Bab 11

181 11 9
                                    

saat hati ingin dimiliki
saat itu kau akan ditinggal pergi
tabah menghadapi?
bukan mudah untuk mengalahi,
rasa ini.

~•~

  Kaki masih diteruskan berjalan.Walaupun kaki,badan dan segala anggota badannya telah lenguh.Segala pandangan yang indah tidak dihiraukan.Hati yang tak rela ni asyik asyik mengeluh dan merungut.Banyak benda yang membuatkan hati ni sakit.Bertambah lagi dengan keadaan jalan yang kecik dan sukar untuk dinaiki.Kadang kala mata melebar melihat ke kiri dan ke kanan. Cuba mencari kalau-kalau ada benda yang menarik untuk dilihat.

  "aishhhh, penatla!Aku memang tak suka betul buat benda-benda macam ni. Kan best kalau tak pegi kem ni. Boleh tido dalam bilik puass-.. "

  "apa yang kau membebelkan sorang-sorang tu? "Shahrin berdiri di belakang Aiman beberapa meter sambil memegang kayu di tangan kanannya.

  "sibukla kau. Tak payah campur urusan aku. "Aku teruskan lagi perjalanan yang tergendala tadi. Kaki yang lenguh aku picit-picit sikit.Bunyi tapak kaki dan pergerakkan semak-samun dan belukar-belukar di belakang aku sudah cukup memberitahu bahawa Shahrin ada dibelakang.

  Aku malas nak melayan, jadi aku teruskan perjalanan, mengikut peta yang ada kat tangan aku ni,check point terakhir aku akan berada didepan aku lagi beberapa meter. Tapi masalah sekarang ni, aku kene lintas sungai kecil yang berada didepan aku ni. Yang jadi masalah sekarang, nak lintas aku kene pijak batu-batu sungai tu sebab aku tak nak basahkan seluar aku. Haish.. Bala lagi!

  Dengan berhati-hati aku mengalah, setiap pergerakkan kaki dari satu batu ke batu lain aku perhatikan. " Ehhh..  Ehhh.. "badan yang nak jatuh. Aku imbangkan kembali. Haishh susah betullah nak lintas. " Apa bebal kau lintas pakai batu tu, sungai tu tak dalam la, redah jela. Nanti kau jatuhla. "

  "Kau tak payah sibuk pasal aku la. "aku menjeling dia yang hanya memerhati aku dari tebing sungai. Setiap langkah aku perhatikan dan berhati hati. Tapi tak lama sebelum.......

BUSHHHHHHHHHH

"ARHHHHH !!" Habis lecun baju aku mandi air sungai. Aku ni dah la tak suka basah-basah macam nii.. Huwaaaarhhhh!!Nak balikkk!!

"HAHAHAHAHAHAHAA"Terhambur gelakkan dari Shahrin. Aku pandangnya dengan hati yang bengkek. Aku menjelingnya sebelum cuba untuk bangun. Tapi aku tak boleh nak bangun. Sebab buku lali aku rasa menyucuk sangat-sangat. Sakit ya ampun. Aku dah mula nak nangis, yela anak bongsu kan.. Manja.

  Muka aku dah merah,tubir mata aku dah mengalir air jernih,perlahan sebelum esakan aku mula kedengaran. Gelakkan Shahrin kini terhenti sebelum dia datang mendekat dan mencangkung sebelah aku. Tangannya memegang kaki aku sambil dia memerhati kaki aku dengan khusyuk. Sesekali dia cuba mengerakkan nya.

"Arhhh.. Ja.. Janganla...ge.. Gerakkkan.. Kakii aku. Sakit kau tahu tak?." sedu aku sambil bergelut dengan tangannya agar dia melepaskan kaki aku. Kaki aku sakit kot, suka hati dia je gerak-gerakkan macam tu.

  "kaki kau terseliuh ni. Kau boleh bangun tak? "Aku cuba bangun tapi tak boleh sebab sakit sangat. Perlahan-lahan Shahrin bantu aku untuk berdiri.. Tanganku berada dibahunya. Setelah memastikan aku dapat berdiri dengan stabil. Aku lepaskannya pegangan pada bahunya.

  "kau jalan la dulu. Kaki aku terseliuh. Mu gkin lambat sikit sampai. "ujar ku sambil cuba menapak perlahan-lahan.

  "arhh.. Kau lambatlaa!" tetiba badanku berada diawangan. Aku masih boleh nampak permukaan air tu jauh dri badan aku. Baru aku perasan, sekarang ni Shahrin tengah dukung aku ala-ala bridal style.

  "eh..ehh.. Apa ni dukung-dukung. Aku boleh jalan sendirila.. Lepaskan la gileee!! "marahku kepadanya.

  "DIAMLA.. SAKIT-SAKIT PON NAK MEMEKAK. KAU NAK SANGAT KE AKU TINGGALKAN KAU SORANG-SORANG KAT SINI?! KAU TAHU TAK HARI DAH NAK GELAP?!!! "terkedu aku dibuatnya. Dia teruskan berjalan. Sampai di tebing, dia letakkan aku diatas sebuah batu besar. Dia duduk mencangkung di depan aku.

  "Naik sekarang  Aiman. Kita dah tak de masa. Hari pon dah nak makin gelap. "ujarnya dingin. Aku hanya menurut sahaja. Kini aku didukung dibelakang badanya.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

  Aku dapat dikecualikan daripada semua aktiviti untuk malam ni dan esok hari. Memandangkan kaki aku yang terseliuh tu membengkak dengan agak teruk. Tadi ada cikgu dan beberapa pasukan pbsm datang merawat kaki aku. Jadi sekarang ni aku di atas katil sambil membaca novel. Hati aku berbunga seketika sebabnya aku tak perlu join aktiviti malam ni and aku dapar rehatkan badan..

  "huarhhhhh... Bestnyaaa.. "aku mengeliat seketika diatas katil. Jam sekarang dah menunjukkan pukul 12tengah malam. Aku sorang-sorang dalam bilik ni sambil diterangi lampu kalimatang. Aku menguap seketika. Lebih baik aku tidur, daripada tunggu dorang yang entah jam berapa masuk tidur pon tak tahu.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

  TOK TOK TOKK.

  Jam didinding bilik aku kerling, dah pukul 1.23pagi.Jadi dekat 1jam lebih aku tidur. Aku pandang katil di sebelah dan keadaan bilik. Sunyi,mungkin semua orang masih ada aktiviti pikir aku. Ketukkan yang bertalu-talu dipintu masih kedengaran. Aku dengan langkah yang malas menghampiri pintu dan membukanya.

  Guess what? Mata aku masih memandang ke pintu yang berada di depan aku sambil tangan aku cuba untuk tutup pintu tu semula. Tapi tak berjaya sebab ORANG kat luar tu tahan pintu dari tertutup lagi kuat dari aku.

PUMMMM

Pintu terhempas ke dinding sebelum ORANG kat luar tu masuk lalu menutup pintu tersebut dan mengunci tombol pintu tersebut. Mata terpaku pada susuk tubuh di depan aku sambil aku cuba mengambil langkah untuk menjauhi ORANG tersebut.Otak aku ligat memekirkan jalan keluar. Tapi langsung tak ada. Kosong.

Tanpa berfikir apa-apa,aku berlari semula ke pintu tersebut sebelum memulas tombol pintu tu dengan kasar. Tapi aku terlupa tentang kaki aku yang terseliuh. Fuck sakit dia sampai ke kepala. Tapi disebabkan perasan takut  menghantui aku aku tidak endahkan rasa sakit tu dan pintu yang sebelum ni senang dibuka pun menjadi sukar.

  Satu tangan yang tegap menarik aku ke arahnya sebelum aku bergelut untuk melepasinya. Tapi hampa, tak berjaya malah di peluk badan aku dari belakang dengan kuat sehinggakan tiada pergerakkan yang dapat aku lakukan. "Miss me..huhh? "nafasnya terasa di telingga aku sehingga membuatkan badan aku meremang seketika.

  "kau nak apa Rayyan? "ye orang itu ialah Rayyan Farzin. Mimpi buruk ke sekarang ni? Jikalau ya.Aku mohon sesiapa untuk bangunkan aku. Aku tak betah untuk berlama di dalam mimpi begini.

  "Gila ke aku,kalau aku cakap....."dia pusing kan badan aku menghadapnya. Sebelum menolak aku dengan kuat ke atas katil aku sehingga terbaring. Badannya sekarang berada diatas aku sebelum kedua tangannya menahan daripada tangan aku untuk bergerak.

   "Aku nak kau? "senyum sinis terukir diwajahnya. Membuatkan aku merinding seketika sehingga menimbulkan perasaan takut pada diri aku. Allah ujian apakah lagi?

SECRET LOVEWhere stories live. Discover now