Epilog

130 6 10
                                    

    În această carte, v-am împărtășit ceea ce mi-aș dori să-mi fi spus și mie cineva înainte să mă căsătoresc. Dacă eu și Karolyn am fi discutat temele prezentate în această carte, primii ani din căsnicia noastră ar fi fost mult mai plăcuți. Dar pentru că nu le-am discutat, căsnicia noastră a fost plină de conflicte, neînțelegeri și frustrare. Cunosc sentimentul de a fi căsătorit și nefericit; știu cum e să gândești: "M-am căsătorit cu femeia nepotrivită." Raționamentul meu era că dacă m-aș fi căsătorit cu "cea potrivită", nu ar mai fi fost atât de greu.

    Da, în cele din urmă am găsit răspunsuri la frustrările noastre și soluții la conflicte. Am învățat să ne ascultăm cu empatie unul pe celălalt, să ne înțelegem sentimentele și dorințele și să ajungem la soluții realiste. De mulți ani încoace, avem o relație împlinită, ne susținem unul pe celălalt din dragoste și am investind ajutând alte cupluri să descopere același lucru. Dorința mea este ca această carte să ajute mii de cupluri să aibăacest tip de căsnicie, fără anii dureroși și plini de lupte prin care am trecut noi.

    Dacă ești singur și în prezent nu ești implicat într-o relație de curtare, sper ca ideile din această carte să rămână într-un cotlon al minții tale ca referință în viitor. Acum, ai căpătat o imagine mai realistă asupra a ceea ce trebuie luat în considerare inainte de a te decide să te căsătorești. Atunci când vei începe să simți "furnicături" pentru cineva, sper că vei scoate această carte din arhivă și o vei lăsa să te călăuzească în dezvoltarea unei relații sănătoase de curtare și să te ajute să iei o decizie înțeleaptă dacă să spui sau nu: Da vreau!

   Pentru aceia dintre voi, care sunteți angajați într-o relație serioasă de curtare, sper ca această carte vă va fi tovarăș de încredere pe măsură ce ajungeți să vă cunoasteți mai bine unul pe altul. Vă încurajez să discutați deschis și cu onestitate subiectele propuse și să încercati să fiți realiști cu lucrurile pe care le descoperiți. Dacă veți proceda așa, eu cred că veți decide cu înțelepciune dacă să vă căsătoriți sau nu.

   Pentru aceia care sunteți oficial sau neoficial logodiți, sper că veți aborda mult mai profund problemele ridicate de mine. Vă încurajez nu doar să citiți capitolele, ci să răspundeți la întrebări și să urmați sugestiile pe care le-am făcut la sfârșitul fiecărui capitol. Unii dintre voi pot descoperi că logodna lor este prematură; ca în realitate nu v-ați cunoscut destul de bine pentru a lua acea decizie.

   Dacă așa stau lucrurile, sper că veți avea curajul să fiți onești unul cu altul, să acceptați eventuala jenă și fie să amânați, fie să rupeți logodna. Vă asigur o logodnă ruptă, deși dureroasă, nu este nici pe departe atât de dureroasă ca un divorț trei ani mai târziu. Dacă pe de altă parte, ați ajuns la concluzia că aveți o bază comună suficient de solidă pentru a clădi o căsnicie reușită, atunci, discutând aceste chestiuni, veți fi mai pregătiți pentru realizarea acestui vis. Cred cu tărie că dacă vor discuta în profunzime conținutul acestei cărți, cuplurile vor intra în căsnicie cu o perspectivă mult mai realistă asupra modului în care să dezvolte un mariaj reușit.

    Un sondaj realizat în urmă cu câțiva ani, a arătat că 87% dintre adulții necăsătoriți, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani au afirmat: vreau să am o căsnicie trainică și care să dureze toată viața.

   Ei și-au văzut proprii părinți divorțând și au simțit durerea abandonării. Nu ar vrea să se repte asta. Tragedia este că mulți dintre ei nu au nici cea mai vagă idee cum să-și îndeplinească năzuința unei căsnicii frumoase și trainice. Dorința mea este ca această carte să le ofere această informație.

Dacă ea v-a fost de ajutor, sper că o veți recomanda și prietenilor voștri. Nu uitațiaștept cu bucurie părerile voastre în comentarii.

De ştiut înainte de căsătorie [FINALIZATĂ] Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum