"Fan, va du ska vara grym då... Varför har jag aldrig hört dig sjunga" Sa Albin när han hade spelat sista ackordet. Jag kollade bort. Bara tanken av orden i svaret fick mig att bli tjock i halsen. Men istället svarade jag enkelt.
"Tack, men Jag känner mig inte säker med det." Jag vände mig om mot honom. "Det är DU som är så jävla grym, du borde använda din talang till något." Sa jag och log
"Vi kanske kan göra det tillsammans?" Sa han och tog min hand.
"Nja, jag vet inte."sa jag och drog undan min hand.
"Vad är problemet?" Frågade Albin och la sin hand på min axel.
"Nej, det är bara komplicerat. Förlåt." sa jag och reste mig upp. "Jag måste ändå fortsätta med min bild, den måste vara klar på fredag."
Albins POV
Jag ångrade vad jag hade sagt även om jag inte visste vad det var jag hade sagt fel. Det var nog något med Elise. Alice sörjde verkligen hennes syster.
"Alice," sa jag "vänta." Hon stannade. Men jag fick inte fram något ord. Jag visste inte vad jag ville säga. Jag sa ingenting. Jag kom inte på vad jag skulle säga.
"Jag vet att du redan vet varför." Sa hon. "Det är Elise. Hon sjöng fantastiskt. Jag ville aldrig sjunga för det var 'hennes grej' och det tänker jag låta det vara.
"Elise är din syster. Hon är inom dig hela tiden. Hennes saker är också dina saker. Och även du är fantastisk på att sjunga." Det var ingen lögn. Jag hade nästan fått rysningar innan, så bra var hon.
"Tack, men du är jätteduktig du med. Du borde använda din talang. Men utan mig." Orden hängde kvar i luften. Hon log innan hon vände ryggen om och gick.
---------------
Hej alla! Detta är ett jättegammalt utkast som jag valde att posta nu. Anledningen varför är för att jag inte har skrivit nu på ett tag och jag vet inte om jag kommer fortsätta att skriva här denna höst. Jag är ledsen över att uppdateringen är så dålig. Men jag hinner inte med att skriva. Jag har så mycket annat, och mår ganska dåligt över vissa saker just nu. Därför prioriterar jag andra saker för tillfället. :)
Hoppas ni förstår ❤️ jag skriver så klart igen när jag har fått ordning på allt! Men prenumerera så missar ni ju inte när jag börjar skriva igen💕
Xoxo
Melina🌸
KAMU SEDANG MEMBACA
Rena rama syskonkärleken
Fiksi RemajaAlice har svårt för Carin, hennes pappas flickvän. Men Carins son är intressant. Nu ska Carin och hennes pappa flytta ihop och hon och Albin ska tillbringa alla dagar tillsammans. Går det att bli kär i sitt styv syskon? Ja, tydligen.