📌 ...că printr-o CĂSĂTORIE intrăm într-o FAMILIE...
Dacă mai crezi că după nunta veți fi doar voi doi, te înșeli. Te căsatorești într-o familie la bine și la greu. Familia ei nu dispare a doua zi după nuntă. Poate că părinții voștri vă vor acorda câteva zile în care să vă petreceți singuri luna de miere, dar după aceea, se așteaptă să facă parte din viețile voastre. În unele culturi neoccidentale, implicarea parentală este mai pronunțată și mai fățișă. În unele cazuri mireasa trebuie să se mute cu soțul în casa părinților lui și să locuiască acolo toată viața. La o adică, zestrea a fost plătită și ea aparține familiei lui. Mama lui o va învăța cum să fie nevasta de care el are nevoie. În cultura occidentală, relațiile cu familia de alianță, nu sunt foarte strict formalizate, dar sunt, fără îndoială, reale.
De mai bine de treizeci de ani, cuplurile au venit în biroul meu de consiliere și s-au plâns de următoarele lucuri:
❌ Mama lui vrea să-mi spună cum să gătesc. Gătesc de zece ani, n-am nevoie de ajutorul ei.
❌ Tatăl ei nu mă place. Le spune prietenilor săi că fiica lui s-a căsătorit cu cineva inferior ei. Presupun că ar fi vrut să fiu doctor sau avocat. Nu am curajul să-i spun că, eu lucrând ca instalator fac mai mulți bani decât oricare dintre ei.
❌ Sora și mama lui nu mă includ niciodată în activitățile lor sociale. O invită pe soția fratelui său, dar pe mine, niciodată.
❌ Fratele ei este dependent de sport. Nu avem mai nimic în comun. Cred că sunt ani buni de când nu a pus mâna pe o carte și nu dă doi bani pe politică.
❌ Tatăl ei este contabil. De fiecare dată când suntem împreună, îmi dă sfaturi despre cum să ne gestionăm banii. Sincer să fiu, de obicei nu sunt de acord cu sfaturile lui, dar încerc să fiu amabil.
❌ Fratele soțului meu îi spune întodeauna ce să facă. Este cu patru ani mai mare decât el. Presupun că încă încearcă să fie fratele mai mare, dar pe mine mă deranjează că soțul meu este atât de influențat de sfaturile fratelui său. Dacă am o părere diferită, el întodeauna ține partea fratelui său.
❌ Părinții soției mele îi dau bani să-și cumpere lucuri pe care noi nu ni le permitem. Mă irită lucrul acesta. Mi-aș dori să ne lase să ne conducem singuri viața.
❌ Părinții soțului meu vin în vizită fără să ne anunțe și se așteaptă ca noi să lăsăm totul baltă și să stăm cu ei. Începe să fie foarte iritant. Nu vreau să-i supăr dar aș prefera să ne sune înainte și să vadă dacă este un timp convenabil pentru a ne vizita.
Atunci când te căsătorești devi parte a unei familii extinse.
Aceasta poate include mama, tata, mama vitregă, frați, surori sau frați și surori vitregi, unchi, mătuși, nepoți, verișoare, etc. Nu poți ignora familia exstină. Ei nu se vor da în lături din calea ta. Relația ta cu ei poate fi una distantă sau apropiată, pozitivă sau negativă, dar veți avea o relație pentru că vă căsătoriți fiecare într-o familie.
Viața va fi mult mai ușoară dacă puteți avea o relație bună cu această familie exstinsă. Relația voastră cu fiecare dintre aceste persoane depinde de oportunitățile pe care le aveți de a interacționa. Dacă locuiți la 1500 de km distanță de familiile voastre extinse, relația voastră poate fi una pozitivă, dar distantă. Oportunitățile de a vă dezvolta relația se pot limita la concedii, nunți și înmormântări. Însă, dacă locuiți în apropiere, atunci puteți avea parte de o interacțiune mai consistentă cu membrii familiilor voastre extinse.
CITEȘTI
De ştiut înainte de căsătorie [FINALIZATĂ]
SpiritualitéCe ar trebui să știe viitorii miri înainte de fericita zi a cununiei lor? Am putea crede că lucrurile cu adevărat semnificative pentru o familie tânără se învață în timp, începând din prima zi în care cei doi își asumă rolurile de soț și soție. Gar...