4. Mi-aș dori să fi știut...

316 13 0
                                    

📌 ...cum să rezolv NEÎNȚELEGERILE fără CEARTĂ...

    Pe vremea când ieșeam la întâlniri, nici nu mi-a trecut prin minte că vom avea cândva vreo neînțelegere majoră. Mi se părea că eram compatibili în toate domeniile. Eu eram dispus să fac orice își dorea ea, iar ea părea dispusă să îmi urmeze sugestiile. Acesta a fost unul dintre lucrurile care m-au atras la ea. Nu mi-a trecut niciodată prin minte, că vom ajunge în cele din urmă, să ne certăm.

    Și totuși, începând din luna de miere și continuând în primii ani de căsnicie, ne-am trezit încurcați până peste cap în conflicte. Nu puteam să înțeleg cât de ilogică era soția mea, iar ei nu-i venea să creadă că eu puteam să fiu atât de dur și de exigent. Și nu voiam să fiu dur; doar că știam că ideea mea era cea mai bună. Desigur, ea avea aceași părere despre ideile ei.

   Nimeni nu ne spusese vreodată că neînțelegerile sunt o parte normală a oricărei căsnicii. Nu există cupluri căsătorite care să nu dea de conflicte, dintr-un simplu motiv: suntem indivizi! Ca indivizi, avem dorințe diferite, ne plac și ne displac lucruri diferite, ne irită și ne încântă lucruri diferite.

    De exemplu, am descoperit că lui Karoyln îi plăcea să se uite la televizor, pe când eu credeam că televizorul este o pierdere de timp. De ce să nu citesc o carte și să învăț ceva? "A învățat cineva ceva vreodată uitându-se la televizor?" aceasta era punctul meu de vedere. Ea susținea că privitul la televizor era modul ei de a se relaxa și că, împotriva opiniei mele, se puteau învăța multe lucruri de la televizor.

    Astfel lucrul acesta, a devenit un "punct sensibil" în relația noastră, care periodic izbucnea într-o ceartă în toată regula. Odată cu scurgerea anilor am descoperit tot mai multe puncte sensibile și căsnicia noastră a devenit o serie continuă de explozii verbale.

    În zilele acelea, am adoptat gândul: "M-am căsătorit cu persoana nepotrivită. Cu siguranță, dacă m-aș fi căsătorit cu cea potrivită, lucrurile ar fi stat altfel." 

    Sunt singur că și Karolyn avea același gânduri. Mai târziu, discutând cu alte familii mai în vârstă, am descoperit că toate cuplurile au parte de conflicte. Unele familii învață cum să le rezolve într-o manieră prietenoasă, în timp ce altele recurg la certuri aprinse. Noi, categoric, ne încadrăm în ultima categorie.

    În ultimii treizeci și ceva de ani am stat în biroul meu de consiliere și am ascultat alte familii împărtășindu-și frustrarea cu un stil de viață cu certuri, similare celor experimentate de mine și Karolyn. Din fericire, am putut să le ajut pe multe dintre ele să descopere o cale mai bună. În acest capitol, îți voi dezvălui câteva din ideile pe care le-am împărtășit și lor.

     În primul rând, trebuie să începem cu acceptarea realității că vom avea conflicte.

     Conflictele nu sunt un semn că te-ai căsătorit cu persoana nepotrivită. Ele pur și simplu atestă faptul că sunteți oameni. Toți avem tendința de a presupune că ideile noastre sunt cele mai bune.

De ştiut înainte de căsătorie [FINALIZATĂ] Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum