P6 - Wolf

123 8 5
                                    


Badan aku dicampak ke bawah. Aku ingat ke aku pengsan tapi tak. Mata aku tak nak tutup. Kurang ajar betul. Jadi sepanjang perjalanan aku terpaksa tahan sakit dekat belakang badan aku atas sebab cengkaman.

Cengkaman siapa ni? Aku pandang makhluk di hadapan aku. Dia yang bawa aku menjauh dari Jimin tadi. Dia bukan manusia. Dia bawa lari aku pun dia cengkam guna mulut dia. Kurang ajar betul. Kau ingat kau tak ada gigi ke? Tajam tahu tak gigi kau! Sakit! Dasar serigala tak guna!

"Kau kata aku tak guna?".Dagu aku jatuh apabila serigala yang bawa aku tadi berubah jadi manusia.

Kejap.

Dia boleh dengar apa yang aku cakap ke?

"Aku dengar. Aku boleh dengar suara hati kau. Kutuk la lagi. Aku dah tolong kau.. kau kata aku tak guna pula ye".Dia jeling aku dan duduk di atas salji putih.

Oh ye.. hutan ni bersalji. Tapi tadi.. masa dekat keranda papa hutan ni berpasir. Tapi kenapa dekat sini bersalji pula?

"Pelik kan? sini ada salji sebab aku dah bawa kau jauh dari diorang"

Weh! dia betul betul boleh dengar suara hati aku la!

"Kau ni bisu ke? apa kata kau cakap guna suara kau pula? jangan la bercakap dalam hati aje.. ".Suara dia keras. Dia marah ke?

"Aku tak marah".Jawab dia pantas. Baiklah.. aku akan keluarkan suara aku.

"Siapa awak? apa nama awak? dan kenapa awak bawa saya datang sini? oh kejap! Tadi.. AWAK SERIGALA!!! Apaaa... apaaa yang jadi?!!! awak.. nak makan sayaa ke?! ".Aku tanya punya cemas tapi dia menghamburkan ketawa pula.

"Hahaaa.. kau ni kelakar la.. Patut la Jimin suka".Aku terkejut. Ji.. Jimin suka aku? Tiba tiba tawa dia mati.

"emm dah la.. jom jalan. Jauh lagi kita nak pergi ni"

"Kita nak pergi mana?".Soal aku. Dah la dia tak kenalkan diri dia lagi.

"Aku Taehyung. Kawan Jimin.. Jimin yang panggil aku untuk selamatkan kau. Jom.. kita kena keluar dari hutan ni"

"Kenapa kena keluar pula? Jimin? Jimin macam mana?".Dia pandang aku dengan pandangan tajam. Kemudian, dua bahu aku dia pegang.

"Clyra.. kau tak patut ada dekat sini. Kau tak patut kahwin dengan Jimin". Hati aku terasa dengan kata kata dia, aku turunkan tangan dia yang pegang bahu aku. Sampai hati kau kata aku tak patut kahwin dengan Jimin..

"Kenapa pula? dia sendiri yang pilih saya untuk jadi isteri dia"

"em.. ye.. dia boleh bau kau. Dia boleh bau isteri dia. Tapi.. dia tak boleh selamatkan kau kalau kau dalam bahaya"

"Apa yang awak cakap ni?".Aku tak faham. Taehyung menghela nafas pelan dan dia berjalan menghampiri kayu balak yang tersadai di tanah salji. Kemudian dia mulakan cerita.

"Kerajaan Seoul Korea terkena sumpahan.."

-

(Kisah sebenar..)
- Min Yoongi POV

Aku tutup mata Clyra supaya dia tak tengok mata ayahanda. Kalau dia tengok mata pontianak, dia boleh kena pukau dan berada di halusinasi dia sendiri.

"Lepaskan dia Jimin..".Ucap Yoongi sambil jarinya bermain main di leher aku. Sesekali kuku dia yang tajam itu mencengkam leher aku. Aku kesakitan dan tangan aku terlepas dari menutup mata Clyra.

Aku jatuh terduduk dan lihat Clyra bertentang mata dengan ayahanda. Tubuh Clyra kaku berdiri sambil matanya tak lari dari memandang mata ayahanda. Sah! dia dah kena pukau!

PRINCEWhere stories live. Discover now