Like someone,that never know you
or never get close to you
it's so hard.Cause you must hide your feeling to keep yourself safe..Kadang-kadang hati ni tak boleh nak dijangka.Sebab senang sangat nak jatuh suka.Tapi tiada daya nak melawan,sebab takdir yang ditentukan sudah tertulis sekian lamanya.
~•~
Aiman Hazriq Pov"weyy kau kenal tak Nazmi Haq tu?"Dah mula lah Tisha ni.Nak cakap pasal lelaki yang dia minat lah tu?
" Yang mana ?"aku malas senanya nak layan dia,makin dilayan makin menjadi jadi lah jawabnya.Semua lelaki dia nak jadikan crush.
"Alah yang anak YB Pibg sekolah kita tulah.Kau kenal kak?" Kak Ya ni sama jugak naik macam adik dia..Mana je lelaki yang tak dia layan.
"Kenal yang handsome gila tu kan?aku dah lama minat dia doh."Sambil membetulkan tudung di bahunya.Aku lirik kan mata ke arah dua beradik ni.Ni antara sebab aku malas nak teman dorang ni lepak.Ada je nama nama yang tak dikenali disebut sebut.
" Haah handsome kan?Tapi sayang...dia dah ada awek lah"Aku tak paham dengan dorang ni,kalau dah ade awek tu tak payah lah nak kacau or cerita ke ape..Annoying tahu tak?"Tisha ,Kak Ya korang ajak aku lepak ni sebenarnya nak luangkan masa bersama ke ape?Asyik asyik bual pasal lelaki.Malas lah nak dengar."Aku ni mampu sabar kan diri je..kalau tak sabar,memang dah start engine motor then blah je.Aish.
"Alah kau ni Man,macam tak biasa pulak.Kay kay kita bual pasal lain kay?" Jelingan menyampah je yang aku mampu hadiahkan dekat Tisha.
~•~
"Aiman saya nak mintak tolong boleh." Aku angkat kepala pandang cikgu Firash.'Aik dah kenapa cikgu ni'.Monolog aku.
"tolong ape tu cikgu?kalau saya boleh tolong saya tolong." cikgu hulurkan beberapa helai kertas ke arah aku.Aku ambik jelah takkan nak melawan pulak kan?sah sah nanti kene tempeleng dengan cikgu karang kalau buat perangai..Ceyh Aku tipu jelah.
"tolong cari kan budak ii yang ada dalam list nama tu.Saya nak jumpa dorang petang ni di bilik disiplin.Lagi satu saya nak lantik awak jadi biro disiplin dalam jawatan pengawas awak ni..So petang ni pegi bilik disiplin ea saya tunggu."
"tapi cikgu...." kurang asam punya cikgu ,nasib handsome..tapi aku belum bagi kata putus kan..boleh dia tinggal kan aku..
Aduh sape pulak yang aku kene cari ni?Asal kebanyakkan budak tingkatan 3,4 dengan 5 je..Malas lah nak jalan jauh jauh.
~•~
Aku tengok jam kat dinding,nak dekat pukul tiga ni.Cikgu pon tak nampak batang hidung.Aku lirik kan mata pandang budak ii lelaki sebelah kanan aku.Adalah dalam lebih kurang 8 orang pelajar.Tak termasuk lagi dengan 3orang pengawas senior yang duduk dekat sofa depan aku ni.
Aku just buat muka jelah.Sebab pertama,aku kene balik lambat.Dan dikira aku membuang masa.Yang kedua,aku nak balik naik ape weyy!!!!Dah tentu ii bas yang selalu aku naik tu dah gerak..And yang paling penting..Aku tak rapat dengan mana mana manusia yang ada dalam bilik ni!!!Makkkk adik takut😢😢..
KREEKKK,semua mana tertumpu pada pintu."Assalamualaikum maaf lambat."ceyh dah tahu lambat tu tolong lah cepat sikit.Tak tahu ke aku banyak bende nak buat?Aiman ingat tu cikgu kau.
"okay,saya malas nak buang masa.So saya nak bagitahu awak semua yang kite ni dalam satu program baru iaitu program pemantapan sahsiah."
"jadi ape kene mengena dengan saya cikgu?" aku just tanya kot..Yang lain tak payah lah tengok mcm tu.Alamak aii.
"macam ni Aiman,awak dengan 3orang pengawas ni telah dilantik untuk menguruskan program ni..Dimana awak kene lead murid ii bermasalah depan saya ni untuk mantapkan sahsiah mereka."
"tapi saya sorang je pengawas form 4.Macam mana saya nak interaction dengan dorng?"
"itu bukan masalh saya." ceyh dah lah paksa aku..pastu buat muka lagi.Eeeeeeeeeee..geram nya aku.
~•~
"Cikgu ,kenapa saya perlu partner dengan dia?saya boleh jalankan program ni sendiri..then kenapa saya kene handle budak ni?bagi jelah saya budak form 3..saya ni baru form 4,tapi dah kene handle duorng budak upper form ni..Tak adillah.""kau jangan banyak songeh boleh tak?ikot lah ape yang cikgu cakap." ish sibuk lah mamat ni.Dah lah aku tak kenal dia..Tup Tup aku kene jadi partner dia nak jalan kan program ni.
Cikgu dah geleng kan kepala.Tapi kesah ape aku.Huwaaaaaaa..Tak adil lah macam ni.
~•~
so sampai sini jelah dulu..Nantikan sambungan.
YOU ARE READING
SECRET LOVE
RomancePerasaan yang hadir , Kadang ada pasang surut nya. Mengharapkan yang indah, Tetapi tidak terduga onak yang tiba. Kisah dikarang, Cuba menjadi kenangan, Masih tertanya, Duga atau bahagia , Menjadi pilihan. Mata kabur mencari cinta, Sehingga terlupa, ...