de devreme." Persoana matinală se poate simți respinsă, pe când cea nocturnă se simte dominată.
Acest lucru poate duce foarte ușor la certuri și la frustrare.

    Există vreo speranță pentru acest cuplu?

   Desigur, dacă cei doi aleg să respecte diferențele și să negocieze o soluție, pentru că o persoana matinală nu va deveni niciodată o persoană nocturnă, iar o persoană nocturnă nu va deveni niciodată o persoană matinală. Cu mult efort, ne putem forța să funcționam la primele ore sau la ceasurile târzii ale nopții, care nu se încadrează în perioada noastră optimă de funcționare. Dar niciodată nu vom putea face asta fără caznă.

De ştiut înainte de căsătorie [FINALIZATĂ] Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum