Exerciții

112 7 85
                                    

   1. Întrucât cunoașterea reciprocă este unul dintre scopurile principale ale unei relații de curtare serioase, folosiți următoarele întrebări ca punct de pornire al discuției.

* Ce realizări personale ne-am împărtășit unul altuia?

* Ce eșecuri personale ne-am împărtășit și ce mai este de împărtășit?

* Cât de mult din trecutul nostru sexual ne-am împărtășit unul altuia?

* Ce știm fiecare despre istoria financiară a celuilalt?

   2. Întrucât propria familie are o mare întărire asupra voastră, folosiți următoarele întrebări ca îndrumător pentru a înțelege aceste relații.

* Cum ai descrie relația conjugală dintre mama și tatal tău?

* Din perspectiva ta, care a fost principala filosofie a părintilor tăi despre creșterea copiilor? Argumentează dacă ești de acord sau nu cu modul în care și-au îndeplinit datoria de părinți.

* Ce fel de relație ai in prezent cu tatal tău?

* Ce fel de relație ai cu mama ta?

* Dacă și când te vei căsători, în ce aspecte ai vrea să fie diferită căsnicia ta de cea a părinților tăi?

    3. Întrucât realizările personale și profesionale sunt o parte însemnată a vieții, folosiți următoarele întrebări pentru a explora acest aspect.

* Care sunt obiectivele tale educaționale pentru următorii cinci ani?

* Din cât îți cunoști interesele, ce obiective profesionale ai în prezent?

* Relația de curtare este un ajutor sau o piedică în atingerea acestor obiective? În ce fel?

* În ce măsură simți că partenerul tău acceptă și apreciază obiectivele tale?

    4. Întrucât o relație de curtare sănătoasă este una echilibrată,  folosiți următoarele întrebări pentru a identifica domeniile la care mai trebuie să lucrați.

A. Intelectual:
* V-ați făcut timp pentru a vă compara notele din facultate sau din liceu?

* Ați citit vreodată o revistă sau un articol on-line și ați vorbit despre principiile voastre asupra validității articolului?

* Ce programe de teliviziune vizionați în mod obișnuit? Cât de des discutați despre reacțiile voastre la programele vizionate?

* Când îți împărtășești opinia pe subiecte politice, cum reacționează partenerul tău de obicei?

* Când aveți păreri diferite, cât de liber te simți să-ți împărtășești opinia? Cum reacționzi de obicei când partenerul tău îți împărtășește perspectiva lui?
* Ați învățat să fiți în dezacord fără să fiți nesuferiți?

B. Emoțional
* Ce emoții ai trăit de-a lungul acestei zile?

* Cât de des, și în ce măsură, vă împărtășiți reciproc emoțiile?

* Când vi le împărtășiți cum reacționează de obicei cealaltă persoană? Ce îmbunătățiri ați dori să vedeți în această latură a relației voastre?

C. Social

* La ce evenimente sociale ați participat împreună in ultima lună? Discutați cât de mult v-au plăcut sau nu acele evenimente?

* Care sunt evenimentele sportive la care vă place să participați sau pe care le vizionați la televizor?

* Este vreunul dintre voi interesat să psrticipe la evenimente muzicale? Ați vorbit despre modul în care vă afectează realația această preocupare?

* Câte filme ați vizionat împreuna în ultimile șase săptămâni? Ați discutat despre conținutul lor după ce le-ați văzut?

* Când participați la evenimente sociale împreuna care presupun să vorbiți cu alți oameni, ce te deranjează cel mai mult la comportamentul partenerului tău?

* Ce îmbunătațiri ați dori să vedeți în această latură a relației voastre?

D. Spiritual
* Ați discutat despre mediul spiritual de proveniență al fiecăruia?

* Dacă ați crescut într-o familie religioasă, ați îmbrățișat credința din copilărie? Sau ați respins-o? Sau încă ezitați dacă o veți adopta? Care este concepția voastră despre Dumnezeu?

* Dacă veți avea copii, îi veți crește într-o anumită credință?

* Ce îmbunătațiri ați dori să vedeți în această latură a relației voastre?

E. Fizic
* Ce fel de atingeri îți comunică dragostea?

* Ați discutat unul cu altul despre ce considerați a fi atingeri inadecvate?

* Cât de presați v-ați simți să acceptați atingeri pe care le-ați simți a fi inadecvate?

* Ce îmbunătațiri ați dori să vedeți în această latură?

            ~ Final ~

De ştiut înainte de căsătorie [FINALIZATĂ] Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum