"Bu gerçek olamazdı!"
Üniversite tercih sonuçlarının açıklanmasının ardından okul kayıtlarımızı yaptırmamız gerekiyordu. Fakat okulumuz yaşadığımız şehirde olmadığı için, bunu biraz ertelemek zorunda kaldık. Yapılması gereken bir sürü işimiz vardı ve nereden başlayacağımızı bilmediğimiz için, bu konuda bize yardım edebilecek birilerini araştırdık. Biraz araştırma yaptıktan sonra hiçbir şey elde edemediğimizi fark ettik ve bu bana Yıldız Tilbe'nin en sevdiğim spor "Boşa kürek çekmek..." sözünü hatırlattı. Daha sonra Ilgın İzmir'de üniversite okuyan bir kuzeni olduğunu söyledi. Araları biraz bozukmuş ama Ilgın yardım edeceğine emin olduğunu söyledi. Telefonda benim konuşmamı istediği için, kuzeninin numarasını da bana gönderdi.
Gönderen: Ilgın
"05.......... Adı Emre, kendini tanıttıktan sonra sormak istediklerini sorabilirsin. Sabırla cevap vereceğine eminim, yumuşak ve sakin bir insandır. Aradıktan sonra yazarsın bana."
Ilgının mesajına cevap vermeden, kendimi nasıl tanıtacağımı ve ne soracağımı düşünerek gönderdiği telefon numarasını çevirdim. Çalıyordu. Hiç tanımadığım birisiyle konuşacak olmam biraz gerginleşmeme sebep olmuştu. Fakat karşıdan gelen ses, tüm gerginliğimi biranda çekip almıştı. Bu kadar yumuşak sesli bir insanla Ilgının arası neden bozuk diye düşünmeden edemedim.
"Alo kiminle görüşüyorum?"
"Merhabalar ben Ilgın'ın en yakın arkadaşı Defne. Ilgınla biraz aranız bozukmuş sanırım, o yüzden benim konuşmamı istedi." dedim utangaç bir şekilde çıkan ses tonumla.
"Öyle mi? Merhabalar ben de Emre. Evet, biraz bozuğuz şu sıralar ama beni ne için aradınız?"
"Memnun oldum. Umarım en yakın zamanda aranız düzelir. Şey soracaktım, aslında internetten de öğrenebilirdik ama bilen birinden duymak daha iyi olur diye düşündük. Biz üniversite sınavına girdik ve İstanbul'da bir okulu kazandık."
"Tebrik ederim."
"Teşekkürler, bu konuda sormak istediğim birkaç şey var. Sizi bu yüzden rahatsız ettim aslında."
"Tabii, dinliyorum."
"Öncelikle ne yapmamız gerektiğini bilmiyoruz. Kayıt dönemi başladı ve okulumuz İstanbul'da olduğu için, şimdilik yapamayacağız gibi görünüyor. Beni bu konuda bilgilendirirseniz çok sevinirim."
"O konuda endişelenmenize gerek yok, çünkü eskisi gibi alınmıyor kayıtlar. Teknoloji çağında yaşıyoruz sonuçta. Okulunuzun sitesine girip kaydınızı oradan da yaptırabilirsiniz. Yapılacak başka bir işlem yok sanırım. Okulunuza gideceğiniz zamanda yapacaklarınızı öğrenirsiniz zaten." diyerek konuşmasını tamamladı. Söyledikleri biraz olsun içimi rahatlatmıştı. Çünkü emeklerimizin boşa gitmesini istemiyordum.
"Çok teşekkür ederim söylediklerin çok işimize yarayacak. Rahatsız ettiysem üzgünüm."
"Sorun değil, ne mutlu bana." dedikten sonra telefon konuşmamızı sonlandırmıştık. Erkek olmasına rağmen, Ilgından daha kibar olduğunu düşünerek gülümsedim. Daha sonra benden cevap bekleyen Ilgına mesaj attım.
Gönderen: Defne
"Konuştum kuzeninle. Teknoloji çağında yaşadığımızı hatırlatarak okulun sitesinden kayıt yapabileceğimizi söyledi. Başka bir şey yokmuş zaten. Okula gidince öğrenirsiniz dedi. Bu kadar..."
Gönderen: Ilgın
"O zaman onu evden halledelim. Asıl mevzuya geliyorum, beni iyi dinle." Mesajı geldikten sonra ne diyeceğini merakla bekledim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
UMUDA FISILDAYAN NOTALAR
Fiksi RemajaMarketten aldıklarımızı, dolaplara yavaş yavaş yerleştirmeye başladık. Âmâ kavga seslerinden dolayı, bir türlü dikkatimi toplayamadığım için poşettekileri düşürüyordum ve sürekli kollarımı bir yerlere çarpıyordum. Kalbim olduğu yerden çıkacakmış gib...