7. Can't Run From Me! (BaekChen) [3]

155 10 4
                                    

______________________________________

Before...

"Lagi, nenek dapat lihat senyumannya saat dia datang melawat nenek 2 bulan lepas... Dia sentiasa bercerita mengenai kamu... Baekhyun, jarang membuka dirinya untuk orang lain, kecuali untuk orang yang dia rapat dan sayang sepenuh hatinya..."

"Fried Chicken here!!!!"

______________________________________

.

.

.

"Kau mesti sudah dengar semuanya dari nenek bukan?"

Baekhyun memecahkan keheningan yang melanda mereka di dalam kereta. Chen mengangguk perlahan.

"Sorry..." ujar Chen sepatah.

"For what??"

"Nothing..."

Malas untuk ambil endah, Baekhyun meneruskan pemanduannya dengan fokus. Bahkan dia sendiri tidak sedar yang Chen menatapnya kagum.

'bagaimana kau boleh bertahan selama ini?' monolog Chen perlahan dan kembali melihat ke arah luar. Menunggu destinasi seterusnya.

.

.

.

"Masih lagi berbaki 12 jam...' ujar Chen perlahan. Baekhyun mengangguk perlahan, stereng kereta dipulas ke kanan. Dia berhenti di hadapan sebuah restoran.

"Ahhh... naneun maeu baegopeuda..(I'm really hungry)... Let's eat steak for lunch" tawar Baekhyun. Hei, si lelaki manis itu turut lapar, pantas dia mengangguk dan ingin membuka pintu kereta sebelum ditahan oleh Baekhyun sendiri.

"Please... I want to treat you like a princess for today..."

"Tapi saya lelaki!"

"You still my 'girl' am I right?" Baekhyun mengenyitkan matanya sebelum terus keluar dari kereta. Chen sudah cemberut, walau ada benarnya dalam perkataan Baekhyun itu.

Pintu kereta dibuka, Baekhyun tersenyum melihat ke arah Chen. Bahkan dia sempat mencuri ciuman dari bibir kucing Chen.

"Yak!" Chen menghadiahkan tatapan membunuh sementara Baekhyun hanya mengangkat bahunya sekali sambil menarik tangan Chen, keluar dari kereta itu.

Mereka berjalan masuk ke dalam restoran Steak itu bersama dan duduk di salah satu tempat kosong. Seorang pelayan mendekati mereka, selesai sahaja memesan makanan, Baekhyun kembali menatap wajah Chen yang sedang menghindari pandangan lelaki itu.

Perlahan, tangan Baekhyun mengengam tangan Chen lembut, bersama senyuman yang super sexy! Dia mengenyitkan matanya ke arah Chen.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝑬𝑿𝑶 𝑪𝒐𝒖𝒑𝒍𝒆 𝑭𝒂𝒏𝒇𝒊𝒄𝒕𝒊𝒐𝒏.Where stories live. Discover now