8. Mi-aș dori să fi știut...

173 10 44
                                    

📌 ...că aveam nevoie de un PLAN de gestionare a BANILOR...

Pe vremea când eu și Karolyn ne întâlneam și, mai târziu, când am decis să ne căsătorim, nu mi-a trecut deloc prin minte că va fi nevoie să discutăm despre cum ne vom gestiona finanțele. Niciunul dintre noi n-avea bani. La o adică, amândoi eram proaspeți absolvenți de facultate. În timpul facultății, amândoi am stat la cămin. Nu închiriasem niciodată vreun apartament, nu achitasem niciodată vreo factură pentru curent, nu plătisem niciodată pentru o mașină și rareori îmi cumpărasem haine.

Lucram cu jumătate de normă pentru a-mi plăti cheltuielile cu facultatea. După primul an, părinții mei au avut bunătatea să-mi cumpere o mașină și să-i plătească asigurarea. Hainele pe care le purtam erau primite cadou de la familia mea, cu ocazia Crăciunului sau a aniversărilor zilei mele de naștere. Karolyn avea experiență similară, doar că, înainte să se înscrie la facultate ea lucrase cu normă întreagă timp de un an, avuse propriul apartament și își plătise singură facturile.

Singurul plan financiar pe care-l aveam era acela că ea căzuse de acord să lucreze cu normă întreaga, în timp ce eu mă focalizam în întregime pe studiile mele postuniversitare. Planul acela a ținut două luni. Slujba lui Karolyn îi impunea să înceapă lucrul la 5:30 a.m. Ea nu este o persoană matinală. Starea ei de sănătate se înrăutățea văzând cu ochii și amândoi am fost de acord că planul acesta nu funcționa.

Am decis să ne cautam amândoi slujbe cu jumătate de normă, după-amiază. Foarte curând, ea a fost angajată de unul dintre profesorii mei de la facultate, iar eu mi-am găsit un post la banca locală. Niciunul dintre noi nu câștiga mai mulți bani, dar cât câștigăm era destul ca să ne plătim chiria și utilitățile pentru apartamentul nostru de studenți, să cumpărăm benzină pentru mașină, precum și să punem mâncare pe masă.

Niciunul dintre noi nu și-a cumpărat vreo haină timp de trei ani de zile!

După ce mi-am terminat studiile și am început să lucrez pentru prima dată cu normă întreagă, aveam impresionantul profit de 150 de dolari.

În acei ani, n-am avut neînțelegeri din cauza banilor, pentru că nu aveam bani. Atâta timp cât un cuplu cade de acord să facă anumite sacrificii pentru o vreme, cu scopul atingerii unui obiectiv bine definit, în cazul nostru absolvirea studiilor postuniversitare, și atâta timp cât venitul existent este suficient pentru acoperirea nevoilor, cei doi au puține șanse să întâmpine conflicte pe seama banilor.Acestea au aparut, în cazul nostru, abia după ce am început "să facem bani".

Noi încă nu discutasem vreodată un plan de gestionare a BANILOR noștri. După trei ani de sacrificii, amândoi eram entuziasmați să cheltuim. Însă noi gândeam diferit cu privire la ce și când aveam de cumpărat. Fără să avem un plan la îndemână, finanțele au devenit pentru noi ceea ce au devenit pentru multe cupluri - un câmp de luptă.

N-am să vă plictisesc cu amănuntele ciocnirilor noastre. Ce vreau să subliniez este că dacă ne-am fi făcut un plan înainte de nuntă, acesta ne-ar fi scutit de multe certuri inutile. Am să vă împărtășesc în cele ce urmează un plan simplu de gestionare a banilor, care a ajutat mii de familii să evite starea conflictului în domeniul finanțelor. Să începem cu începutul.

📌 "Banii noștri" : crearea unității:
Prima piatră de temelie în elaborarea unui plan financiar este să cădeți de acord că, după căsătorie, nu vor mai fi "banii mei" și "banii tăi", ci "banii noștri."

De ştiut înainte de căsătorie [FINALIZATĂ] Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum