Zara menunggu Farhan di luar pejabat. Kereta Farhan menyusur masuk. Zara terus masuk ke dalam kereta Farhan. Ikutkan hati mahu sahaja dia menaiki kereta sendiri tetapi Farhan memaksa untuk pergi bersama.
" Kenapa tak pergi asing je. Lagipun nanti esok saya nak pergi kerja macammana? " Soal Zara. Dia cuba memecah suasana sunyi di dalam kereta.
" Tak apalah. Lagipun lately ni kita dah tak macam dulu kan." Jawab Farhan ringkas. Dia terus mencapai kaca mata hitam lalu memakainya.
-------------------------
Farhan dan Zara mula mengambil tempat duduk. Mereka menunggu kedatangan Balqis." Sorry, I'm late. " Ucap Balqis. Dia terus mengambil tempat duduk berhadapan Zara.
" It's okay,babe." Balas Farhan pendek. Zara yang mendengar panggilan yang digunakan itu terus sakit hati. Jujur dia mahu menangis.
" Ni Zara, my personal assistant."
" Oh, hi! Nice to meet you." Sapa Balqis. Zara hanya tersenyum.
Sepanjang perbincangan itu, Zara hanya mendiamkan diri. Mana tidaknya, dirinya sudah sama ibarat dinding tidakpun meja. Macam tidak berfungsi.
" Kalau Balqis dengan Farhan, macammana aku nak balas dendam ni? Farhan ni pulak, dia nak kahwin dengan aku ke tak? " Bisik hati Zara tanpa dirinya sedar bahawa dia berasa cemburu. Dendam hanyalah alasan sahaja.
" Excuse me. I nak pergi ladies kejap. " Pamit Zara. Balqis hanya membalas dengan senyuman manis. Farhan pula, hanya memandang sekilas sahaja.
" Farhan, kau tau tak kerja ni gila. Plan kau ni bodohlah. Aku yakinlah Zara suka dekat kau. Tak nampak ke reaction muka dia tadi? " Soal Balqis geram dengan sikap sepupunya itu.
" Sukahatilah.. Lagipun kau dah janji nak tolong. Aku cuma nak dia jadi hak milik aku. Aku tak nak dipermainkan. Hati aku penat. Kau faham kan? " Balas Farhan.
" Kau tak try tanya dia lagi? Propose lah dia sekali lagi."
" Nope. Aku takut kalau dia cakap tak. Lagipun sebelum ni dia memang dah terima aku. Tapi, sikap dia yang buatkan aku ragu-ragu. Aku mintak tolong kau satu tu je. Please. I'm begging you. " Terang Farhan panjang lebar.
" Okey, fine!! After this, don't ask me for a help. Please be responsible for what you've done." Ujar Balqis. Farhan tersenyum sambil mengacau minuman Zara.
" So, i'm gonna get ready right? Bye. Jangan melebih ya. I warn you. " Ucap Balqis lagi. Dia terus beredar. Farhan tersenyum sinis sambil memandang minuman Zara.
------------------
" Mana Cik Balqis? " Soal Zara." Dia dah balik dah. Cepatlah minum. You tunggu sini. I ada benda nak settlekan kejap. Terpaksa call client ni. Kecoh sangat. Wait right here." Ujar Farhan lalu beredar. Zara hanya memandang pemergian Farhan.
Farhan berjalan sehingga dia berselindung disebalik dinding. Dia perlukan lebih masa. Senyuman terukir apabila melihat Zara menyedut minumannya. Lebih kurang 15 minit, Farhan bergerak ke arah Zara.
" Sorry. So, actually I ada benda nak discuss tapi dah lewat malam ni. Kita balik lah. " Ucap Farhan. Zara menganggukkan kepala. Bila dia berdiri, dia hampir pitam.
" Are you okay? " Soal Farhan lalu memaut Zara bagi menyokong badan Zara.
" Tak tahu. Actually, masa you tengah settle hal you, I rasa tak sedap badan. " Adu Zara.
" Let's go. You penat ni. You duduk kejap. I try tanya bilik. Sebab you tak larat sangat ni. " Kata Farhan. Zara hanya bersetuju. Dia memang sudah tidak dapat berfikir apapun. Fikirannya kosong.
Farhan datang semula. Zara makin tidak sedar sedangkan Farhan pergi tidak lebih 5 minit. Farhan memang sudah dari awal menempah bilik di hotel tempat makan tersebut.
Farhan membantu Zara berjalan. Tiba di tingkat 8, Zara sudah terkulai. Farhan terus mencempung Zara. Pintu bilik diketuk. Pintu tersebut dibuka oleh Balqis.
" Apahal lama sangat? " Soal Balqis Sudahlah dia mengantuk.
" Dahlah. Kau boleh pergi. Buat macam yang aku suruh."
" Yalah!"
" Ingat tunggu 30 minit. Aku nak bagi kesan ubat ni hilang."
" Iya!! "
------------------------
Farhan membaringkan Zara. Ikatan rambut Zara yang tidak rapi itu diuraikan. Dia mengusap wajah Zara. Perasaan bersalah diketepikan." Sorry sayang. " Ucap Farhan sambil membuka butang baju Zara."
---------------------
Okey, dah update.. Sorry lambat...
Enjoys your reading.Love me back 😇
Btw, please response korang nak team siapa? I nak tau...
Do follow my ig: aishah_ajis
YOU ARE READING
Godaan Dendam
RandomAku sayang dia. Aku cinta dia. Tapi hati ini perlu aku matikan. Tujuan aku satu, jadi isterinya. Cara itu saja dendam aku akan dilunaskan. " Zara Inara, tak boleh ke awak terima saya. i want to marry you. Kita dah bercinta almost 4 years. Apa yang...