📌Cultivarea unei relații de curtare sănătoase:
În cultura occindenală, căsătoria este precedată de o perioadă de întâlniri sau de curtare. În sens larg, o întâlnire este un rendez-vous între un bărbat și o femeie care sunt de acord să petreacă un timp împreună cu scopul de a se cunoaște mai bine. Există doua etape distincte în ceea ce privește întâlnirile.
Prima etapă este întâlnirea ocazională. O întâlnire ocazională poate avea sau nu nuanțe romantice. Poate fi vorba, pur și simplu, de doi oameni pasionați de muzică care cad de acord să participe la un spectacol, și probabil după aceea să servească cina sau un desert. Sau ar putea fi vorba de doi cicliști care se învoiesc să facă o călătorie de 32 de kilometri împreună, într-o sâmbătă. Dacă nu există un interes romantic, și nici nu apare unul după o perioadă de întâlniri ocazionale, cei doi probabil se vor considera prieteni și nu se vor gândi la relația lor ca la o relație de curtare.
Relațiile bazate pe întâlniri ocazionale sunt adesea însoțite de un interes romantic din partea unuia dintre cei doi sau din partea amândurora. Totuși, cei doi pot ieși de nenumărate ori la întâlnire, fără să recunoască acest lucru. Scopul întâlnirilor ocazionale este acela de a se bucura de viață împreună și de a împărtăși un interes comun. Întâlnirile ocazionale sunt, de regulă, neexclusive; adică, unul dintre cei doi, sau ambii pot avea întâlniri și cu alte persoane. Deși cel cu sentimente romantice mai puternice se poate simți rănit emoțional știind că celălalt se întâlnește și cu altcineva, este puțin probabil că își va verbaliza durerea, pentru că este conștient că între ei nu s-a făcut vreun angajament.
Întâlnirea ocazională, în mod normal, evoluează înspre una din cele trei direcții. În cazul în care nu apare un interes romantic, și cei doi au un interes comun important, este posibil să clădească o relație puternică de prietenie care să se concentreze asupra unei activități comune. Acest fel de relații relaxate pentru amândoi țin, deseori, ani de-a rândul.
O a doua posibilitate este ca întâlnirile să înceteze. Poate că unul dintre ei simte o atracție romantică puternică și celălalt nu. Acest lucru în sine poate deveni un conflict care să duca la încheierea relației. Sau, dacă niciunul nu are un interes romantic față de celălalt și nici nu au o legătură solidă, relația moare de la sine.
A treia posibilitate este ca, în timp, amândoi să capete un interes romantic față de celălalt, chiar dacă acesta nu a existat la început. Timpul petrecut împreună este plăcut pentru amândoi și ei încep să se gândească că s-ar putea să se fi îndrăgostit. Relația va avansa de la relații ocazionale la curtare.
Curtarea este mult mai serioasă decât întâlnirile ocazionale. În mod normal, ea este percepută ca o relație exclusivă. Dacă vreunul dintre ei alege să se întâlnească și cu altcineva, cel trădat va suferi foarte mult. El nu va ezita să-și verbalizeze durerea, iar discuția care va rezulta va duce fie la ruperea relației, fie la un angajament reciproc. Despre aceasta din urmă etapă vreau să vă vorbesc în această secțiune a cărții.
Consider că dezvoltarea unei relații sănătoase de curtare este cea mai bună pregatire pentru o căsnicie sănătoasă. Nu vreau să spun că toate cuplurile care se află în etapa aceasta vor ajunge la căsătorie. Sugerez doar că o relație sănătoasă de curtare le va permite acestora să răspundă cu mai multă înțelepciune la întrebarea: să mă căsătoresc sau nu? Așadar, să ne îndreptăm atenția spre factorii care caracterizează acest tip de relație de curtare.
CITEȘTI
De ştiut înainte de căsătorie [FINALIZATĂ]
EspiritualCe ar trebui să știe viitorii miri înainte de fericita zi a cununiei lor? Am putea crede că lucrurile cu adevărat semnificative pentru o familie tânără se învață în timp, începând din prima zi în care cei doi își asumă rolurile de soț și soție. Gar...