Bab 7

180 10 8
                                    

   Dah dua minggu berlalu,Aku punya program seperti biasa.Tetapi yang berlainannya ialah aku hanya menjalankan program bersama seorang mantee iaitu Affal.Lagi sorang?Nazmi?Hurm dia dengan Shahrin pergi tournament bola sepak sekolah.Diorang wakil team bola SMK Permata.

  Dua minggu ni jugak lah aku rapat dengan Affal.Aku tak tahu macam mana dan bila.Tapi sejak aku teman dia main ice skate dua minggu lepas,ada nampak perubahan pada dia.Dia sekarang banyak tersenyum.Bercakap.And one more thing,dia selalu gembira.Aku pon tak tahu kenapa.Kadang kadang pening jugak aku nak melayan.Tapi bila fikirankan balik.Ini adalah satu peluang untuk aku ubah dia jadi lebih baik.Dalam pada masa yang sama.Aku boleh tambah friendlist aku.

~•~

  Waktu rehat memang selalunya akan jadi detik paling bermakna bagi budak ii sekolah macam kami ni.Walaupon hanya 30minit.Tapi rasanya..Wuuu..Tak terkata.Aku menoleh ke kiri dan ke kanan.Mencari kelibat Affal,sekarang aku dengan dia dah semakin rapat.Boleh dikatakan macam belangkas.Dimana ada aku.Disitu ada dia.Hahaahaa.

  Dari jauh aku nampak Affal melambaikan tangan nya.Aku hanya menganguk sebagai alasan.Dia berlari ke arah aku.Sah!!memang macam budak ii mamat sorang ni.Beriya semacam padahal selalu je jumpa."Lama tunggu?"

"Adalah dalam 5 abad macam itu.Sekejap bukan?" Senyuman sinis aku hadiahkan.Mata melirik dia yang terkulat kulat menggaru belakang tengkungnya.

"Sorryy,tadi saya siapkan kerja math sebelum datang sini." Hati aku rasa tenang bila dia cakap macam tu.Dah nampak perubahan pada dia.Sebelum ni kerja sekolah nya selalu tertangguh.Kadang ii tido dalam kelas tak termasuk  ponteng kelas lagi.Affal ii apa lah nak jadi dengan kau ni.Allahu.

"Takpelah,Jom gerak pergi kantin dah laparlah." sambil menggosok perut aku yang buncit ni.Tapi takde lah buncit mana.Muka comel aku tayangkan bersama gigi yang bersinar.Hahahaaa

"Anak daddy dah lapar ea?Sian dia.Mummy tak bagi makan ke sayang?" Dia menggosok perut aku.The fuck mamat ni??!!!Sedap ii je cakap aku mengandungkan anak dia.

"Apa ni anak ii.Tak nak saya mengandungkan anak awak.For sure I m a boy okay..Tak boley mengandung." Aku buat ii marah padanya.Dia hanya gelak.

"Anak saya dengan awak lah.Sape cakap tak boley?nak saya buat?Hurm?" Dia dekatkan dirinya dengan aku.Aku dah cuak dah,aku melangkah perlahan ii kebelakang.Nasib kat sini takde orang.Tak guna punya jantan.

"Ea ape ni.Stop ii!!" Jerit aku sedikit sambil tangan aku menahan dadanya agar masih ada jarak diantara kami.Dia menayangkan sengihan nakal.Euwww menyampah aku tengok.Kalau handsome takpe.Tapi dia memang handsomelah.Aku masih berperang dengan mindaku.

"Ehem,ni skola,bukan tempat maksiat.Please do some respect 'GUYS'." perkataan guys ditekankan.Aku menoleh ke pemilik suara itu.Hati aku tiba ii rasa macam ada yang mencengkam.Sakit dia masih belum hilang.Aku memang benci dengan dia..Ia dia..Shahrin.

"Sorry." itu je aku mampu luahkan sebelum menarik tangan Affal untuk ke kantin.Masih berada dalam keadaan terkejut dengan kemunculan dia.Maknanya dia dah abis tournament lahkan?so dia akan join aku dengan Affal petang ni?So Nazmi will involved too?Oh my goshh..I m not ready yet to face are both of them.Ya allah.Help me.Let me getting out from this kind of situasion.I m not ready.

~•~
Author Pov

  Kipas berputar hanya dipandang sepi.Dalam pikirannya banyak benda yang menerawang.Segala masalah terjah masuk ke pemikirannya.Dia masih cuba mencari alasan untuk lari dari program ni.Tapi masih belum berhasil.Matanya dilirikkan untuk memandang Affal yang berada didepan.Hanya dia berdua disitu.Yang lain belum sampai mungkin masa ada kerja yang belum selesai.Dia orang berdua masuk awal sedikit memandangkan tiada apa ii kerja yang perlu dilakukan.

  "Hurm Affal apa kata kite buat program ni dekat library?just both of us?"Affal mengangkat pandangannya.Tangannya berhenti menulis.Dia cuba mencerna kata ii Aiman.

  " Lah kenapa pulak?awak nak cari buku ke?"

  "Ea taklah.Saja je harini nak tukar mood.Saya nak fokus kat awak sorang.Supaya awak dapat buat kerja awak dengan lebih baik.Why not?lagipon kalau kat sini ade je gangguan.Sebab ramaikan?" Dia masih mencuba memujuk.Dia berharap yang Affal akan menerima ideanya dengan terbuka.'tolonglah jangan buang masa Affal.Nanti diorang masuk sini kang.'Monolog Aiman sendirian.Sekali sekala matanya melirik ke arah pintu dan jam.

  "Okay lah kalau macam tu.Saya ikot awak.Just both of us kan?" senyuman nakal dipamerkan Affal.Dalam mindanya pelbagai pikiran berputar merancang sesuatu yang indah buat nya.

"please stop your dirty mind mister.I do not interest with that." jelingan itu mematikan idea ii dan rancangan Affal.Mukanya dimasamkan.

  Aiman mengangkat tubuhnya sebelum Affal mengekorinya dari belakang.Apabila sampai di pintu,tubuhnya mengundur kebelakang beberapa tapak sebelum terlanggar tubuh Affal.

  "Ea awak ni dah kenapa Aiman?kata nak pergi libra......?" mulut Affal ditekup Aiman dengan tangan nya.Matanya dibesarkan sebagai isyarat agar Affal berhentikan percakapannya.

  Aiman melepaskan tekupan itu.Sebelum menarik tangan Affal keluar dari situ.Matanya langsung tidak memandang ke dua batang tubuh dihadapannya.Mulutnya diketap kuat.Menahan debaran dihati.

  "kau nak pergi mana?" langkahnya mati akibat teguran itu.Dia hanya mendiamkan diri sebelum cuba untuk meneruskan langkahnya.Tetapi tak berjaya kerana tubuhnya dihalang untuk meneruskan perjalanannya.

  "Kau tak payah sibuklah pasal aku.Tepilah....." dia cuba menahan dirinya dari meninggikan suaranya.Affal memandang pelik ke arah Aiman dan Shahrin.Nazmi hanya memerhati.

   "Aku tanya kau.Kau nak pergi mana?Susah sangat ke nak jawab!?" Suaranya naik seoktaf.Aiman terus mengangkat wajahnya untul bertentangan mata dengan Shahrin.Hatinya sudah lama bersabar.Tapi baginya kesabarannya telah hilang.

  "Jangan sibuk pasal aku!!Mind your on bussiness!!" Jerkahnya.Hatinya yang sarat dengan rasa sakit kini dilepaskan.Tatapan penuh benci diberikan kepada Shahrin.Sekali sekala jelingannya singgah pada Nazmi.

  Shahrin bertindak liar dengan meratap tangan Aiman sehingga pegangan tangan Aiman dan Affal terlerai.Dia menarik Aiman sehingga Aiman hampir tersungkur dengan tarikan itu.

  Pang!!Satu tamparan hinggap di pipi kanan Shahrin.Mata Aiman tajam merenungnya.Giginya diketap kuat sehingga getaran pada tubuhnya dapat di rasai.

  "Kau jangan buat aku rasa murah lah sial!!Aku bukan sundal kau lah!!Kau takde hak nak paksa paksa aku!!Aku dah cukup sabar dengan kau!!Kau jangan buat aku bertambah benci dengan kau,Kau memang jantan paling sial yang pernah aku jumpa!!!" Akhirnya air matanya jatuh setelah sekian lama ditahan.Hatinya sungguh rapuh.Dirinya rasa terlampau murah kerana sering diperlekehkan.Hatinya yang tabah kini penuh dengan benci.Pegangan pada tangannya dilepaskan.Affal memeluk bahunya dari belakang,sebelum menariknya pergi dari situ.

SECRET LOVEWhere stories live. Discover now