"Thanks wey.." Aku menghulurkan helmet ke arah Shahrin."Sekejap."dia mengeluarkan setin air soya dari beg dia..Aku rasa ni air soya tadi."Nah,ambik ni.Aku tahu kau haus kan?"Aku mula ii ragu gak nak ambik.Sebab segan kot bila teringat masa dekat bilik tahanan tadi.Beria ii jual mahal.Kahhhh iii
"Ambik jelah." suka sangat guna suara monoton dia tu.Nak tak nak aku ambik jele..Muka pon dah mcam ape,takkan marah pasal tadi kot.Pelik ii.."thanks Shahrin."
"Hurm." Dia start engine motor kemudian bergerak tinggal kan aku sorang ii dekat depan pagar rumah aku.Pelik betul tengok Shahrin ni.Aku tengok dia ni lain macam..Sekejap okay sekejap tak okay.Aku admit aku agak selesa lah jugak jadi partner dia selama seminggu ni.Kalau nak buat apa ii pon senang..sebab dia tak banyak songgeh.Ikot je ape aku cakap.Dan aku rasa itu permulaan yang baik untuk kiteorng jadi kawann.
"Assalamualaikum."pintu rumah aku buka,dan terus menuju ke dapur.Huh bosan jugak jadi anak bongsu ni kan?Mak bapak sibuk kerjaa.Then siblings yang lain dah berdikari.So what can I do right?
Aku naik tingkat atas,dan bersihkan diri.Sejam lepas tu aku turun balik.Nak makan sebab penat plus lapar.Aku pandang air tin soya atas meja.Hurm teringat dekat someone.Dia tahu favourite aku soya.So setiap kali jumpa itu jelah dia bawak untuk aku..Eh eh dah,lupuskan ingatan kau pada dia.Haih
Aku buka air tu dan teguk.Aku buka tudung saji.And suprises,there just have a note and some money.'Adik ambik duit ni buat beli makanan.Papa mama balik lambat harini.Abang balik petang nanti.Bye syang. Mama'.See selalu dah macam ni.Aku ambik duit tu dan keluar dari rumah.Tapi tak sampai 2minit lepas tu.Aku nampak ada satu kereta ni masuk porch rumah aku.Okay aku tahu sape.
" Abangg!!!"hahahaa..excited kau,dah lama tak jumpa abang aku sorang ni.Busy sangat kerja sampai jarang sangat balik rumah."Hai adik."senyum abang sambil mengeluarkan satu luggage besar dari but kereta.
"Nak pegi mana ni dik?"
"nak pegi beli makanan jap,mama tak masak."
"owh lah yeke?alang ii abang masih kat luar tu.Jomlah pegi kedai.Tapi masukkan luggage abang ni dulu then ambik kunci moto tu.Kite naik motor kay?" okay jugak.Takdelah bosan jalan kaki and penat.Nak bawak motor tak pandai yelah mak bapak tak kasi.Lagi lagi kau tu anak bongsu.Memang macam tu lah jadinya.
~•~
"abang cuti berapa hari?" nasi goreng didepan mata aku suap ke dalam mulut.Aku fokuskan mata pada abang yang masih ralit dengan handphone di tangannya.Tanpa memandang aku,abang menjawab"2minggu dik."ringkas padat.
Aku je yang makan.Dia cuma minum,alasan dah makan sebelum datang sini.Aku malas nak pikir panjang.Jadi aku teruskan makan.Harini suasana dekat kedai ni macam ramai orang.Sebab sesak sikit dan penuh,aku sebenarnya tak suka sangat tempat yang ramai orang.Tapi ini je kedai paling dekat.So taram jelah nak asalkan perut aku kenyang.
Aku mengangkat kepala dan menoleh ke hadapan kedai.Jap jap,aku rasa aku kenal orang ni!!!Dia buat apa dekat sini.Ya allah malu tadi pon tak abis lagi.Ni tambah lagu jumpa dia dekat sini.Aku cepat cepat tundukkan kepala.Aku cepat cepat selesaikan makanan aku.
"Abang jom balik adik dah siap."
"jap abang nak settlekan bill." aku just menganggukkan kepala.Aku toleh ke kiri meja.Denggg,oh my god.Shahrin kat table sebelah hengkauu.Ya allah ape aku nak buat ni.Okay tarik nafas aiman,dan lepas.Buat buat tak nampak dia kan?settle."Adik jom."aku bangun then terus rapat kan diri ke abang.Aku perasan dia tenung aku.Tapi aku buat tak tahu jelah.Sebab malu kot.Hohohooo
~•~
Keesokan harinya aku datang macam biasa.Tapi yang luar biasanya bila abang kau ni terlampau handsome and to hard to handle yang hantar kau ke sekolah.Then kau ni pulak orang gelar heartless person.Memang jadi perhatian lah jawabnya.Aku malas nak ambik tahu.Dan cepat cepat turun dari motor dan salam tangan abang aku.Abang aku sambut dan usap kepala aku."Abang!!Apa ni main ii rambut adik.Rosaklah nanti."sengihan je yang diterima.Aku terus melangkah ke bengkel kemahiran hidup yang terletak dia belakang sekolah.Sebabnya hari ni tugas aku tuk jaga tempat ni.Tapi aku tak susah sangat sebab jarang ada orang dekat sini.Jadi aku just pusing pusing jelah."Best semalam?"lah sape pulak main tegur tegur pulak ni?Tak tahu ke aku jenis penakut?Aku tak menoleh aku teruskan jalan."Seronok ea siap main gosok ii kepala."okay ini aku confirm manusia.Sebabnya dia punya sound tu memang makan dalam lah.Tapi ape masalah dia nak sibuk pasal aku.Aku menoleh kebelakang.I m dead meat!Shahrin here guys.
Aku toleh kedepan balik,dan teruskan jalan.Aku tak nak hadap muka dia.Aku rasa berdebar semacam.Mungkin sebab semalam kot.Belum jauh aku melangkah,aku terdorong kebelakang akibat tarikan maha hebat dari makhluk tuhan sorang ni.Ya allah hai.Apa dia nak ni?Tahulah badan kau sado and tinggi.Tapi tak semestinya kau boleh tarik ii tangan aku."lepaskan lah!"aku cuba lepas kan genggamannya.Tapi tak berjaya.Uhh babi betullah.Aku tak suka lah drama ii melayu pagi ii macam ni.Nanti kalau orang nampak mesti dorang pikir lain."Sape tu?"aku diam.Malas nak menjawab,tapi aku still cuba lepaskan tangan aku dari dia."Aku tnya ni!!"tengggg.Lagi sekali !Dia jerit dekat aku?!Aku paling pantang orang jerit dekat aku.Tapi tak boleh nak buat ape.Air mata aku mengalir.Fuckk abislah title heartless aku kalau ade orang nampak aku nangis sebab mamat ni jerit dekat aku.
"Kau nak sibuk kenapa?" air mata aku usap pakai tangan lagi satu.
"Aiman bile aku tnya jawab.Kalau kau taknak lagi teruk jadi." Muka dia dah bengis habis.Kecut perut aku nengoknya."Dia abang aku lah."serentak itu dia melepaskan tangan aku.Sial merah siak tangan aku.Dia punya tangan ni kayu ke apa?keras sial.
Air mata aku dah berhenti keluar.Tapi muka memang merahlah.Malu siot kalau orang nampak.Aku tengok dia,dan dia boleh jalan tinggal kan aku.Ni namanya bangsat,dah sakit kan aku.Then blah,dasar jantan tak guna.Aku tengok jam.Lagi 5minit assembly nak mula.So aku kene gerak kesana.Aku pasrah jelah jalan ke sana dengan muka yang merah.Susah nak cover sebab aku nya kulit memang sensetive.Kalau nangis memang merah padam muka aku.Tapi ni dah okay sikit,but still ade merah lah.
~•~
Thanks sebab baca.Aku memang malas nak check balik lepas type. So perkataan typo tu cuba pahamkan sendiri yaaa..
YOU ARE READING
SECRET LOVE
RomancePerasaan yang hadir , Kadang ada pasang surut nya. Mengharapkan yang indah, Tetapi tidak terduga onak yang tiba. Kisah dikarang, Cuba menjadi kenangan, Masih tertanya, Duga atau bahagia , Menjadi pilihan. Mata kabur mencari cinta, Sehingga terlupa, ...