_________________________________________
Before :
"Tawaran Chan hari tu, Chen terima"
"Are you sure love? Kau tak akan menyesal? You know the risk if Minseok knew about this right?"
..
..
"What the rules I said?"
"Chen harus diam dan tak boleh memberontak saat Chan bersama Xiu"
"Perjanjian kelam itu. Aku akan gunakan ia. Dan kau harus mematuhi arahan aku"
..
..
'Sungguh kau seperti jalang murahan Kim JongDae'
_________________________________________
...
...
...
Chanyeol diam di dalam biliknya. Pintu bilik dikunci. Biarlah dia sendirian. Hanya dia tidak ingin di ganggu.
Fikirannya melayang entah ke mana.
"Dasar kau bodoh! Who do you think you're idiot?!!"
Dia terus diam di katilnya. Gitar yang berada di sisi katilnya diambil lalu dipetik perlahan menghasilkan irama sayu.
Knock knock
Pintu biliknya diketuk. Namun dia hanya biarkan ia.
"Yeol-ah... eomma isseo"
Ya! Dia di rumah keluarganya.
Perlahan dia meletakkan gitar ke sisi katilnya. Dengan malas dia menuju ke arah pintu bilik dan hanya membukanya sedikit.
"Weayo eomma?" Soalnya perlahan.
"Bagi eomma masuk ya?" Ujar Puan Park. Akhirnya dia menuruti permintaan eommanya dan membiarkan wanita separuh umur itu masuk.
"Ada apa yang menganggu fikiran kamu ke Chan?" Soal ibunya. Hei! Naluri seorang ibu tak akan pernah salah.
Dia berbaring dan kepalanya di pangkuan sang ibu.
"Eopseo eomma... geunyang... chan hanya perlukan rehat" dia mula menutup matanya, menikmati saat sang ibu mengusap lembut kepalanya.
"What's wrong? Are you tired?"
Soalan ibunya sedikit membuat Chanyeol ketawa.
"You speaking English now eomma?" Ujarnya dan ketawa. Hinggalah Puan Park menjentik dahinya.
"Dasar anak bertuah, apa kamu ingat eomma tak boleh belajar bahasa inggeris?"
"Anniyo eomma..."
Dia berpusing, wajahnya kini berada di perut sang ibu.
"Eomma, pernah eomma cintakan dua orang sekaligus dan tak tahu mahu memilih yang mana? Just now I stuck between 2 people that I love"
"Kamu cintakan keduanya?"
"Sangat" balasnya perlahan.
"There must be the one that you love the most from the other one"
Dia bangun dari baringnya saat mendengar suara kakaknya berbicara.
"There must be the one that give you a lot of benefit, memories than the other one. Choose him that give you a lot of that good things"
Dia bungkam.
YOU ARE READING
𝑬𝑿𝑶 𝑪𝒐𝒖𝒑𝒍𝒆 𝑭𝒂𝒏𝒇𝒊𝒄𝒕𝒊𝒐𝒏.
Fiksi Penggemar𝐵𝑒𝑟𝑘𝑖𝑠𝑎𝑟𝑘𝑎𝑛 𝑐𝑜𝑢𝑝𝑙𝑒 𝐸𝑋𝑂 𝑦𝑎𝑛𝑔 𝑁𝑧 𝑚𝑖𝑛𝑎𝑡 𝑎𝑛𝑑 𝑎𝑙𝑠𝑜 𝑟𝑒𝑞𝑢𝑒𝑠𝑡 𝑓𝑟𝑜𝑚 𝑦𝑜𝑢 𝑔𝑢𝑦𝑠. . 𝐴𝑛𝑦 𝑟𝑒𝑞𝑢𝑒𝑠𝑡 𝑠𝑎𝑛𝑔𝑎𝑡 𝑑𝑖𝑎𝑙𝑢𝑘𝑎𝑛. 𝐽𝑢𝑠𝑡 𝐷𝑀 𝑁𝑧 𝑎𝑛𝑑 𝑤𝑒 𝑤𝑖𝑙𝑙 𝑑𝑖𝑠𝑐𝑢𝑠𝑠 𝑎𝑏𝑜𝑢𝑡 �...