Can I know your feeling to me?
Let me fill all your empty with my loves
Can I tell you that I love you?~•~
"Asal muka kau merah?" Aku menoleh.Nazmi tengok muka aku dengan kerutan di dahinya.Okay makhluk ni mesti nak gelakkan aku.Aku tak jawab,sebaliknya terus berjalan ke arah tapak perhimpunan.Satu.Dua.Tiga.Eh sekejap,asal dia dekat situ bukan semua student kene pergi tapak berhimpunan ke?"Nazmi Haq!!"aku kuat kan suara untuk memanggil nyaa.Aku nampak dia masih duduk di sebuah wakaf.Dia ni tak reti ii tengok jam ke ape?Dah pukul berapa dah ni?kang nanti dia ngan aku jugak kene mention kat tapak perhimpunan tu.Sebab datang lambat.Shitt!!Aku datang awal kay pagi ni.Aku patah balik pegi dekat dia.
Dia tengok aku,dan dia hulurkan sapu tangan.Aku tengok je sapu tangan tu.Dia ambik tangan aku dan meletakkan sapu tangan tu atas tangan aku.Aku meringgis sakit,dia terpegang tepat yang merah tu.Membulat mata dia,aku cepat ii genggam sapu tangan tu pakai tangan kiri,dan sembunyikan tangan aku dekat belakang badan."Asal-.."aku potong percakapan dia."Weyy pegi tapak perhimpunan sekarang.Nanti kene mention lah."Dia buat tak tahu dan dia keluarkan rokok.Dia kepit dekat bibir dia.Bodoh lah ni sekolah lah sial.Aku teringat pasal program pemantapan sahsiah tu.Cepat cepat aku tarik rokok tu dari mulut dia.Aku tak nak lama ii jadi mentor dia!!Cukuplah seminggu dengan dia.Selagi dia tak berubah.Selagi tu program tu berjalan.Dan aku taknak.Sebabnya aku taknak balik lambat.So better aku cegah dari sekarang.
Dia pandang aku,aku buat bodoh."Aku taknak lama ii jadi mentor kau untuk program pemantapan sahsiah tu.So better aku cegah bende bodoh yang kau buat ni."Dia diam ,dia masukkan balik kotak rokok dan lighter dia ke dalam beg.Aku simpan sapu tangan tadi dalam poket.Aku tarik tangan dia menuju ke arah dewan.Sampai depan dewan aku masih tak perasan yang aku tarik tangan dia.Dewan aku ni dia kene masuk dari pintu tepi dewan sebab pintu depan dah penuh dengan pelajar perempuan yang duduk.
Aku tengok guru bertugas minggu ni berikan taklimat.Dah sudah,mati aku macam ni.Mesti kene soal punya.Satu dewam termasuk cikgu ii tengok aku dengan tatapan terkejut.Aku buat tak tahu ."Kau memang nak pegang tangan aku lama ii ke macam mana?"okay aku rasa muka aku dah panas.Aku lepaskan tangan dia dan terus duduk dibarisan pengawas.Dia senyum je dan terus masuk barisan.Tapi yang aku pelik.Kenapa cikgu tak soal aku?selalunya kalau ade student masuk lambat memang kene soal pakai mic lah.
Pagi tu perhimpunan tu berjalan dengan hambar.Yelah sebabnya bende sama je setiap minggu yang dicakapkan.Lepastu mereput dengar pengetua punya ucapan.Panjang sungguh ucapan nya mcam dalam program motivasi.
~•~
Aku masuk kelas,aku ambik tempat disebelah Akim.Keluarkan buku dan terus baca.Saja nak buat revision sebelum cikgu masuk."Aiman,macam mana tadi kau boleh ajak anak YB tu masuk perhimpuanan?"kerutan didahinya kelihatan.Aku pandang dia."Aik mcm biasa jelah.Asal?"Asal macam pelik sangat bende yang aku buat tu??Kan itu bende biase pengawas buat.Aduhaii.
"kalau kau nak tahu.Dia tu tak pernah masuk perhimpunan.And kau boleh je senang ii bawak dia masuk dewan.Dan sesuatu sangat bile pegang tangan dia." senyum sinis terhias dibibir Akim.Dengggg..Seriouslah?Patut semua pandang pelik."kan memang semua student kene masuk perhimpunan.So aku paksa jelah."Aku malas nak pikir panjang .Aku smbung baca buku aku."tapi takda satu pengawas pon pernah berjaya bawak dia masuk perhimpunan.Ada sekali tu pengawas paksa dia masuk dewan.So dia masuk lah sebab kene heret.Last ii pengawas tu kene marah dengan cikgu.Kau tahu lah dia anak YB kan.Apa yang dia nak semua dapat."okay,kenyataan ni buat aku terkejut.Aku pandang muka Akim.Okay muka dia memang serious."so better kau hati ii.Sebelum kau pulak yang kene."aku cuma diam.Tak tahu nak balas apa.Tapi aku berharap sangat tak ada apa akan jadi.
~•~
Kringggg loceng rehat bunyi.Aku turun ke kantin.Aku tengok ramai sangat orang.So aku decide untuk duduk dulu.Tak lama lepas tu aku tengok ade tangan hulurkan roti dengan air soya ke arah aku.Aku pandang gerangan tersebut.Okay sumpah ni pelik,sebab yang hulur kan tu Affal.Budak yang pendiam tu,tapi aku ade dengar yang dia ni banyak buat hal.Itu kot sebab dia jadi mantee aku dalam program tu.Tapi aku rasa dia ni baik sebenarnya."untuk apa ni?"aku tak sambut.Dia duduk di sebelah aku.Aku tengok dia,dia still hulurkan ke aku.Dia ni tak reti nak mengalah ke?Dah lah asyik diam je.Bisu kot.Hahahaa..choii jahat je kau.Untuk pengetahuan korang.Dia ni sebaya aku.Cuma dia kelas lain je,so memang tak rapatlah.
Aku mengalah.So aku ambik huluran dia.Dan terus makan tanpa banyak bunyi.Dah dia diam ,aku diam lah."thanks."itu je aku mampu cakap.Dia cuma senyum,masing ii leka dalam dunia sendiri.Hah aku baru teringat sesuatu."Petang ni program kita ditangguh kan tau."dia cuma diam tak membalas.Sebaliknya dia teruskan makan.Aku lemparkan pandangan kearah kantin yang riuh.Aku terpandang Nazmi yang tengok kearah aku.Dia bagi smirk ke arah aku.Aku rolling kan eyes sebagai balasan.Dia cuma gelak lepastu,meja dia penuh dengan kawan ii dia.
~•~
Dah dekat 30minit aku dekat bus stop tunggu abang.Semalam dia janji nak ambik.Tapi dia yang tak muncul ii..Ya allah sabarkanlah hati hamba mu ini.Ada satu tangan mendarat di bahu aku.Aku menoleh ke arah pemilik tangan tu.Owh Si ketua pengawas Fakrin."Hah ye bang napa?"tanya ku lembut.Banyak ii orang aku panggil dia sorang je pakai gelaran abang.Sebab dia ni ketua pengawas aku,lagi ii dia baik dengan aku.So aku hormat lah dia."tak balik lagi?"aku senyum pandang dia.Allahuu soalan apelah dia tnya aku ni.Kalau aku dah balik tak ada nya aku dekat sini bang oi.
"belum lagi,tengah tunggu abang saya.Abang pulak kenapa belum balik?"
"abang tengah tunggu driver abang.Selalunya abang drive sendiri tapi kereta pulak rosak.Tu yang balik naik driver." aku just meng'oh'kan aja.Tak tahu nak cakap apa.Lagi pon awkward gile kot.Tak lama lepas tu aku nampak abang aku sampai.Aku salam tangan Fakrin dan terus naik kereta abang aku.Masa kereta abang bergerak,aku perasan ada Shahrin atas motor dia dekat depan pagar sekolah.Aku terus larikan pandangan.Aku masih tak boleh lupa apa dia buat.Aku benci dia!!
~•~
Sampai sini dulu iye..Nanti admin post lagi.
YOU ARE READING
SECRET LOVE
RomancePerasaan yang hadir , Kadang ada pasang surut nya. Mengharapkan yang indah, Tetapi tidak terduga onak yang tiba. Kisah dikarang, Cuba menjadi kenangan, Masih tertanya, Duga atau bahagia , Menjadi pilihan. Mata kabur mencari cinta, Sehingga terlupa, ...