Bölüm 5: Gringotts Soyuluyor

4.9K 207 23
                                    

Ron”Harry, bu inanılmaz. Quidditch harika bir oyundur. Ayrıca 1. sınıflar asla takıma alınmazlar. Bu   100 yıllardır böyle. Sen en genç top tutucusu olmalısın.” Harry “1 asırdır. Profesör McGonagall söyledi.” Avery “quidditch nedir ? Madam  Hooch 1. sınıf olmasam beni de takıma alırmış, öyle söyledi.” Ron hemencicik  anlattı. Hermione  gözlerini devirip kitabını göğsüne bastırdı gitti. Avery ve Harry  hayranlıkla dinledi. Harry biraz korkmuştu. Ron “İşte  Fred ve George. Onlarda takımda Harry. Top vurucular.” Fred “ genç  Potter quidditch oynuyor ne harika.” Gülüşüyle Harry’i mahçup düşürdü. “Harry, bizim görevimiz  senin fazla kan kaybetmeni önlemek.” Avery “oda ne demek oluyor?” Fred “quidditch sert oyundur. Yıllardır ölen olmadı ama ciddi yaralanmalar olur. Dert etme Harry başarırsın.” Diyerek gittiler.

Akşam hepsi yataklarına girdiklerinde Avery “ iyi ki kardeşim var.” Diye geçirdi içinden. Harry yatağına uzanıp aynı şekilde “İyi ki bir kız kardeşim var.” Diyerek gülümsedi.

Sabah kahvaltıya indiklerinde Neville de oradaydı.  Avery Neville’i yanına oturdu . “Günaydın Neville, kendini nasıl hissediyorsun?” dedi gülümseyerek. Neville “Teşekkürler Avery, oldukça iyim. Dünnn şeyy….. yaniii beni kurtardın. Madam Pomfrey’e göre ucuz atlatmışım kaburgalarım bile kırılabilirmiş sen olmasaydın. Düşünebiliyor musun kaburgasız olduğumu ? herhaldeee… bir kertenkeleye benzerdim. Sadece kuyruğum olmazdı.” Dedi gülerek. Avery gülümsedi. Hermione’nin ona verdiği kitaba daldı. Hermione kendi kitabı ile alakadar olurken Ron ve Harry geldi. Ron “Bu gün kitaplarınız size günaydın demez diye korkmadınız öyle değil mi ? Onlar günaydın değil hoşçakalın demeyi  tercih ederdi.”  Avery ve Hermione buna bozulmuştu. Harry alıştığı için gülümsedi ve kahvaltısına adapta oldu. Avery “Sağ ol Ron, sana da  günaydın.” Sesindeki sitem Ron’u ürkütmüşe benzemiyordu. Hermione “Ronald, senin kitaplarında benze birazcık merhaba demeyi öğrenmeye ne dersin ? en azından senden görmedikleri kibarlığı sözcüklerde bulabilirler.” Elbette Ron Hermione’nin  ne demek istediğini anlamadı. Ama şansını da zorlamak  istemedi. Yoksa iksir ödevini nasıl yapar dı ?  Camdan süzülen baykuşlar gelecek postalarını masalara bıraktı. Harry birini açtı. “ Hey,  gringotts soyulmuş. Dinleyin. ‘Yazıda bahsi geçen 713 numaralı kasa zaten aynı gün içerisinde boşaltılmıştı. Cincücelere göre hiçbir eksiklik yok. Araştırmaların devam edeceğine dahil hiç şüphemiz  yoktur.’ Bu Hagrid ile gittiğimiz kasa.” Avery , Ron,Hermine “NE?”. Harry “Evet, benim okul eşyalarım için gringotts’tan para almaya gitmiştik. Hagrid çok gizli bir iş olduğunu söyledi.” Hermione “Hagrid ile konuşmamız lazım. Derse daha var. Hadi karnınızı sonra doyurursunuz Hagrid’e gidelim.”

Yumruklarıyla Hagrid’in koca kapısından anca duyulabilir bir ses çıkarmayı başardılar. Hagrid “ oh, demek sizdiniz. Girin, girin, girin.  Fang,misafirlerime yer ver kocaoğlan. Çay ister misiniz ?”  Harry “üzgünüm Hagrid, derse geç kalacağız sana ufak bir sorumuz olacaktı.” Hagrid “Elbette , Harry. Sizi dinliyorum.” Harry “ Hagrid beraber gringotts’a gittiğimiz gün, sen bir kasadan ufak bir şey almıştın o nedir?” dedi önemsiz bir şey sorar gibi. Zaten mümkün olmasa da  Hagrid’in öyle düşünmesini istiyorlardı. Hagrid “Harry, bunu size söyleyemem. Bu şey orada güvende değildi. Gelecek postasını okudunuz sanırım. Aynı gün içerisinde soyulmaya kalkılmış.” Hagrid oldukça ciddiydi. Harry “ O zaman o şey Hogwarts’ta.  O gün söylemiştin. Gringotts Hogwarts’tan sonra en güvenli yer diye. Gringotts’ta değilse burada,Hogwarts’tadır.” Harry hala önemsiz gösterme çabasındaydı. Avery, Ron, Hermione Harry’i onaylamak için başlarını salladılar. Hagrid “Elbette Hogwarts daha güvenli. O şeyi  orada bırakmak kötü olurdu. Yo,hayır bunu söylemem hataydı. Unutun, unutun.” Avery “Korkarım Hagrid, bunu unutmamız mümkün değil. Peki ya, o şey, kasadan çalınmaya kalkan şey nedir?” Avery’nin sesinde Harry’ninki gibi  bir çaba yoktu. Oldukça ciddi ve sade konuşuyordu. Hagrid “Çok önemli bir şey. Bu konu Nicolas Flamel  ve Dumbledore  alakalı. Yo, bunu unutun hadi hadi. Söylememem gerekliydi,çocuklar başımı ve başınızı derde sokmayı  ve üstelik derse geç kalmanızı istemeyiz. Gidin hadi.” Hagrid oldukça telaşlıydı. Sihir Tarihi dersinde – Ron ve Harry’nin en çok sıkıcı buldukları ders-  Profesör Binns’in kendini derse kaptırması oldukça işlerine geldi .
Avery “Nicolas Flamel de kim? Dumbledore ile ne alakası olabilirki ?”. Hermine “Dumbledore’un hayatını yüzlerce kez okudum. Adını sadece yakın bir dost olarak yazmışlar. Dersten sonra kütüphaneye gidip bakalım.” Ron “Kütüphane mi ? Hermi-“ Harry Ron’un sözünü kesti “Korkarım Ron, Bu gün kızlara uymak zorundayız.” Dedi gülümseyerek. Ron sözünü geri çekti. Hermione hemen ellerini sallayarak onları susturdu. Hararetle Profesör Binns’in dediklerini not alıyordu. Avery de ondan farksız sayılmazdı. 

Harry Potter ve Kız  Kardeş (Onarılıyor)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin