Rozdział 7 - Rota

14 2 3
                                    

Nie rzucim ziemi skąd nasz ród!
Nie damy pogrześć mowy.

Rozbrzmiewa samotny, kobiecy głos w jej głowie, gdy wychodzi z kamienicy dzierżąc walizkę.

Polski my naród, polski lud,
Królewski szczep Piastowy.

W domach już zaczynają się ukazywać zakazane flagi. Biel i czerwień.

Nie damy, by nas gnębił wróg!
Tak nam dopomóż Bóg!
Tak nam dopomóż Bóg!

Niemiec beszta chłopca za małe przewinienie. Mały zaczyna płakać.

Do krwi ostatniej kropli z żył
Bronić będziemy ducha,

Przysięgają powstańcy w pomieszczeniu, gdzie cała podłoga usłana jest flagami nazistów. Depczą po nich z premedytacją.

Aż się rozpadnie w proch i w pył
Krzyżacka zawierucha.

Kolejny kawałek materiału ze sfastyką dołącza do wystroju, zajmując swe miejsce obok innych.

Twierdzą nam będzie każdy próg.
Tak nam dopomóż Bóg!
Tak nam dopomóż Bóg!

Nastoletni powstaniec przechodzi przez próg, zmierzając do domu, aby pożegnać się z rodziną.

Nie będzie Niemiec pluł nam w twarz
Ni dzieci nam germanił,

Dręczony chłopiec patrzy w głąb ulicy. Widzi ratunek. Kawaleria przybyła!

Orężny wstanie hufiec nasz,
Duch będzie nam hetmanił.

Grupa kilku ludzi w różnym wieku przychodzi małemu na pomoc. Niemieckiemu żołnierzowi rzednie mina.

Pójdziem, gdy zabrzmi złoty róg!
Tak nam dopomóż Bóg!
Tak nam dopomóż Bóg!

Gdzieś ktoś zaczyna grać na trąbce. Wsparcie mentalne. Gra Rotę.

Nie damy miana Polski zgnieść
Nie pójdziem żywo w trumnę

Eleonora jest już prawie u celu. Przekracza próg sklepu. Pozostawia walizkę i ucieka.

W Ojczyzny imię, na jej cześć
Podnosim czoła dumne.

Walizka w ułamku sekundy zmienia się w kulę ognia, która rozrasta się, w mig pochłaniając całe wnętrze sklepu i wytryskując przez okna na zewnątrz.

Odzyska ziemię dziadów wnuk!
Tak nam dopomóż Bóg!
Tak nam dopomóż Bóg!

Wnuczek ostatni raz spogląda na dziadka, który w tej właśnie chwili go przytula ze łzami w oczach. Następnie wyrusza walczyć za to, co uważa za słuszne. Za swój kraj.

_________________________

Rozdział bardzo krótki, lecz potrzebny! Za pięć dni ukaże się epilog, a po nim będzie przerwa, po której wyjdzie druga część. Kiedy dokładnie - nie wiem. Okaże się z czasem, ale z pewnością tutaj dodam notkę informującą o dalszym ciągu opowieści (który będzie w innej książce). Lecz to dopiero za jakiś czas! Dziękuję za uwagę i do napisania!

~ Karvi

Maki: DuetOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz