Kerana Vote yang pilih untuk jalan cerita ni tak memuaskan hati Nz, so Nz buat ikut option Nz sendiri.
Enjoy!!!
___________________________________________
Before..."My lord"
"Gabriel di sini... bersama para paderi sialan itu"
"Di mana dia?"
.
"My Lord, kau tahu archangel akan mengajukan perang bukan?""Aku tahu itu, tidak perlu kau risau, kita lebih kuat dari mereka. Terlebih lagi jiwa manusia yang terus kau ambil dari ku. Itu sangat mudah"
.
"Kerana ini salah Lord Lucifer... ini salah kerana antara kau dan aku tak akan pernah terjadi! Kita berbeza. Kau dan aku berbeza""Jelaskan! Apa yang berbeza? Antara kau dan aku tiada yang membezakan kita!"
"Status kita Lord Lucifer. Kau raja Iblis sedangkan aku malaikat milik dia. Itu yang membezakan kita berdua"
"Kau Gabriel, dengarkan ini. You love me and you can't deny it. Cubalah sekuat mana. Perasaan itu kau tak akan dapat bohong. Begitu juga aku! Pedulikan status kita! Itu tidak penting."
___________________________________________
..
..
..
20th January 2520.
Kota Seoul malam itu tampaknya tenang tanpa sebarang gangguan. Salji putih mula turun dengan lebat.
Dia sang penguasa kini berdiri sendirian di atas bangunan miliknya dan merenung ke arah bulan.
Tersenyum sendirian. Untuk apa? Dia mengharapkan Etruscan miliknya kembali lahir di abad ini. Apa itu mungkin terjadi?
Tidak adil sungguh! Untuknya dan yang lain jua!
Andai itu hanya dia tidak mengapa. Namun kenapa hampir semuanya mengalami nasib sepertinya?!
"Lord Lucifer... Kita harus ke Jeju sekarang" dia Chanyeol berpusing dan melihat ke arah Kai yang berada di belakangnya.
"Kau masih tidak jumpa ratumu Kai?"
Lelaki itu menunduk dan menggeleng perlahan.
"Bahkan kini satu abad sudah berlalu. Kenapa dia masih tidak muncul? Apa lelaki di atas kini mahu mengujiku??"
YOU ARE READING
𝑬𝑿𝑶 𝑪𝒐𝒖𝒑𝒍𝒆 𝑭𝒂𝒏𝒇𝒊𝒄𝒕𝒊𝒐𝒏.
Fanfiction𝐵𝑒𝑟𝑘𝑖𝑠𝑎𝑟𝑘𝑎𝑛 𝑐𝑜𝑢𝑝𝑙𝑒 𝐸𝑋𝑂 𝑦𝑎𝑛𝑔 𝑁𝑧 𝑚𝑖𝑛𝑎𝑡 𝑎𝑛𝑑 𝑎𝑙𝑠𝑜 𝑟𝑒𝑞𝑢𝑒𝑠𝑡 𝑓𝑟𝑜𝑚 𝑦𝑜𝑢 𝑔𝑢𝑦𝑠. . 𝐴𝑛𝑦 𝑟𝑒𝑞𝑢𝑒𝑠𝑡 𝑠𝑎𝑛𝑔𝑎𝑡 𝑑𝑖𝑎𝑙𝑢𝑘𝑎𝑛. 𝐽𝑢𝑠𝑡 𝐷𝑀 𝑁𝑧 𝑎𝑛𝑑 𝑤𝑒 𝑤𝑖𝑙𝑙 𝑑𝑖𝑠𝑐𝑢𝑠𝑠 𝑎𝑏𝑜𝑢𝑡 �...