Ako prvé a jediné mi napadne len: „Ty si ma ani nepozval na vlastnú svadbu?"
Prítomných to značne pobaví, ale ja sa ostanem len mračiť. Tak môj dvadsaťjedenročný brat, ktorého poznám ako seba samú (to som si aspoň myslela), je ženatý a pritom som nevedela ani o tom, že má nejakú ženskú známosť. Seriózne, tento svet je na hlavu. Toto som tak veľmi chcela? Vážne?
„Vysvetlím ti to," zasmeje sa Daryl a pozrie na Camilu, ktorá ku mne následne natiahne ruku.
„Teší ma, Kynsley, veľa som o tebe počula."
„Ja na oplátku ale nič o tebe," podotknem. „Potom sa rozhodnem, či ma teší."
Camila sa usmeje, akoby túto reakciu čakala. „V každom prípade, Daryl nepovedal to najdôležitejšie. Som vaša pilotka na Ostrov. Takže, môžeme vyraziť?"
Skepticky si ju premeriam a prikývnem. „Jasné, vlastného muža snáď neutopíš."
Na to, to už Castor vedľa mňa nezvládne a s rehotom sa poberie do malého lietadla. Buddy a jahňa Camili sa tiež rozhodnú pre kapituláciu a vyberú sa za ním. Jedine Andre ostane pri nás a so záujmom si nás premeria. Jej čierne očká sa zalesknú, rozprestrie krídla a zamáva nimi, no nevzlietne.
„Tá je krásna," usmeje sa Camila. „Môžem?"
Natiahne k nej ruku, ale neodpoviem. Nech sa vyjadrí Andre osobne. No keď k nej Camila natiahne ruku, neďobne ju, ako to urobila aj Castorovi. Spokojne zatvorí svoje čudné oči a nechá sa poškrabkať na vrchu hlavy.
„Nuž, páčiš sa jej," zhodnotím to nenadšene. „Pôjdeme?"
•••••
Trvá asi hodinu, kým môj braček naberie guráž vyliezť z kokpitu a sadne si na sedadlo vedľa mňa. Castor to aj bez slov pochopí a vypadne za bratovou manželkou.
Skepticky sa pozriem na Daryla, ktorý sa naraz tvári previnilo i pobavene. Osobne na tom nevidím nič smiešne.
„Hneváš sa?" spýta sa opatrne.
„Za to, že máš manželku?" Nadvihnem obočie. „Nie, kvôli tomu sa nehnevám. Ja som nasratá preto, lebo si mi ju ani nespomenul, tobôž nie, aby si mi oznámil, že si ženatý. Ako dlho?"
„Dva roky," pípne. „Prepáč, že som ti o tom nepovedal, ale..."
„Žiadne ale," zastavím ho. „Neviem, akoby sa ti páčilo, kebyže si prídem domov s tým, že aha, braček, predstavujem ti svojho manžela."
„Bral by som ťa k psychiatrovi," uškrnie sa Daryl. „Pozri, Kyn, ja ti to vysvetlím, hej?"
„Tak na toto vysvetlenie som ohromne zvedavá, braček."
„Ono, ja som ti to nemal ako a kedy povedať, lebo som sa s ňou oženil uprostred Ostrova. Bol to... spontánny nápad. Prišla na Ostrov ako trinásťročná, ja som mal pätnásť. Učil som ju nejaké základy a boli sme veľmi dobrí priatelia. Potom to prerástlo do niečoho väčšieho. Nemohol som ti ju predstaviť. Nemôžem vyzrádzať identitu iných Krotiteľov niekomu, kto Krotiteľom nie je."
„A čo Castor?"
„On ti to povedal sám. Navyše, to bol extrém. To auto by ťa bolo nabralo, ak by nezakročil."
Pri tej spomienke sa strasiem a pozriem sa na brata, ktorý nervózne podupkáva nohou. „Ale prečo si si ju vzal? Tak skoro?"
„Vieš, je veľmi veľa vecí, ktoré o Krotiteľoch nevieš. Sobáš medzi dvoma Krotiteľmi je niečo výnimočné. Nie je to bežná svadba, oveľa viac sa to podobá krvnej prísahe. Funguje však iba v prípade, že obaja Krotitelia prechovávajú silné city k tomu druhému. A..."
Daryl preglgne, poskočí mu ohryzok. „V ten deň sa na Ostrove strhla búrka. Camila tam už roky robí niečo ako veliteľku, má veľké slovo. Bola v lese, hľadala zablúdenú skupinku mladých Krotiteľov a... jednoducho, búrka vyvrátila strom a ten padol priamo na ňu. Našli sme ju až o hodiny, konár jej prepichol niektoré vnútornosti. Nebolo možné ju vyliečiť. A ja... bol som proste zúfalý a navrhol som, aby si ma vzala. Ono je to možno komplikované, ale tá krvná prísaha je čosi viac. Dal som jej kúsok zo svojej duše, svojej sily, rovnako, ako aj ona dala časť mne. Zachránilo jej to život, Kynsley."
Toto sa už oveľa viac podobá Darylovi, ktorého poznám. Pousmejem sa a potľapkám ho po pleci. „Už tomu rozumiem. Toto je správny dôvod, Daryl. Ale raz to oslávime aj riadne."
•••••
Ostrov je miesto snov, túžob, zázrakov. Má tvar kruhu, s rôznymi výbežkami, ale podľa rozprávok Daryla viem, že to nie je jeho stály tvar. Je premenlivý jeho tvar, vzhľad, podnebie a aj miesto, kde sa nachádza. Len zopár navigátorov ho vie nájsť vždy a všade. Predpokladám, že Camila je jednou z nich.
Lietadlo sa troška nakloní a Camila o pár minút opatrne položí malé lietadlo na pristávaciu dráhu. „O pár hodín tu po letisku nebude ani stopy," vysvetlí mi Castor.
„Kde sa podeje lietadlo?" zaujímam sa.
Teraz mi odpovie Camila, ktorá sa postaví vedľa Daryla a chytí ho za ruku: „Sem."
Luskne prstami a lietadlo sa premení na maličkú kľúčenku. Ostanem neveriaco zízať na maličké biele lietadielko, s modrou čiarou na boku, ktorou sme pred chvíľou leteli nad Atlantikom. „Slušné," vypísknem. „Aká farba?"
„Zelená," odvetí Camila. „Moja sila spočíva v prírode, tak všetko, čo nie je živé, dokážem zmenšiť, minimalizovať. A následne aj zväčšiť, ale to je väčšia fuška. Je to proti prírode, ale ak s tou vecou už raz naviažem vzťah, ide to."
„Myslela som si, že tvojou silou je nájsť Ostrov," podotknem.
„To tiež, ale je to vedľajšie," vysvetlí.
„Funguje to asi tak," začne Daryl, „že hoci má každý Krotiteľ silu spätú len s istou činnosťou, ďalšie sa dajú naučiť. Je to ťažšie a potrebujeme k tomu zaklínadlá, či čarovné predmety, no dá sa."
„A toto bolo čo?"
„Čarovný predmet," vyhlási Camila a prevráti v ruke lietadielko. „Má na spodnej strane krídel runy. Nájde si cestu späť na Ostrov vždy."
Andre pri mojej nohe uznanlivo zakráka, na čo sa Camilino jahňa skryje za nohy svojej majiteľky.
„Ale no tak," prevráti nad ňou očami Camila a zdvihne ju na ruky.
„Ako sa volá?"
„Debesis," predstaví jahňa a natrčí mi ju, nech si ju pohladkám.
Andre výstražne zakráka. „Fajn, fajn, hladkanie sa nekoná, ty žiarlivka. Čo bude teraz?"
„Teraz," začne Castor zdĺhavo, „ja a tvoj brat nájdeme moju slonicu a tuto pani Camila ti ukáže ubytovňu."
Daryl sa na nás nedôverčivo zadíva, ale mávnem nad tým rukou. „Neboj sa, nezjem ti ju. Aj tak by som mala svoju švagrinú spoznať, nemyslíš?"
Camila sa vedľa mňa povzbudivo usmeje na svojho manžela. „Dám na ňu pozor." Až teraz si všimnem, aké má oči. Úplne modré ako lesklý povrch tých najčírejších jazier.
„To ešte netušíš, čo znamená dávať pozor na Kynsley," zasmeje sa Castor a postrčí Daryla. „Ideme, koniec debaty. Veľa šťastia, baby."
Obrázok v médiách je čisto ilustračný :D
YOU ARE READING
KD: Bojovník budúcnosti ✔
FantasyVýcvik Krotiteľov sa skladá z viacerých fáz. V prvom rade musia nájsť stelesnenie svojej duše, takzvaného Reella. Následne musia absolvovať krutý boj na premenlivom Ostrove, ktorý je pred očami smrteľníkov skrytý tými najmocnejšími čarami. Ak sa do...