Rıza bey duyduklarının etkisinden kurtulamıyor,
Rıza bey sinirli bir sesle
-biri bana doğru düzgün anlatsın..!diye bağırır
Asiye hanım,Rıza beyi yatıştırmak için elinden geleni yapmaya çalışır
Fatih, soğukkanlılığını bozmadan
-baba ,biraz sakinleşirsen herşeyi detayı ile anlatacağım,lütfen otur
Rıza bey elinden geldiğince sinirlerini kontrok etmeye çalışır fakat bir türlü duyduklarını hazmedemiyordur,yerine oturmuş
Rıza bey
-Zehra,benim ilaçlarımı getir,Hasan'a da söyle beklemesin
Fatih, özellikle Rıza beyin ilaçlarını içmesini bekler
Fatih
-baba iyimisin?
Rıza bey
-tamam,Zehra sen anlat
Zehra, içinde bulunduğu durumdan gayet utanmış, üzülmüş bir vaziyette, konuşmaya başlamak istesede bir türlü neresinden başlayacağını bulamaz. Zehranın halinin farkına varan Fatih,günlükte okuduklarını ve Zehra ile konuştuklarını babasına anlatır.
Asiye hanım
-Rıza bey, lütfen sakince konuşalım. Nazlı'nın öğrenmesi için henüz çok erken.
Rıza bey
-Şimdi, Zehra sana soruyorum. Neden böyle bir şeyi saklamaya gerek duydun, seni kendi kızımız gibi gördük,rahmetli kızımla senin aranda hiçbir fark görmedik, Nermini kaybettikten sonra seni onun yerine koyduk desem yalan olmaz. Nazlıyı dersen kendi torunumuzdan ayırt etmedik. Hep yanınızda olduk, tamam seninde hizmetinde, saygında , davranışlarında bize karşı bir kusur görmedik ama neden sakladın.Biz kör düşünceli insanlar değiliz. En az sende bunu bizim kadar bilirsin.Çocuğunu elinden alıp seni kapı dışarı edeceğimizi mi düşündün ? Ben bu yaşa kadar ne insanlarla karşılaştım benim yanımda ne zor durumda olan insanlar çalıştı, hiçbirine sırtımı dönmedim. Elimden geldiğimce yardımcı olmaya çalıştım. Benim yanıma yanıma borçlusuda geldi hastasıda geldi. Elimden ne geliyorsa yapmaya çalıştım ki, sen benim yanımda çalışan insanların hepsinden farklıydın. Seni içimizden biri gibi gördük. Nasıl böyle birşeyi saklayabildin. Fatih'e söyleyemediysen annesine söyleyebilirdin.Bana söyleyebilirdin bir şekilde bunu açıklayabilirdin. Şimdi buyrun Nazlıya nasıl açıklayacağız. Çocuk, babasına baba derken Burcu yüzünden Nazlının baba deme hakkını Fatih elleriyle aldı. Gerçek babası olduğunu bilmediği halde o dönem ne kadar yıkılmıştı Nazlı. Hatırlıyorsun değil mi ? Bunu Nazlı öğrendiği zaman, bunları düşünmeyecek mi ? Sana gelip neden sakladın demeyecek mi ? Babam yanımdayken böyle birşeyi nasıl yapabildin demeyecek mi ? Şunuda söyleyeyim bu konuda benim hayta oğlumunda payı var, şimdi adam oldu.Geçmişini en az sende bizim kadar biliyorsun. Yaptıklarının canlı şahidisin öyle bir adama bu kız senin demekte büyük cesaret ister. Ben olsam belki bende saklardım. Bilemiyorum.
Fatih, Zehranın yanında biraz mahçup bir ses tonuyla
-Baba yerden yere vurdun beni.
Rıza bey
-Haksız mıyım ?
Asiye hanım
-Fatih baban bu konuda haklı.
Fatih mahçup bir gülümseme ile kafasını kaldırmadan Zehraya bakar. Konuyu değiştirmeye çalışır
-Tamam neyse şimdi bunu Nazlıya nasıl açıklayacağız ?
Rıza bey-Oğlumuz kabul etmiş olanları hazmetmiş Nazlıya nasıl açıklayacak onu düşünüyor.Ben daha kabullenemedim. Burada anası, burada babası. Yaptığınız gibi siz düşünün nasıl anlatacaksınız.
Asiye hanım
-Zehra sen bu konuda birşey söylemeyecek misin ?
Zehra ürkek bir sesle-Bilmiyorum
Rıza bey hemen atılır
-Bilmiyormuş ! bakar mısınız Zehra hanım "Bilmiyorum" diyor. Çıldırtmayın beni !
Asiye hanım
-Rıza bey lütfen yapmayın böyle
Fatih
-Benim bir fikrim var.
Rıza bey alaycı bir sesle
-Buyrun beyefendi bütün ömrüm senin arkanı toplamakla geçti. Yaptığın haytalıkların peşinde koşmakla geçti. Buyrun bu olayı nasıl çözeceksiniz.Sizi bekliyoruz.
Rıza bey bu olayı kabullenememiş olmasına rağmen diğer taraftanda çözüm bulmak için uğraşıyordu.
Asiye hanım
-Ah Zehra ah... Çok kırdın bizi.
Rıza bey sert bir çıkış yaptı
-Ne kırması yıktı da geçti.
Fatih yine konuyu değiştirmek için
- Tamam bende çok kızdım,bağırdım , sinirlendim ama bu şekilde bir yere varamayız. Beni dinlerseniz söyleyeceğim. Nazlının okulunun bitmesine yaklaşık bir ay kadar bir zaman var. Şimdi öğrenirse çok üzülecek , yıpranacak bu ağır bir yük. Çok genç daha, bu yükü kaldırması zor olabilir. Mezuniyetinden sonra ben yemeğe falan götürürüm bir şekilde zor da olsa açıklarım. Yalnız bu aradada Zehra saçını, kullandığı diş fırçasını, yada kanını falan bir şekilde ver. Babalık testini yaptırayım.Hiç değilse açıklama yaparken kolaylık olur. Kendi de anlar zaten. Nasıl olsa tıpta okuyor.
Asiye hanım
-Bence iyi bir fikir böyle daha iyi diplomasını alsın.
Kafasını sallayarak
-Daha iyi daha iyi
Rıza bey patlayacak bir volkan gibi oflayıp puflayarak
-Allah sizi nasıl biliyorsa öyle yapsın
Masada oturan herkes akılla mantıkla düşünmeye çalışırken Fatih bu işin duygusal boyutundaydı çünkü kızı sevdiği kadındandı. Hayatının bu döneminde böyle bir olayla karşılaşması Fatihin kabul etmemesini gerektirirken Fatihin bu durumdan gayet memnun bir tavır sergilediği kimsenin gözünden kaçmıyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Siyah Gömlek (TAMAMLANDI)
Ficción GeneralKırık bir kalp yirmi beş sene, sessizce içten içten sadece kanadı .