Introducere

999 29 9
                                    

«Cartea aceasta nu este un ghid pentru planificarea nunții, ci conține sfaturi pentru a clădi o căsnicie reușită. »

    În facultate, am studiat antropologia ca materie de specialitate. Mai târziu, am urmat masteratul în același domeniu. Timp de mai bine de patruzeci de ani, m-am ocupat cu studiul mai multor culturi. O concluzie este inevitabilă: căsătoria între un bărbat și o femeie stă la baza tuturor societăților umane!

    Este o realitate, că aproape toți copiii, ajunși la maturitate se căsătoresc. În Statele Unite, în fiecare an, au loc peste două milioane de căsătorii, adică peste patru milioane de oameni răspund "da" la întrebarea: "Îl iei în căsătorie pe acest bărbat?" sau "O iei în căsătorie pe această femeie?"

     Aproape toate aceste cupluri se gândesc că "vor trăi fericiți până la adânci bătrâneți". Nimeni nu se căsătorește sperând să fie nefericit sau dorind să-și nefericească partenerul. Cu toate acestea, se știe că rata divorțurilor în Occident se menține în jur de 50% și că cele mai multe dintre acestea au loc în primii șapte ani de căsătorie. Oamenii nu se căsătoresc cu intenția să divorteze.

    Divorțul este rezultatul lipsei de pregătire pentru căsătorie și al esecului de a învăța deprinderile necesare a lucra în echipă, într-o relație intimă. Ironia este că recunoaștem nevoia de pregătire în toate celelalte domenii ale vieții, dar nu o recunoaștem când vine vorba de căsătorie. Majoritatea oamenilor petrec mult mai mult timp pregătindu-se pentru o carieră decât pentru căsătorie. Așadar, nu ar trebui să ne surprindă faptul că au mai mult succes în preocupările vocaționale decât în atingerea țelului fericirii conjugale.

    Decizia de a se căsători va avea un impact mult mai mare decât aproape orice altă decizie din viața unui om. Și totuși oamenii se zoresc să intre în căsnicie cu puțin sau chiar fără niciun fel de pregătire pentru a face din aceasta o reușită. De fapt, multe cupluri acordă mai multă atenție planurilor de nuntă decât planurilor pentru căsnicie. Ceremonia nunții durează doar câteva ore, pe când căsnicia, sper eu, va dura o viață întregă!

    Cartea aceasta nu este un ghid pentru planificarea nunții, ci conține sfaturi pentru a clădi o căsnicie reușită. Mi-am petrecut ultimii treizeci și cinci de ani din viață făcând consiliere cu familiile ale căror visuri la o căsnicie fericită au fost spulberate în lumea reală a vaselor murdare, a facturilor neplătite, a programelor de lucru incompatibile și a bebelușilor plângăcioși. Cu multă muncă și luni de consiliere, multe dintre aceste familii au ajuns să aibă căsnicii împlinite. Și sunt recunoscător pentru asta.

     Convingerea mea este că multe dintre aceste lupte ar fi putut fi evitate dacă cei doi și-ar fi făcut timp să se pregătească mai temeinic pentru căsnicie. Acesta este motivul pentru care scriu această carte. Aș vrea să înveți din greșelile lor. Este mult mai puțin dureros așa, decât să înveți din propriile tale greșeli. Aș vrea să ai parte de aceea căsnicie plină de iubire, susținere și beneficii reciproce pe care ți-o dorești. Însă trebuie să știi că doar căsătoria în sine nu îți asigură acest tip de căsnicie. Trebuie să îți faci timp să descoperi și să aplici acele sfaturi care au demonstrat că fac posibilă o astfel de căsnicie.  

    Pentru cei care nu se află într-o relație de curtare, și încă nu au planuri de căsătorie, această carte constituie o hartă care îi va conduce dinspre singurătate spre căsătorie.
Pe cei care se află într-o relație de curtare, dar nu sunt încă logodiți, această carte îi va ajuta să decidă dacă și când să-și anunțe planurile de căsătorie. Pe cei logodiți, cartea îi va ajuta să examineze temelia unei căsnicii reușite și să învețe deprinderile necesare pentru a o clădi.

    Privind în urmă, la primii ani ai căsniciei mele, mi-aș dori să îmi fi spus și mie cineva, ceea ce îți voi spune eu. Cred sincer că aș fi luat aminte. Dar, în generația mea, conceptul de "pregătire premaritală" nu exista. Nădăjduiesc că deschiderea mea, cu privire la căsnicia mea, te va ajuta să eviți ceva din durerea și frustrarea pe care le-am trăit eu și Karolyn.

    Cartea aceasta nu trebuie doar citită, ci și trăită! Cu cât înțelegi mai mult realitățile discutate în paginile următoare și sunteți transparenți în a vă împărtăși gândurile și sentimentele cu privire la aceste subiecte, cu cât vă respectați reciproc opiniile și găsiți împreună soluții viabile pentru diferențele dintre voi, cu atât veți fi mai pregătiți pentru căsnicie.

    Dacă ignorați aceste probleme și alegeți să credeți că sentimentele euforice pe care le nutriți unul pentru celălalt vă vor susține în căsnicie, atunci vă pregătiți pentru eșec. Vă îndemn să vă pregătiți pentru căsnicie ca și cum ar fi cea mai importantă relație interumană pe care o veți dezvolta vreodată. Dacă-i acordați toată atenția, și tot ce aveți mai bun, aveți toate șansele să vă vedeți împlinite visurile la o căsnicie fericită.

    Nu uitați, ziua nunții este doar primul pas!

  
             ~ Gary Chapman

De ştiut înainte de căsătorie [FINALIZATĂ] Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum