Aku menangis sambil peluk mayat Clyra. Kepala aku bangun untuk menjengah wajah pucat Clyra."Clyra.. ra.. bangun lah..".Dia tak dengar dan masih pejamkan mata.
Kejap. Bukan ke tadi aku dah kena panah petir? Kenapa aku tak mati? dan kenapa aku tak hangus?
Aku toleh belakang dan pandang belakang badan aku. Namun tak ada sikit pun kesan kena panah petir. Aku mimpi ke apa? Tapi tadi memang ada petir panah aku. Aku lihat suasana masih lagi huru hara.
"Argghhhgghggghhh!!!!!".Aku pandang ke arah suara itu, Min Yoongi lemas di sungai lava. Kepala dia makin lama makin tenggelam dan akhirnya dia tenggelam sepenuhnya tak timbul timbul.
"Jimin...".Ada satu suara yang lembut menyapa aku. Aku cari suara tu. Macam dekat awan awangan.
"Jimin.."
"Siapa? Siapa tu?!".Aku pangku kepala Clyra. Risau suara tu apa apa kan Clyra.
"Tempat ini akan hancur dan musnah. Kau boleh pilih untuk mati bersama dia dan hidup di dunia lain bersama atau.. kau boleh keluar dari tempat ini sebelum semuanya musnah"
Gila! macam mana aku nak keluar dari tempat ni?! Kalau boleh keluar, awal awal lagi aku dah bawa Clyra keluar!
"Apa pilihanmu wahai Putera Jimin?"
"Ma.. macam mana aku nak keluar?!"
"Nyatakan pilihanmu..".Aku pandang api lava yang meletup letup dan langit hitam yang keluarkan petir api. Tempat ni dah berasap asap sebab penuh dengan api. Kemudian aku pandang Clyra dan embrio kecil aku pula.
Aku tak sampai hati nak biarkan badan diorang hancur dekat tempat ni.
"Aku nak keluar dari sini..".Ucap ku pelan dan tiba tiba keluar teleport depan mata aku.
"Apa ni?!".Tak ada jawapan. Suara tu pula dah hilang. Adakah teleport ni yang akan bawa aku ke dunia manusia? Dunia kerabat di Raja aku?
Hujan petir yang jatuh langsung tak kena pada aku dan Clyra. Embrio kecil kami pun tak kena panah petir yang huru hara ini.
"Ah! Dah tak ada masa!".Aku pandang teleport yang lip lap lip lap berkelip kelip dengan warna putih yang silih berganti. kemudian aku angkat embrio kecil aku.
"Maafkan appa sayang.." Kemudian aku terus masuk ke dalam teleport. Aku lihat kawasan sekelilingku adalah istana. Bukan istana! Tapi bilik istana.. Bilik aku dan Clyra!
Oh Clyra dekat sana! Aku letak embrio kecil ni di atas tuala dan masuk ke dalam teleport tadi. Aku nak bawa Clyra keluar!
Aku angkat tubuh dia bride style dan bawa masuk ke teleport lalu aku letakkan dia di atas katil. Kemudian aku keluar dari teleport balik untuk pergi ke tempat huru hara tadi. Keluar masuk keluar masuk, ada juga aku tak masuk masuk kang.
Aku cari seseorang!
PIIUUUUWEEWW
Aku pandang langit yang sedang jatuhkan hujan api. Titisan api itu makin lama makin lebat, terus aku lari secepat mungkin meratapi dia.
"Apa kau dah buat Jimin..".Tegur suara hatiku pelan.Lutut aku lemah dan menyembah salji tebal di bawah. Aku melutut melihat tubuh kawan aku.
Air mata yang jatuh aku kesat sekali dan berdiri semula untuk tarik tombak di tubuh Taehyung. Kemudian tombak itu aku campak ke tepi dan tubuh Taehyung aku papah membawa masuk ke dalam teleport.
"Ada lagi...".Setelah tubuh Taehyung diletak di lantai bilik, aku keluar untuk ke tempat tadi. Ada lagi yang perlu aku selamatkan.
"Jungkook! Jeon Jungkook!"
YOU ARE READING
PRINCE
FanfictionKuku dia yang tajam itu menggores cermin hingga tertulis perkataan ' Prince ' Lalu darah pun mengalir keluar dari cermin. Sumpahan terhadap Putera Jimin akan kekal abadi! Putera Ke-7 itu perlu membunuh dan memakan isterinya sendiri. Saat mereka ber...