Ostrov je od rána ako na ihlách. Každý je vzrušený a mierne vystrašený z vedomia, že sa tu majú zastaviť vládcovia a chcú s nami hodiť reč.
Ani ja si nedokážem zanechať chladnú hlavu. Dookola sa mi v mysli prehrávajú slová toho človeka – či čo to bolo za stvorenie – ktoré tvrdilo, že mi navrhnú, aby som sa stala jednou z nich. Fakt je, že najskôr som tomu veriť nechcela. Ale veci začali do seba zapadať. Ten chlap niečo musel vedieť, inak by mi nemohol potvrdiť, že tretia fáza bola ukončená a vládcovia idú sem. No mohol hovoriť pravdu po celý čas? Mohla by to byť realita? A z toho faktu sa vynára i ďalšia otázka. Chcem vôbec, aby to bola pravda?
Vždy som chcela mať spojenie s týmto svetom. Ale nie ako vládca, ale ako bojovník. Ako niekto, kto nás bude ochraňovať a bude hrdinom. Stačilo mi tu niekoľko týždňov na to, aby som vytriezvela zo svojich snov. Tu hrdinovia neexistujú a skutočná tvár Ostrova i Krotiteľov je iná, než som dúfala.
Ako vládca by som to možno mohla zmeniť. No Krotitelia sú spätí s prírodou a snažiť sa odporovať zákonom prírody sa nevypláca. No keby...
Potrasiem hlavou, na čo sa na mňa Scott prekvapene zadíva. „Deje sa niečo?"
„Nie," zaklamem a odvrátim od neho tvár. Jemu a ani nikomu inému som nepovedala, čo sa stalo počas tých hodín, kedy ma nevedeli nájsť. Nikomu som neprezradila svoj čudesný rozhovor v obláčikoch z cukrovej vaty.
Hneď ráno sme sa so Scottom pobrali do centra Ostrova, kde už boli moji priatelia pripravení na moje hľadanie, ku ktorému dôjsť nemuselo, lebo som sa zjavila ako blesk z jasného neba, ako to okomentoval Castor. Vyškieral sa a objímal ma jedna radosť. Ostatní na tom neboli veľmi inak. bol tam aj Zero a Ris, Zoya, Daryl a aj Camila. Dokonca prišiel aj Lorenzo, hoci sa fakticky ani nepoznáme.
Povedala som im tú istú verziu príbehu, ako Scottovi. Rozplývala som sa vo farebnom obláčiku a čas sa natiahol ako med. Potom som sa zrazu zobudila v Scottovej chalúpke. Dospeli k záveru, že sa niečo muselo pokaziť a zrejme ma tam vyhodilo v rovnakom čase, ako zvyšok skupiny, len ma premohla akási sila a dostala som sa tam už v spánku.
„Si nervózna?" spýta sa Scott.
„Trošku," pripustím. Aspoň si bude mať čím vysvetliť moje správanie – dupkanie nohou, žmolenie trička a neustále obzeranie.
„Aj ja," šepne mi do ucha.
„Čo to," zasmejem sa a odtiahnem sa od neho.
„Neveríš mi?" spýta sa s úškrnom na perách.
„Popravde? Nie," vyplazím mu jazyk.
„Mala by si," usmeje sa. „Každý je predsa nervózny. Nikto netuší čo má čakať od ich náhleho rozhodnutia."
„Ale ty si predsa antisociálny. Teba sa problémy väčšiny netýkajú," zavtipkujem.
Za jeho smiechom sa otočí pár Krotiteľov, ale nikto to nerieši. „Si strašná," obviní ma Scott. „Človek sa s tebou chce normálne a vážne porozprávať a ty to celé premeníš na vtip."
„Jasné, prepáč. Hovor," zazubím sa, ale len preto, lebo na ňom jasne vidieť, že má od vážnej debaty ďaleko. Berme život s ľahšou mierkou, kým nepríde to neodvratné a vládcovia nerozbijú dokonalú idylku prítomnosti. Lebo budúcnosť je z dlhšej perspektívy dôležitejšia. Na nej záleží.
Scott presunie svoju ruku na môj krk a pritisne si svoje pery o tie moje. Jeho bozk vymaže všetky zlé myšlienky, každého démona, ktorý číha v zákutiach mysle. Je len on. A ja. My dvaja.
„Mám ťa rád, Kynsley," šepne mi do pier.
„Ja teba tiež," hlesnem.
•••••
Slnko sa pomaly ponára za hrebeň ihličnatých stromov, ktoré obkolesujú centrum Ostrova. „Môžu prísť každú chvíľu," podotkne Daryl s pohľadom upretým na oblohu. Stojí len meter odo mňa aj s Camilou, ktorú objíma okolo drieku. Ona je nervózna ako my všetci.
„Nemáte ani predstavu, že čo môžu chcieť?" spýtam sa.
„Prídeme, aby sme vyriešili niekoľko zásadných problémov," zacituje Camila. „Prekvapuje ma však, že sa vládcovia nepodpísali. Už sme od nich pár správ dostali aj predošlé roky a nikdy sa nepodpísali tak, ako teraz. Vládcovia. Vždy každý jeden z nich hodil svoj podpis."
„A to je na celom najčudnejšie?" nadhodí Scott. „Veď, doriti, zrušili tretiu fázu."
„To sa ešte nikdy nestalo," podotkne Camila. „A na to mohli mať nejaký urgentný dôvod. Ale listy písali. A zmenili zaužívanú metódu. Ľudia svoje zvyky nemenia, pokiaľ na to nemajú dobrý dôvod."
„Rovnako ako na ukončenie tretej fázy," namietne Scott.
„Radšej to nechajte tak," zašomre Daryl, za čo mu v duchu poďakujem, že som to nemusela povedať ja. Volila by som ostrejšie slová.
Scott ma chytí za ruku a všimnem si Darylov nenápadný, blesky šľahajúci, pohľad. Hoci si musel uvedomiť už počas tretej fázy, že medzi mnou a Scottom sa niečo stalo. Hovorila som so Zerom. O jeho tretej fáze a aj o tom, čo sa dialo potom. Počas tretej fázy nás z hlavnej budovy kontrolovali a som si istá, že môjmu bratovi neušlo, ako blízko sme so Scottom neraz boli. Možno dokonca zachytil aj to, že sme sa spolu vyspali.
Zdvihne sa vietor a sfúkne mi vlasy do tváre. A kým si ja vyťahujem plavé pramene z úst, slnko čosi zatieni. Scott ma poťahá za ruku a až zdvihnem zrak, všimnem si helikoptéru, ktorá sa vznáša zarovno so slnkom. Jeho bzukot mi prenikne do uší až o pár sekúnd.
„Oni prišli na helikoptére?" vyprsknem neveriacky.
Daryl sa na mňa zahľadí. Konečne v jeho pohľade zachytím aj čosi podobné pobaveniu. „Veď aj my sme prišli na lietadle, Kyn."
„No dobre, ale..." zarazím sa. V čom je to vlastne iné? „Už ste sa s nimi niekedy stretli?" zmením tému.
„Áno," odpovie naraz s Camilou.
Pokračuje Daryl sám: „Prídu vždy, keď sa na Ostrove objaví niekto, kto prejaví záujem o našu pozíciu. Teda, aby sa stal neoficiálnym vodcom Ostrova. Stáva sa to málokedy, no zažil som to pri sebe, Camile aj Lorenzovi."
„Prečo sa vtedy objavia?" spýtam sa. Ani nie tak zo zvedavosti ako preto, aby som svoju pozornosť odviedla preč od helikoptéry, ktorá sa stále zväčšuje.
„Chcú si dotyčného skontrolovať na vlastné oči," zamieša sa do toho Camila. „My dostávame o troška väčšiu silu a väčšie kompetencie, než ostatní Krotitelia na Ostrove, tak si musia byť istí tým, že vedenie Ostrova nezveria do rúk temným dušiam. Okrem toho, určujú aj hodnosť človeka. Na Ostrove sú traja velitelia, ja som najvyššia, mám teda najväčšiu moc. Druhý je Daryl a tretí Lorenzo. Oni nám tú moc aj dávajú."
Zadumane prikývnem a pohľad upriem na helikoptéru. Sú tu teraz z podobného, ale vážnejšieho dôvodu?
ESTÁS LEYENDO
KD: Bojovník budúcnosti ✔
FantasíaVýcvik Krotiteľov sa skladá z viacerých fáz. V prvom rade musia nájsť stelesnenie svojej duše, takzvaného Reella. Následne musia absolvovať krutý boj na premenlivom Ostrove, ktorý je pred očami smrteľníkov skrytý tými najmocnejšími čarami. Ak sa do...