3 : 143 (ChanMin)

218 9 2
                                    

"I love you in whatever you're..." -Park Chanyeol-

ChanYeol memegang tangan Xiumin erat, berdiri di hadapan sebuah banglo 2 tingkat. Hanya kegelapan, barangkali penghuni itu sudah tertidur.

"Are you sure hyeong? Kita baru balik dari Bangkok..." Soal Chanyeol risau. Memegang kedua-dua bahu Xiumin.

"I'm fine... Okay?" Xiumin memegang rahang tegas Chanyeol lembut. Sedikit menjingkit untuk mencium pipi lelaki jangkung dihadapanya kini.

"Hurmmm... Alright then, if you need anything... Just call me, ok?"

"Arrasoe... Anyeong" Xiumin melambaikan tanganya perlahan sebelum menghilang di sebalik pintu pagar banglo itu.

ChanYeol menghela nafasnya berat sebelum dia masuk ke dalam van mereka, dimana ahli EXO yang lain sudah tertidur kerana kepenatan.

.

.

.

Beg bajunya terus dicampak ke sisi katil, dan terus baring di atas katil. Matanya melihat ke siling biliknya.

"Aigoo... Apa Xiumin tengah buat??" Keluhnya Perlahan. Telefonnya dicapai, aplikasi Line dibuka.

Xiumin berada di dapur, melihat Daniel sedang membuat roti bakar. Membuat keputusan untuk menemani Daniel makan, dia mengambil satu tin bir sebagai peneman.

"Aigoo.. sedapnya" ujar Daniel perlahan dan terus makan. Xiumin tersenyum kecil.

~Line~

Pantas Xiumin mengambil telefon pintar miliknya dan membuka aplikasi Line.

Yoda Park:

Uminnie...
imi jeoljeon ibnikka?
(Are you sleep already)

Me:

Anniya...
Yak! Kenapa tak tidur lagi?!

Yoda Park:

Daddy miss you baby baozi
😉😘

Me:

Just die!
Goodnight!

Semburat merah mula menghiasi wajah cantiknya. Telefon pintar miliknya ditolak ketepi, menghiraukan notifikasi yang terus masuk, pastinya dari kekasih tiangnya itu.

"Waegurae hyeongnim??" Soal Daniel pelik saat melihat Xiumin sudah menyembunyikan wajahnya di pelipat tanganya.

"Ishh... Tiang elektrik ni!! Daniel, dah hampir jam 5, sebaiknya kita tidur sekarang." Arah Xiumin sebelum terus menghilang di sebalik dinding. Daniel mengangkat bahunya sekali sebelum mengekori Xiumin.

...

...

"You always make me smile... Just keep doing that, because I love it" -Kim Min Seok-

...

...


"Yak! Chan Hyeong, 2 minggu lagi birthday Xiumin bukan??" Soal sang maknae saat mereka sedang berehat di ruang tamu. ChanYeol hanya mengangguk perlahan.

"Yak! Kau memang tak kesah ke?!" Luhan memukul kepala Chanyeol menggunakan majalah di tanganya.

"Ah wae?~ 2 minggu lagi Kan... Lama Tu, haish" ChanYeol terus bangun, meninggalkan pasangan HunHan ini.

𝑬𝑿𝑶 𝑪𝒐𝒖𝒑𝒍𝒆 𝑭𝒂𝒏𝒇𝒊𝒄𝒕𝒊𝒐𝒏.Where stories live. Discover now