LVII. Šutre

596 97 28
                                    

Zero

Všetci hľadíme na Camilu, ktorej zamračenosť rovnomerne stúpa každou ďalšou vetou. Nakoniec vyskočí na nohy, čoby ju vypálili a skríkne: „Kurva!"

V tej chvíli onemie celá miestnosť. Mám pocit, že zastane ešte aj hologram Ostrova. Camila nenadáva, určite nie pred desiatimi ďalšími ľuďmi.

„Camila?" skúsi to opatrne Daryl.

Camila hodí po svojom manželovi list. „Prečítaj si to." Jej hlas je ako hrom.

Daryl pohľadom rýchlo preletí papier a jeho oči takmer vylezú z dierok. Zanadáva ešte zaujímavejšie ako Camila. Na to mu už list vytrhne z rúk Lorenzo, ktorého sánka padne až k nohám. „Čo to, doriti?"

„Mohli by ste nám to pretlmočiť?" opovážim sa spýtať.

Daryl si prekríži ruky na hrudi. „Písali vládcovia. Idú sem. S okamžitou platnosťou máme ukončiť tretiu fázu."

Split zalapá po dychu. „Niečo také... niečo také sa ešte nikdy nestalo."

Daryl s nepodarenou grimasou prikývne.

•••••

Trojica Krotiteľov, ktorí majú na Ostrove funkciu veliteľa, teda Daryl, Lorenzo a Camila, sa vráti do hlavnej budovy počas noci. Boli vybaviť všetko pre to, aby mohli tretiu fázu ukončiť, Krotiteľov priviesť sem a nejako im vysvetliť, že mocnostiam nad nimi sa čosi nepáči a prídu sa o to postarať sami. Hoci to nikto nevysloví, vládne nemé presvedčenie, že ide o Kynsley Tammerovú. Možno práve preto Daryl nervózne dupe nohou pri každom pohybe a pohľade.

Predtým, ako pred štyrmi či piatimi hodinami odišli, nám vysvetlili, že tretiu fázu nejde len tak pozastaviť. Má ju v rukách Ostrov a keby zrazu len vypnú všetky kontrolky a pokúsia sa Krotiteľov dostať späť do centra, Ostrov by mohol poľahky hoci aj vybuchnúť. Alebo by mohli zabiť každého, koho sa pokúsia priviesť.

Ostrov sa vždy správa ako on chce, ale počas tretej fázy je to ešte niekoľkonásobne výraznejšie. Ak by nebol Ostrov pripravený na ukončenie tejto fázy, mohlo by sa zničiť všetko.

Po tom, čo trojica odišla, niekto prehodil, že vodcom ide práve o to. Aby túto generáciu zmazali z povrchu zemského. Nikoho tým neupokojil. Hlavne preto nie, lebo všetci sme mali tú myšlienku tak či tak uloženú v útrobách mysle.

Camila, očividne ešte stále nahnevaná, hodí cez celú miestnosť balíček. Ten sa preženie cez hologram, ktorý sa zamihotá a padne na zem len vo chvíli, keď narazí do náprotivnej steny. Daryl zúfalo kopne do nohy stola a Lorenzo si na stôl rovno sadne, ničiac tak mapu.

„Nikdy nikto nič takéto nerobil," hromží Camila a zoberie zo zeme balíček. Podá ho Salmonovi a prikáže, aby si vybral jeden kus.

Salmon vytiahne z balíčka hrudu zeminy, alebo kameňa, ktorý sa na zem veľmi nápadne podobá. Balíček podá ďalej a až sa dostane ku mne, už v ňom ostane len päť hrudiek kameňa.

Naslepo vnorím ruku do balíčka a vytiahnem kameň, ktorý naberá hneď niekoľko odtieňov hnedej, vytvárajúc zaujímavé obrazce. „Tigrie oko," prezradí mi Split a zoberie si odo mňa balíček.

Vytiahne kúsok sivého kameňa, ktorý je prelomený na polovicu a vytŕčajú z neho fialové krištále. „Ametyst," usmeje sa. Balíček podá vyčkávajúcej Camile.

Tá vytiahne kus jantáru, v ktorom je zaliaty komár. Daryl dostane mesačný kameň, ktorý sa leskne na bielo, ale jeho okraje sa menia na oranžovú, modrú, zelenú či žltú, podľa odrazu svetla. Lorenzovi napokon ostane nejaký čierny kameň, nad ktorým ohrnie nosom.

„Je to jednoduché," začne Camila. „Väčšinu celého zvládneme mi traja, ale potrebujeme, aby Ostrov ostal stabilný. Preto sme pozbierali kamene zo všetkých kútov Ostrova, aby sme sa vyhli tomu, že molekulárna štruktúra Ostrova sa rozpadne. Vašou úlohou bude len položiť kameň na mapu pred sebou, o kúzlo sa postaráme my. Ale musíme to načasovať dokonale, ak niektorý kameň nebude na mieste, hrozí, že sa tá časť Ostrova jednoducho stratí. Aj so všetkým, čo je na ňom."

„Len mne sa zdá, že je to príliš zbytočne komplikované?" ozvem sa.

„Nie," odsekne Camila, zastrkujúc si prameň vlasov za ucho. „Poďme na to."

•••••

Na prekvapenie nás všetkých, stabilizácia Ostrova prebehne cez problémov. Síce to chvíľu vyzerá, že polovica Ostrova len tak zmizne, lebo časť stola sa omeškala s položením kameňa, hologram sa ustáli, dávajúc tak najavo, že je čas na skutočnú mágiu, ktorej sa ujme trojica najšikovnejších Krotiteľov, akých poznám. Ak nerátam ďalších troch Krotiteľov, ktorí sú zatiaľ v tretej fáze. O sile Ris, Kynsley a Scotta nikto nemôže pochybovať. Ani napriek tomu, že chlapa, ktorý sa hrá s lúčmi, neznášam.

Ešte sú len kdesi v polovici odriekania kúzla, keď sa hlavná budova a jej okolie začne napĺňať. Okrem toho, že vyšlo slnko, hoci je noc, sa zmenila aj hustota vzduchu, akoby sme sa ocitli pod vodou.

Prestrašení a vykoľajení Krotitelia dopadajú na zem ako zhnité jablká, s očami vypúlenými od strachu a s ústami otvorenými v modlitbách.

Musím uskočiť, aby sa jedna mladá Krotiteľka nestrepala priamo na mňa. Až keď sa s hrozivým rámusom zosype, si uvedomím, že som ju možno mohol chytiť a nie utekať kade ľahšie.

Trvá ďalších pätnásť minút, kým dokončia kúzlo a dážď z Krotiteľov ustane. Pohľadom nájdem Ris a Sicíliu, ktoré sa snažia vymotať z kozy, ktorá padla priamo na nich. Každý Krotiteľ sa tvári nanajvýš nechápavo. A zrazu sa ozve zborové: „Čo sa stalo?"

„Všetko vám vysvetlíme," ozve sa Camila, ktorá troška pobledla. No aspoň prestala nadávať a trieskať vecami. Ako sa už predtým zmienili, ide o veľmi ťažkú mágiu.

„Teraz sa však obzrite okolo seba. Ako skupina ste mali spadnúť naraz a na to isté miesto. Chýba niekto?" Lorenzo pohľadom preletí dav, ale medzi toľkými ľuďmi nemá šancu všimnúť si, že či je každý tu.

Nikto v miestnosti sa vyslovene neozve, ale davom preletí šum, ktorý každého presvedčí, že niečo nie je v poriadku. Cez hustú skupinu Krotiteľov sa napokon prebije chalan, ktorého tvár poznám veľmi dobre. „Kynsley," vydýchne. „Chýba Kynsley Tammerová."

Miestnosť zadrží dych a každý, kto bol v miestnosti aj predtým, sa zadíva na mapu Ostrova. Po farebnej bodke však niet ani stopy. „Zmizla," zašomrem.

KD: Bojovník budúcnosti ✔Donde viven las historias. Descúbrelo ahora