14 : Ain't Nobody [HunTao]

115 5 32
                                    

..
..
..
༺═──────────────═༻
Aɪɴ'ᴛ Nᴏᴛʜɪɴɢ Bᴜᴛ Lᴏᴠᴇ
༺═──────────────═༻
..
..
..

P/s : all of this 100% idea Nz. Andai ada tersama percayalah itu adalah tidak di sengajakan. Again, andai ada yang sama, Nz di sini menyusun 10 jari mohon maaf.
Also kalau nampak Typo tu. Maafkan Nz yang tak sempurna ni. Hahahaha.

⚠️CRINGE ALERT⚠️

..

..

Mangu-Dong,
Seoul, South Korea.
24 October 2020
Autumn, 17.30 pm

Latte yang dari tadi panas mulai dingin. Aku menikmati hangatnya ruangan itu, menikmati bagaimana indahnya dedaun pohon yang sudah berubah warna coklat keemasan. Melihat bagaimana angin membawa daun itu berterbangan entah ke mana, aku tersenyum kecil. Melirik sekilas ke arah jam di pergelangan tangan aku, ah. Dia terlewat 15 minit.

Ke mana dia? Apa ada sesuatu yang berlaku? Perlahan aku menghirup latte kegemaranku. Hingga dia akhirnya muncul di hadapanku.

Long jacket berwarna merah, di pasangkan dengan T-shirt dan juga jeans berwarna hitam menambah kesan tampan dan manis pada wajahnya.

"Yanna? Right?"

Pantas aku berdiri dan mengangguk perlahan, tersenyum manis dan mempersilakan dia duduk di hadapanku.

"Mr Oh Zitao if I'm not mistaken right?" Soalku prihatin, dan lihatlah wajah manisnya bersemu merah. Ah, apa aku boleh mencubit kedua pipi tembam itu?

Dia mengangguk dan tersenyum. "Kamu bukan orang Korea bukan?" Soalnya dalam bahasa Korea yang cukup fasih.

"Neh... nan hangug-in-i aniya (yes, I'm not Korean)" dia mengangguk tanda faham.

"Biar saya pesankan anda sesuatu" tawarku dan hampir mengangkat tangan memanggil pelayan sebelum di tahannya.

"Tak mengapa, aku tidak lama. Suamiku menunggu di sana" dia menunjuk ke arah satu kereta di luar sana, dan benar susuk lelaki tegap berada di sana, bersandar pada kereta mewah mereka dan membalas lambaian sang isteri. Kulit putihnya, seputih salju mungkin? Rambut hitamnya, bahkan iris mata yang menawan. Ah, sungguh tampan. Dia bertuah.

"Saya gembira kita dapat bertemu akhirnya, but i'm so sorry. Kita tak dapat menikmati kopi bersama. Hanya kami harus pulang ke China sekarang"

"It's okay, I understand it. As a wife our duty to follow our husband wherever he want to go. Right?" Lagi dia bersemu merah. Ahh, suaminya sangat bertuah mendapatkan dia sebagai isteri.

"Ah. Sebelum saya terlupa, ini-" dia memberiku satu kotak sederhana besar kepadaku. "Ini semuanya yang perlu kamu ceritakan. I can't wait to see the results" ujarnya teruja.

Aku mengangguk faham dan mengambil kotak tersebut dan di letakkan di samping kerusiku.

Dia bangun dan menghulurkan tangannya padaku untuk bersalaman.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 12, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

𝑬𝑿𝑶 𝑪𝒐𝒖𝒑𝒍𝒆 𝑭𝒂𝒏𝒇𝒊𝒄𝒕𝒊𝒐𝒏.Where stories live. Discover now