12

697 17 12
                                    

{Kate}

Die avond lig ik alleen op de bank met een zak chips, en netflix. Ik vraag me af hoe het met James en zijn crush gaat. Ik besluit even langs te gaan, en stap snel in een paar sloffen. Met mijn sportlegging, oversized sweater en sloffen loop ik naar James. Daar aangekomen klop ik niet aan en ga gelijk naar binnen. Ik had denk ik beter kunnen kloppen, want volgens mij is het goed gegaan tussen James en zijn crush.

Hij ligt daar namelijk bovenop Jules, met allebei alleen een broek aan, en hun lippen aan elkaar geplakt. Hun t-Shirts dienen als mat nu, in Jules' nek zijn een aantal zuigzoenen te zien en op James' rug krassen van de nagels van Jules. Meteen schiet hij omhoog. Ik stap binnen en sluit de deur.

'Kate, het is niet- Ik bedoel, ik, je-,' stottert James.

'Hey, James, het is oké. Dus het is goed gegaan met je crush?' vraag ik, doelend op Jules. Hij bloost en knikt verlegen. Er rolt een traan over zijn wang. 'Hey, James. Je hoeft niet te huilen! Ik wist helemaal niet dat je gay bent. Ik vindt het alleen maar leuk,' zeg ik. Hij kijkt me aan met waterige ogen.

'Echt?' Ik knik. Ik omhels hem, en trek na een tijdje ook weer terug. 'Maar, hoe zit het met pap dan?' vraagt hij bang. Ik haal mijn schouders op.

'Weet je wat, ik zal met hem praten. Geen zorgen, ik zal niks zeggen. Je mag dat zelf doen. Ik ben echt blij voor jullie,' zeg ik met een warme glimlach. Ze glimlachen allebei, en ik sta op. 'Ik zal weggaan, zodat jullie verder kunnen gaan,' zeg ik met een knipoog, en ik stap uit de deur. James en Jules een setje, hoe schattig!

-

'Kom binnen,' klinkt de zware stem van oom Daniël wanneer ik heb aangeklopt. Ik stap de kamer in, en sluit de deur.

'Hey, Daniël. Ik heb een vraagje,' begin ik.

'Vraag maar raak,' zegt hij, en hij neemt plaats op de grote bank. Hij klopt naast zich, en ik ga zitten.

'Ik moet, eh, met bio, moeten we een project maken, over homoseksualiteit,' zeg ik, en ik kijk naar mijn handen die ik op mijn benen heb liggen. Hij mompelt iets als teken dat ik door kan praten.

'En, eh, ik wil jou mening, en eh, die van andere ouders natuurlijk, over hoe jullie tegenover homoseksualiteit staan.'

'Nou, ik vind het alleen maar goed. Ik vind het belangrijk dat-. Moet je geen aantekeningen maken?' vraagt hij, wijzend naar hetgeen dat voor me ligt; helemaal niks.

'Nee, ik neem het op,' zeg ik, en ik houd mijn telefoon in de lucht.

'Ah, oké. Maar zoals ik al zei, ik vind het belangrijk dat jongeren zich daarvoor kunnen openstellen.'

'Ben je tegen homofoben?'

'Nou, ik ben er niet tegen, het is hun mening. Maar ik ben er zelf geen. Ik sta achter de eigen keuze van mensen.'

'En eh, wat nou als bijvoorbeeld, ik zeg maar wat, James zou zeggen dat hij homoseksueel zou zijn?' vraag ik voorzichtig.

'Het is natuurlijk wel even wennen, maar ik zou het niet erg vinden,' vertelt hij, en een opgeluchte zucht verlaat mijn lippen.

'Nou, dat waren de vragen. Ik ga nu denk ik weer terug naar mijn kamer,' zeg ik, en Daniël knikt.

'Is goed. Doei Katy, ik hou van je,' roept hij.

'Ik ook van jou,' zeg ik met een grote glimlach.

-

Het zit wel goed hoor! Wanneer wil je het vertellen?

Stuur ik naar James. Ik wacht op antwoord maar dat komt er niet. Ik zucht diep en loop weer naar de kamer. Daar duik ik weer op de bank met een zak chips en Netflix. Ik zet net Mean Girls weer op, en neem een handje chips.

'Hey,' hoor ik naast me. Ik kijk op en zie daar Liam staan.

'Heey,' zeg ik schor.

'Wat kijk je?' vraag hij, en hij gaat op het puntje van de hoek van de bank zitten. Ik besluit even sociaal te doen en trek mijn benen op zodat hij goed kan zitten.

'Mean girls,' zeg ik. Hij gaat goed zitten en mompelt iets. Ik neem nog een handje chips en kijk naar de film.

'Kunnen we niet iets anders kijken?' vraagt hij. Ik zucht diep en overhandig hem de afstandsbediening.

'Maar géén, horror,' zeg ik waarschuwend. Hij grinnikt, en kijkt door de lijst. Uiteindelijk gaat hij naar de genre actie en kiest voor een actiefilm. Alles beter dan een horrorfilm.

Na een tijdje zijn de chips op en besluit ik wat te drinken te pakken. Ik pak een glas en schenk het vol met cola.

'Hey zou je voor mij ook wat willen inschenken?' vraagt Liam. Hij draait zijn hoofd mijn kant op, maar komt niet verder dan zijn rechterschouder, wat hem in een rare positie laat zitten. Hij glimlacht me vanuit de rare positie lief toe. Ik moet er om grinniken en pak nog een glas.

'Wat wil je?' vraag ik.

'Bacardi cola alsjeblieft,' zegt hij. Ik loop naar de koelkast waar het drinken staat en doe een scheutje Bacardi erin. Liam vindt het blijkbaar niet genoeg en zet de film op pauze, staat op van de bank en loopt naar de keuken toe. Hij gaat achter me staan en pakt de fles van me af. Met de ene hand leunt hij op het aanrecht en met de andere heeft hij de fles vat, en schenkt een flinke scheut bij het glas. Hierdoor zit ik tussen zijn armen opgesloten. Ik draai me om waardoor ik naar hem kijk en met mijn rug tegen het aanrecht sta.

'Wil je ook een beetje?' vraagt hij, schuddend met de fles. Ik schud mijn hoofd en neem een slok cola.

'Ik heb dit nog helemaal,' zeg ik, wijzend naar het nog volle glas. Hij pakt het glas van me af, drinkt het in één keer met grote slokken leeg, en drukt het terug in mijn hand. Ik zucht diep en geef me toch maar over.

'Goed dan,' verzucht ik. Hij kijkt me aan met een grijns wat me doet lachen. Hij schenkt mijn glas flink vol, maar wel iets minder dan dat hij had. Hij doet er voor de rest cola bij en overhandigt me weer het glas. Ik neem een slok en het laat een branderig gevoel in mijn keel achter.

'Lekker?' vraagt hij, en hij neemt nog een slok. Ik knik, en volg daarna zijn voorbeeld. 'Beter dan een normale cola?' vraagt hij, en ik grinnik.

'Ja, beter dan een normale cola,' zeg ik met een glimlach. Ik neem nog een slok en bijt op mijn lip.

'Fuck,' zegt Liam. Ik wil hem vragen wat er is, maar voordat ik ook maar iets kan zeggen, voel ik Liams lippen op de mijne. Hij kust me teder, maar ook ruw, en zachtjes kus ik hem terug. Zijn handen legt hij op mijn heupen, en die van mij liggen in zijn nek. Ik ga met mij hand door zijn haar, wat een kreun bij Liam oplevert. Hij tilt me op het aanrecht zonder de kus te verbreken.

Hij vraagt om toestemming die ik hem niet geef, om een beetje hard to get te spelen. Liam is blijkbaar niet in voor een spelletje en knijpt in mijn kont. Ik slaak een klein gilletje en open mijn mond. Liams tong glipt naar binnen en ik geef me over. Dat laat hem tegen mijn lippen aan grijnzen. Onze tongen spelen een vurig spel en de kus wordt steeds ruwer. Ik ben de eerste die terugtrekt door ademtekort. Liam en ik hijgen beide en hij kijkt me met een zoete glimlach aan.

'Kom, we gaan de film verder afkijken,' zeg ik, en ik spring van het aanrecht af.

Oeh la la. Love is in the air!

Wat vinden jullie van dit hoofdstuk??

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jul 30, 2018 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

The gameWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu