5 Kasım 1938 : "son isteği enginar"

407 20 2
                                    

İşte son haftaya girilmişti. Hastalık ağırlaşıyordu. Karnında toplanan su onu boğuyordu. 7 Kasım sabahı doktoru Nihad Reşat Belger'i çağırttı. Ve bu suyun derhal alınmasını istedi.
Prof Dr. Nihad Reşad Belger :
"Su çekilmeden önce kalbi takviye edecek tedbirler almak zarureti vardır dedim ve suyu yarın alabileceğimizi söyledim. Rahatsızlığı o kadar ilerlemişti ki,
"Emrediyorum, bunu bugün çekin" dedi.
Bu onun son buyruğuydu ve odadaki doktorların hiçbiri buna direnemedi.
Hasan Rıza Soyak ( C.Başkanlığı Genel Sekreri) :
"Doktorlar hazırlık için çıkınca Atatürk kaşlarını çattı. Hiddetli bir sesle :
- Niçin tereddüt ediyorlar ?
Olacak, olur dedi. Sonra karnını göstererek bu dayanılmazdır dedi.
Dr İhsan Özkaya :
" Hazırlıklar tamamlandı ve 12:20'de ponksiyona başlandı. Atatürk karnındaki bütün suyun alınmasını istedi. Boşaltıldıkça ne kadar su çıktığını soruyordu. Gerçekte 6 litre su alındığı halde bunun iki katı söylendi. Bu operasyondan sonra Atatürk oldukça rahatladı ve canı enginar yemeği istedi. Fakat bu sebze o zaman İstanbul'da bulunmadığından Hatay'a ısmarlandı. Enginarlar geldiğinde durumu ağırlaşmıştı ve yemesi kısmet olmadı."

Salih Bozok :
" Kılıç Ali ile birlikte doktorlardan hastalığa ilişkin izahat istedik. Hastalığın süratle ilerlediğini, kurtulma şansının %3 olduğunu söylediler.
- Karaciğer durdu. Vaziyet vahim ve ümitsizdir dediler.
Bu feci akıbeti öğrenmek beni büsbütün sarstı. İçimde en ufak bir ümit şulesi bile kalmamıştı. Atatürk ölüyordu...

Son 300 : AtatürkHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin