Kapitel 6

627 25 1
                                    

Festen skulle snart börja. Jag och Albin satt i vardagsrummet. Vi hade redan tagit bort alla värdefulla saker och gjort i ordning. Pappa och Carin sov på hotel inatt och kom hem på eftermiddagen imorgon. Så vi skulle ha tid att städa upp. Helt ärligt hade jag ingen aning om vilka som skulle komma. Hur många skulle komma? Jag vet att Albin hade bjudit sina närmsta killkompisar och några tjejer. Men han sa att det säkert kommer fler ändå som bara hänger på. Jag hade bara bjudit mina närmsta kompisar. Men om Albin hade rätt så skulle det säkert komma fler än väntat.

"Albin," sa jag. Han kollade upp. Han såg nervös ut. "Är du nervös?"

"Mm, jag har inget aning om vilka som kommer att komma och hända. Men det blir bra." sa Albin. Jag var nervös. Han gick mot mig.

"Laura och hennes gäng kommer säkert och om hon kommer kommer hela skolan. Jag är nervös." Sa jag

Han tog mig om armarna.

"Jag har ingen aning om vem Laura och 'hennes gäng' är men vad som än händer kommer vi lösa det." sa han och log brett så att hans smilgropar syntes.

Vi hade blivit så nära varandra på sådan kort tid. Från vad som hände i lördags så är det som vi inte bryr oss om det. Undrar om han fortfarande kunde kyssa mig? Jag ville ta händerna runt hans nacke när han stor framför mig och kyssa honom. Men istället kramade jag honom och sa:

"Tack, Albin. Det är klart det blir bra. Allt blir bra."

Först av alla kom Em. Såklart. Sedan några av Albins vänner. Sedan började det strömma in folk. Personer som jag kände, personer som jag visste och personer som jag aldrig sett. Daniel kom också med med Laura och hennes gäng. Men festen var ändå inte så jättestor, det var kanske ett fyrtiotal som kom. Själv tyckte jag det var lagom för min första 'riktiga' fest.

"Gör det som känns rätt. Bara ni inte spyr på möblerna. Det får ni ut och göra. Välkomna!" Sa Albin över folkmassan där han stod på bordet.

Plötsligt började applåder och busvisslingar höras.

"Ska du inte ha lite?" Fråga Albin mig och räckte fram en öl mot mig.

Vi hade hållit igång en timme.

"Jag dricker inte har jag ju redan sagt." sa jag till honom.

"Någon gång ska vara den första," sa han. "liksom titta på Em." Hon satt med någon flaska i handen i soffan med en främmande, mörkhårig killes arm runt sig. Hon såg ut att ha trevligt.

"Ge mig." Sa jag och snappade åt mig ölen. Han log brett mot henne innan någon ropade hans namn och han försvann i folkmassan.

Jag gick fram till Em.

"Trevligt?" Frågade jag

"Va?" Em vände huvudet mot mig

Jag satte mig på soffarmen.

"Har du trevligt?" Skrek jag för att överrösta den höga musiken.

"Ja men du, nu ska jag gå och snacka med din brorsa" hon reste sig upp. "Håll den här" sa hon till killen bredvid honom och gav flaskan. Hon gick iväg mot Albin där han nu stod vid biljard bordet.

Jag satte mig där Em tidigare hade suttit bredvid killen.

"Så det är du som är Albins sexiga syrra." Sa han och log ett rakt leende.

"Jag antar det." svarade jag med himlande ögon. "Vem är du?"

"Rikky." svarade han.

"Rikky?" Upprepade jag

"Ja, det är ett norskt namn, min pappa är där ifrån." Sa han och flinade. "Jag är vän till Albin, känt varandra sedan F-an." Han nickade mot Albin som stod en bit bort med Em.

"Är det din vän?" Frågade han.

"Emelie? Ja det är det." Hon stod nu och hade tagit en klunk av Albins öl.

"Snygg brud, hon." sa han men han var vänd mot mig. Hans ögon betraktade min kropp. Jag hade ett vitt, slappt linne och ett par svarta shorts på mig. Albin hade sagt att jag var fin innan festen började. Jag kände mig fin. "Men säg mig," fortsatte han. "Varför hänger en snyggare och sexig brud som dig med en sådan som henne?" Hans ögon var riktade åt min byst. Jag hade stora bröst men jag skulle aldrig kalla mig själv sexig. Jag var ändå nöjd över min kropp. Hans ögon kollade nu i mina. Jag pustade ut. Han var snygg, fan, varför skulle alla vara snygga?

"Kan inte du visa mig runt?" Frågade han. Fan. Nej. Jag var inte redo för något sådant.

"Nej, jag pallar inte det, huset är för stort." sa jag och skratta till. Han flinade.

"Kan vi inte ta en promenad då? Jag vill bara här ifrån denna värmen och svettlukten." Sa han med det där flinet. Skönt, han kanske inte var desperat efter sex. Jag var själv oskuld och jag tänkte tappa den när jag var över 15.

"Jo, vi gör det." sa jag och tog han i handen. Vi gick förbi Daniel och Laura som stod och hånglade i ett hörn, hämtade någon till öl innan vi gick ut.

"Du Rikky?" Sa jag när vi stod på gatan. Han vände sig mot mig och log stort. "Har Albin sagt något om mig? Dåligt eller bra?" Hans leende sjönk ihop en aning.

"Jag sa ju det innan, att du var snygg, sexig." sa han och kollade på mig. Han la händerna runt min midja. Vi hade nu stannat upp.

"Sa han att jag var sexig? Haha, det tror jag verkligen inte." sa jag och såg in i hans gröna djupa ögon.

"Nej, men jag säger det." sa han och smekte mig över kinden. Hans andra hand vila på min rumpa. Han började kyssa mig nätt från kinden ner till munnen. Jag la mina armar runt hans nacke som svar på att han skulle fortsätta. För det ville jag. Han var nog desperat över sex med ett strul såg det ut som att han nöjde sig gott med. Hans läppar hade nu kommit till mina. Jag särade på mina läppar så att hans tunga kunde komma in. Våra tungor rörde vid varandras. Han smekte min rygg ner till min rumpa och satte sina händer i mina bakfickor. Han bet mig i underläppen. Och jag förde min hand genom hans svettiga kalufs. Jag hade strulat med killar innan. Men inte såhär. Detta var en kille som jag definitivt skulle träffa igen. Han var ju vän med Albin.

Jag hade strulat med trekillar innan, alla tre var på gothiacup-discot. Där kunde bara killar hoppa fram och sätta armarna om en när som helst.

Men detta var något annat...

Rena rama syskonkärlekenDonde viven las historias. Descúbrelo ahora