Bab 6

172 12 2
                                    

To hate someone that you love
Its quite hard
But love someone new
Its easy

~•~

   Aku hanya menatap hidangan didepan mata.Tak berselera pulak rasanya.Mata memang tak berganjak dari tadi.Malas nak tengok manusia yang kat depan ni.Rasa sakit hati masih berbekas.Urhh..Aku benci rasa ni.

   "Hey,are you student of SMK Permata right?" Aku mengangkat pandangan pada Ummu Fathiah.Keningnya terjongket.Sekali pandang memang bergetar tulang rusuk kau..Sumpah perempuan ni cantik.Ayu je orang nya berhijab tau."err,yup."ringkas jawabku.

  "owh okau,nice to meet you.But the way my name Ummu Fathiah.You may call me Fath." Manis sungguh senyumannya.Mungkin bidadari dunia dia ni."Owh,nice to meet you.I m Aiman Hazriq.You can call me Aiman."Aku balas senyumannya.

  "you taknak makan ke?" tanya nya.Mungkin nak hilangkan sunyi.

  "owh,nak makan lah ni." senggih ku.Malu aki dibuatnya.Sejak perbualan tadi semua mata telah tertumpu pada kami berdua.Tapi aku hanya endahkan.Malas nak ambil tahu.

  Aku selesaikan makan aku,sebelum mengangkat badan ku untuk ke toilet.Tak betah sungguh berlama lama di meja ni.Aura panas tu dapat dirasakan."Nazmi,aku gi toilet dulu ea."Aku tak tunggu balasannya..Aku terus pergi berlalu tanpa minta pamit dari yang lain.

  Aku jalan jalan disekitar Mall tu.Takde benda yang best pon.Nak hilangkan bosan dan nak padam kan api yang membara ni.Lebih baik dia chaw.Kau nak hadap muka orang yang sakit kan kau?Aku sure korang pon tak nak.

  Dekat dua kali jugak lah aku jalan dekat tempat yang sama.Tak tahu nak kemana lagi.Tempat ni besar,tapi disebabkan aku ni jenis tak suka pergi tempat ii macam ni.So memang akan jadi pishang le.!Errr..Bosann lahh!!

  Aku bawak diri aku masuk ke popular.Okay aku memang kaki novel.So now,my mision are to find a novel.Tapi novel ape aku nak?Thriller?Fiction?Horror?Entahlah.Tak terfikir pulak.Tapi biar aku cari dulu.Mana tahu ada yang berkenan dekat mata ni.

  Fixi?Aku rasa dah banyak collection.Abis ape?Aduhmak.Time time macam ni lah otak nak jam.Bullshit lah."Buat ape dekat sini?"Aku dengar orang tegur.Tapi aki tak layan.Mungkin ditujukan pada orang lain.So aku masih fokuskan mata pada novel.Terasa badan aku dicuit dari belakang.Aku pusingkan badan.Okay this is really weird.Sebabnya yang kat belakang aku ni.Affal.Tapi versi periang.Siap senyum ii..Dan aku rasa dia yang tegur aku tadi.Hari ni dress up dia memang mampu melumpuhkan iman semua gegirl diluar sanaa..Hahahaha..

  "eyh Affal.Hai." Senyuman manis yang mampu aku bagi.Aku hulurkan tangan dan disambut mesra bersama segaris senyuman lebar dari jejaka handsome.Hahaaa..Aiman kau dah start melalut ni."Sorang je ke,Aiman?"

  Aku menoleh ke kiri dan ke kanan aku."Ada nampak saya dengan sapa ii ke?"saja je loyar buruk.Kalau kat sekolah.Bila aku tanya.Dia tak nak jawab.Jadi rasakan.Hahaahah..Evil smile.

Affal ketawa,tapi sumpah nampak maskulin gile cara dia ketawa.Allah hai..Gugur jantung aku.First time dengar suara dia..Memang maskulin habis lah.

~•~

Sekarang aku dengan Affal ade dekat Ice Skate.Dia cakap dia dah lama tak lepak sini main Ice skate.So aku dengan baik hatinya tawarkan diri untuk temankan dia.Baikkan aku?Beruntung siapa yang kawan dengan aku kan?Ceyh masuk bakul angkat sendiri pulak aku ni.Aku tengok Affal yang meluncur laju.Dengan gelak tawanya.Tetiba aku rasa bahagia.Entah aku pon tak tahu kenapa.

   Handphone aku dalam poket bergetar.Ada pesanan ringkas dari nombor yang tak dikenali.'Bahagia nampak.'Kening ku berkerut,siapa pulak ni.Nampaknya makin ramai yang jual jual nombor aku.Geram betul lah.Ada pesanan masuk lagi.'Siapa bagi kau main ice skate?'Aik lagi aku pelik.Siapa ni?Macam mana dia tahu aku main ice skate?Aku endahkan pesanan tu.Malas nak balas.

  Kali ni ade panggilan masuk. Mamat Poyo Calling.Alamak macam mana aku boleh terlupa pasal mamat ni?Apa aku nak jawab ni.Tak apa Tak apa.Calm down Aiman.Try je jawab okay?.Huuu..Aku tarik nafas dan terus angkat.

  "Hello?"

  "Kau kat mana Aiman?" kedengaran nada yang agak risau.Aik pelik.

  "dekat ice skate kenapa?"

"thank god.Kau buat aku risau." Eh ii dia ni dah kenapa?.

  "kau-.." tak sempat aku nak jawab.

  "kau tunggu situ.Sekejap lagi aku datang."

  "hah okay ii." Aku matikan panggilan.Aku buang pandangan ke tingkat atas.Serta merta badan aku jadi kaku.'Holy shit' macam mana dia ada dekat sini?Mana Fath?Asal dia pandang aku tajam?Aku terus larikan pandangan.Aku fokuskan mata dekat Affal yang riuh tunjukkan aku skill ii nya.Aku hanya senyum.

~•~

  Aku menoleh memandang Nazmi disebelah.Dia hanya diam,mungkin fokus pada pemanduannya.Dia diam sejak kejadian di Ice Skate tadi.Aku tak tahu ape yang ada dalam pemikirannya.Satu keluhan berat aku lepaskan."Nazmi,kau okay?"Dia hanya menoleh sekilas sebelum memandang ke hadapan semua.Sah! Mesti ada yang tak kena.Aku pelik dengan perangai dia ni.Sekejap okay.Sekejap tak okay.Haih.

  "Nazmi!!Aku tanya ni!!"Tanya ku sedikit keras.Tidak lama itu dia susur ke tepi jalan sebelum break mengejut.Nasib aku pakai seat belt.Kalau tak memang amnesia aku sebab terhentak dekat dashboard.Haihh..Mamat tak guna..Nyawa aku dibuat mainnya.

  Dia menoleh ke arah aku.Dengan muka yang merah.Aku tak dapat nak tengok apa emosi yang ada dipemikirannya.Sebab mata dia ditutup dengan glasses."Siapa bagi kau kebenaran pegi ice skate!!??"

  "Siapa izin kan kau keluar tanpa izin aku!?!"

"siapa izinkan kau keluar dengan orang lain?!?!"

"aku..aku-?" Aku takut tengok perubahan dia.Masa ni aku memang rasa nak nangis je.Tapi aku tahankan.Nanti jatuh ego aku yang tinggi selama ni aku bina.

"Aku tak suka kau buat sesuatu benda tanpa pengetahuan aku!!"

  "KAU PAHAM TAK?!!" kali ni laungan dia kedengaran agak tinggi.Dan serta merta membuat kan badan aku menggigil sebelum air mata aku jatuh satu persatu sembah bumi.

"Aku..Aku tak tahu..." Setakat itu je yang mampu aku luahkan.Dia nampak macam terkejut.Dia cuba capai tangan aku.Mungkin nak tenang kan aku.Tapi sekarang aku tak boleh terima dia tinggikan suara pada aku.Aku menepis tangan dia.Dia menghentak stereng kereta sebelum meletak kan kepalanya dia atas stereng.

  Selepas dua minit.Dia teruskan perjalanan tanpa berkata apa apa.Aku masih dalam tangis.Dalam kepala aku hanya tergiang giang suaranya.Aku pejamkan mata.Dan meletakkan kepala di tepi tingkap.Aku tertido.Seriously aku cakap.Aku penat sangat.Aku penat SANGAT..

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Pada Reader's, tolong la vote and comment yee.. Bagi la author semangat nak karangggg cerita ni😂..kerjasama dari readerr yg aktiff.. Sangatlaa author hargai💓

 

SECRET LOVEWhere stories live. Discover now