6. kapitola

1.2K 119 26
                                    

Draco s mírnými obavami sledoval špinavý strop nad sebou. Ležel na zádech na chladné podlaze ve své cele a Blaise vedle něj už spokojeně oddychoval. Jenže blonďák nemohl usnout. Nedokázal své mysli odlehčit natolik, aby se nestresoval zítřkem, který rozhodne o jeho osudu. Po čtyřech dnech strávených v zajetí u neosmrtijedů se s Blaisem rozhodli zrealizovat svůj útěkový plán. Zítra v poledne. A také na poslední chvíli.

Jak se Draco totiž včera dozvěděl, každý z nich tu byl vězněn kvůli něčemu jinému. S každým z nich měli jejich protivníci jiný záměr, a zatímco Blaise by tu mohl v klidu setrvávat neznámý počet dalších dní, Dracův osud by se zpečetil ihned v zítřejší podvečer. Proto v tu dobu musí být z tábora již pryč, daleko, a k nenalezení.

K překvapení obou mužů trvalo smrtijedům celé tři dny, než blonďáka vytáhli z cely a předvedli ho před muže ze svého středu. Po nekonečně dlouhých monolozích plných výhrůžek o mučení a přesvědčování Draca o tom, že se mu nic nestane, pokud od něj dostanou správné informace, začínal blonďák celou záležitost chápat.

Blaise byl omyl, pouhá náhoda, když se objevil na místě, kde byl před necelými třemi týdny veden útok. A jelikož si smrtijedi povšimli jeho znamení zla na levém předloktí, umanuli si, že ho vezmou sebou. Když posléze zjistili, že jim moc užitku nepřinese, rozhodli se jej sprovodit ze světa, v čemž jim však k překvapení všech zabránil samotný šéf. A pokud Draco dobře porozuměl hašteřivým dohadům, ke kterým se smrtijedi v jednu chvíli neprofesionálně uchýlili, dělal tak z jakýchsi osobních sympatií, jež k Blaisovi cítil, a doufal, že se mu časem podaří přivést snědého chlapce k rozumu.

Draco sám však žádným omylem nebyl. Útok na skupinu ministerských pracovníků byl zcela úmyslný a plánovaný dlouho předem. V podstatě už od chvíle, co jim zrádce z ministerstva vyzradil, že se nějaká podobná akce organizovaná samotným ministrem chystá. A Draco sám představoval jeden z hlavních cílů. Byl zdrojem informací, které potřebovali. Nezajali jej kvůli jeho smrtijedské minulosti, ani kvůli práci pro ministerstvo, ne, tím hlavním důvodem byl jeho manžel, Harry. Díky jeho dávnému úspěchu s poražením lorda Voldemorta v něm i nová generace smrtijedů viděla hrozbu. A těch je třeba se zbavit.

Pokud se zítřejší útěkový plán podaří a spolu s Blaisem se jim povede nějak se vymotat ze začarovaného lesa, v němž - jak ukázal výzkum ministerstva - nefungují žádná kouzla, bude mít Draco pro Harryho velmi zajímavou novinku. Jestli se mu při včerejším předvedení před šéfa smrtijedů podařilo vše správně pochopit, celý proces získávání informací o Chlapci-který-přežil má nastat až po příchodu onoho zrádce z ministerstva, který měl mezi smrtijedy podle všeho též velmi významnou pozici. A při vyvolané hádce několikrát padlo i jeho jméno. Brown. Typické anglické příjmení, ale člověk takovéhoto jména pracoval na případu neosmrtijedství jen jeden, a čím více o tom Draco přemýšlel, tím si byl jistější, že měli smrtijedského informátora celou dobu na velitelské pozici svého výzkumného týmu.

Tíživé myšlenky se mu honily hlavou tak dlouho, než nakonec díky únavě a vyčerpání usnul. A když se znovu probudil, bylo již pokročilé dopoledne. Snědá ruka s ním neodbytně třásla a hlas druhého muže jej vytahoval z hlubin neklidného spánku. Byl čas začít se připravovat k útěku.

„Nechci ti nic říkat, ale na druhou kontrolu už bys měl být vzhůru. Dělej Draco, vstávej, už jde!" šeptal naléhavě hlubší hlas. Při ranní kontrole nechali Draca spát, ale teď těsně před dvanáctou už by ho chtěli vzbudit. A jejich praktiky vůbec nebyly tak příjemné jako ta, kterou teď zkoušel Blaise. „Vstávej!"

S pomocí druhého muže se Draco ještě v zcela malátném stavu posadil a rukou si rychle snažil protřít oči. Na svět se podíval právě včas, aby jej přicházející hlídka zahlédla vzhůru.

The New Threat | Drarry (CZ) ✓Kde žijí příběhy. Začni objevovat