Tubuh aku diheret dan kedua tangan aku digari di papan 'maut'"Lepassss!"
"Mana Jimin?". Aku ketap bibirku. Aku tak tahu Jimin dekat mana. Kalau tahu pun, aku tak sanggup nak bagitahu keberadaan Jimin.
"JAWAB !!".Dagu aku digenggam kuat hingga warna merah pun naik. Aku berdiri lemah dengan keadaan tangan kiri kanan aku digari. Kaki aku juga digari.
"Baiklah.. Beta tidak memaksa, TAPI KAU YANG TANGGUNG AKIBATNYA!! "
Seseorang memberi Ratu pedang dan Ratu pun membelek pedang tajam itu sinis sebelum datang pada aku."Sekali lagi, mana Jimin?"
"Sa.. Saya tak tahu". Sisi pedang itu dihimpit ke kulit leher aku.
"Kau yang lari dengan dia.. Jadi di mana dia?".Tanya Ratu dengan nada yang bertukar lembut. Namun jawapan aku tetap sama.
"Tak tahu"
Wajah aku jatuh ke bawah saat pedang yang tajam itu diheret ke kulit leher aku. Darah pekat dari tubuh aku pun meleleh keluar. Mata aku yang kabur dapat melihat Ratu mengambil mangkuk perak dan darah aku mengalir jatuh ke dalam mangkuk itu.
Pedih menahan luka perit di leher aku. Walau macam manapun aku tetap bersyukur sebab aku bukan kena penggal. Tiba tiba fikiran aku mengheret aku pada hari semalam..
-
Kecewa aku bila dia cakap jangan tidur. Aku ingatkan jangan tidur sebab nak buat lagi ke apa. Hehe.. Tapi jangan tidur sebab,
"Kita kena keluar dari sini cepat".Dia menyarung baju putera di tubuh dia dan baju gaun aku diambil serta di letak di sebelah aku.
"Meh aku pakaikan".Dia tarik tangan aku pelan hingga aku berdiri. Kemudian baju gaun yang kembang itu disarung ke tubuh ku.
Aku membelakangi dia dan zip di belakang dia naikkan. Sempat lagi aku rasakan kucupan lembut di belakang badanku sebelum semuanya ditutup.
Kemudian pinggang aku diraih dan dia pusingkan badanku."mian.. Sebab kau tak dapat rehat.. ". Pinggang aku masih dipegang. Aku senyum seikhlas mungkin dan meraih dagu dia dengan satu jari aku.
"Tak apa.."
"Tapi... Kenapa kita kena keluar dari pondok ni?".Halkum dia bergerak menelan liur.
"Sebab.. Lagi satu jam nak pukul 12.."
"Kenapa kalau pukul 12 pun?"
"Clyra dengar ni".Tangan dia berpindah ke sisi kepala aku.
"Kita kena keluar dari hutan ni sebelum pukul 12. Kalau tak, kita akan terperangkap dalam hutan ni selama lamanya. So aku dah panggilkan Taehyung untuk bawa kau pergi. Dia akan jadi serigala dan kau naik atas badan dia. Dia tahu jalan keluar hutan ni dan dia boleh lari selaju mungkin. So jom-"
"Auh!".Apabila dia tarik tangan aku dan kaki ku melangkah, terus aku merintih kesakitan. Nampaknya.. Bawah aku masih sakit..
celah kangkang aku sakit!
"kenapa?".Soal dia dengan kening yang berombak.
"Sa... Sakit...".Dia melepas tangan aku dan kedua pipi aku dipegang.
"Mian...".Mata dia bersinar sinar apabila terkena cahaya lampu mentol.
"Mian..".Dahi dia berlipat lipat. Kemudian mata dia memandang bibir aku dan dilumat pelan. Aku rasa kehangatan cinta dan keikhlasan ciuman dari dia. Kemudian bibir aku dilepas dan tengkuk aku dirangkul kemas.
YOU ARE READING
PRINCE
FanfictionKuku dia yang tajam itu menggores cermin hingga tertulis perkataan ' Prince ' Lalu darah pun mengalir keluar dari cermin. Sumpahan terhadap Putera Jimin akan kekal abadi! Putera Ke-7 itu perlu membunuh dan memakan isterinya sendiri. Saat mereka ber...