Bab 8

185 8 0
                                    

Be careful with what you wish.

Nightmare come true,
everything change,
Too scare to face it,
But too brave to challence it.

~•~

  Hari ni rasa serba tak kene.Dia sendiri buntu.Berpunca dari apa dan mengapa masih menjadi misteri.Tetapi hatinya masih ditabahkan dan doa sentiasa dipanjatkan agar semuanya baik ii.Tetapi malang itu tak berbau.Nasib seseorang itu tidak boleh dijangka hanya dengan tilikan pada tangan semata mata.Semuanya rahsia tuhan.Apa yang mampu dilakukan hanya lah berserah pada-Nya.

~•~

  Matanya tak dapat dibuka.Katuknya tidak tertahan.Semuanya gara ii stay up sepanjang malam membuat revision memandangkan exam hanya tinggal seminggu sahaja lagi.

  "Good Morning class." Seluruh kelas berdiri dengan pantas.Kelas yang tadi bising kini menyepi akibat daripada sapaan guru kelas mereka.Aiman yang mengantuk hanya berdiri dan mengucap balasan sebelum duduk dan meletakkan mukanya di atas meja.Matanya dipejamkan.Katuknya memang tidak dapat ditahan lagi.

  "Okay today,I want to introduce  your new classmate.Rayyan Farzin bin Dato Bahar.Actually dia ni sebenarnya pernah sekolah dekat sini dua tahun lepas.But his family were decided to move to UK.Tapi urusan keluarga dia dah selesai.So,they decided to come back here.And he choose this school to continue his study.So,make yourself comfort.After all of,please introduce yourself to your classmate Rayyan." nama itu dapat mengejutkan Aiman yang sedang lena dibuai mimpi.Kini mimpi ngerinya sudah menjadi kenyataan.Orang yang cuba dilupakan kini kembali dengan agenda tersendiri.

Aiman memandang wajah yang berada didepan kelasnya.Kini hatinya merasakan seribu satu perasaan.Sayang rindu benci marah segalanya bercambur baur.Dia tidak tahu bagaiman harus beriak.Dia sendiri terkejut dengan drama swasta di pagi pagi hari begini.

  "My pleasure,Hi guys!My name is Rayyan Farzin bin Dato Bahar.I m from UK.And today I m here to become your new classmate.So hope everything okay." senyumnya menguntum mekar.Matanya ditacapkan pada sekujur tubuh yang amat dirindui nya.Aiman..Ya Aiman.Dan dia tahu Aiman pon sangat rindukannya.

  "okay good.Now you may sit besides Aiman.I think there nobody have used that table right?" Malang yang menimpa Aiman makin bertambah.Dia sendiri tak tahu apa yang harus dia lakukan.Rayyan mengorak langkah ke arahnya sebelum melabuhkan punggungnya di atas kerusi bersebelahan Aiman.Perasaan canggung dapat dirasai.Rayyan menghadiahkan senyuman yang paling manis untuknya.Tetapi jelingan tajam yang diterima sebagai galah gantinya.

~•~

  Loceng rehat berbunyi.Aiman mengemas barang barangnya sebelum berjalan dengan laju ke arah kantin.Dia berharap sangat yang dia tidak akan terserempak dengan Rayyan.Selagu boleh dia akan cuba.Dia tak kesah jika dia bertembung dengan Shahrin mahu pon Nazmi.Tapi dia kesah bile dia bertembung dengan Rayyan.Tapi malang tak berbaukan?

  "Arhhh". Aiman terjerit kecil akibat tarikan seseorang disebalik dinding itu.Matanya membulat besar memandang manusia didepannya.

  "Aku rindukan kau Hazriqq." Dia mendakap ketat tubuh badan Aiman.Suaranya kedengaran lirik sekali.Aiman menolak kasar tubuh itu.Dia membetulkan bajunya yang renyuk akibat dari pelukan itu.

  "Kau siapa hah?Jangan sentuh sentuh aku faham?!!" Dia memberi amaran keras.Dia memang tidak suka diperlaku sebegitu.Matanya merenung tajam si pemilik mata berwarna coklat cair ni.

  "Kenapa ni Hazriq?Ni aku lah Ian.Kau tak ingat aku ke?Sayang kenapa macam ni?" matanya mula berkaca.Kulit yang putih kelihatan merah.

  "Aku tak kenal kau.Dan tak kan pernah kenal kau.Orang yang aku aku kenal nama Rayyan dah lama mati.Dia mati dua tahun lepas selepas tinggalkan aku tanpa berita.Aku benci dia tuk pengetahuan kau!!" Aiman melepaskan apa yang dia pendam selama ini.Hatinya yang dulu sangat rapuh dan mudah makan pujuk rayu.Kini hanya tinggal hati yang keras dan susah makan pujuk rayu.

  "Sampai hati kau buat macam ni kt aku Hazriq.Kau tak sayang aku ke?"

  "Stop ii,aku tak nak dengar apa ii lagi dari mulut kau.Mulai hari ni,kita hanya kawan biasa.Tak lebih dan kurang.Takde pangkat istimewa untuk orang nama Rayyan Farzin.Faham?!" tegas Aiman.Tangan Aiman dicapai dan digenggam erat oleh Rayyan.Matanya yang tajam bak helang merenung kedalam mata Aiman.

  Aiman berada dalam keadaan agak cuak sekarang ni.Mata tu.Mata dendam yang pernah dia nampak sebelum ni.Dia berdoa sangat ii agar ada yang datang bantu dia keluar dari situasi ni.Sungguh dia tak kuat."Heyh,kau tak kenal aku?Jangan nak buat lawak okay.Kau jangan main gile dengan orang yang memang dah sedia gile?Kau tak kan dapat lari lagi dari aku.Dan aku akan pastikan yang kau akan merangkak datang dekar aku.Sebabnya,KAU TU MILIK AKU !!FAHAM!!"tegas Rayyan.Apa yang dikatakan Rayyan sedikit sebanyak dapat mengoyahkan keberanian seorang Aiman.Dia kenal sangat manusia didepannya ini.Tak pernah main ii dengan kata katanya.Dia agak gentar sebenarnya.Dia mencuba melepaskan tangannya.Tapi tak berjaya.Cubaannya gagal,sebaliknya tangannya dikilas sebelum badan nya membelakang kan Rayyan sebelum ditarik rapatnya.Hembusan nafas Rayyan dapat didengarinya.Wajah Rayyan berada betul ii disebelah telinggi kirinya.Badannya didakap kuat dari belakang.Dia dapat merasakan ketegapan tubuh milik Rayyan.

  "Aku takkan biarkan kau bahagia dengan orang lain.No matter what.Because you're mine.And you just belong to me.Mark my word." Ancaman yang diberikan mampu membuat wajah nya pucat tak berdarah.

  "Aiman." Senyuman Affal mati.

  Aiman menarik badannya dari dakapan Rayyan.Berjaya jugak finally.

"Dan aku akan pastikan semua tu takkan terjadi." Akuh kata ii Aiman.Tapi dia tiada pilihan lain.Dia menarik tanggan Affal."Jom awak kite pegi kantin ea?Saya lapar lah."Affal hanya mengikuti langkahnya.

  "Aku akan buktikan.Yang kau tu hak aku.Dan akan jatuh pada aku.No matter what happens.Just wait and see dear." Rayyan hanya tersenyum sinis.Otak nya ligat memikirkan rancangan menjadikan Aiman sebagai miliknya seperti dulu.Agenda agenda nya hanya disimpan dikepala.

~•~

  "Saya nak tanya sikit boley tak?" pen ditangan dimainkan Affal.Matanya difokus kepada Aiman yang sedang metelaah buku teks sejarahnya.Sedikit sebanyak tumpuannya terganggu.Dia membetulkan duduknya di kerusi.

  "Apa yang awak nak tanya?"

  "Yang tadi waktu rehat tu kan,sape ea laki tu?Tak pernah nampak pulak." seingat dialah.Sepanjang dia bersekolah disitu dia tidak kenal langsung akan muka lelaki itu.Penat dia memikirkan.Tetapi tiada satu pon dia ingat.

  "owh Rayyan?Dia classmate saya.New student ,came from UK but dia pernah sekolah sini two years ago before you jadi student sini lagi.Awak masuk tahun lepas kan?"

  Segala kata kata Rayyan menerjah masuk ke pikirannya.Sedikit sebanyak rasa gentar tu dapat di rasai.'Apalah agenda dia sebenarnya.Apa yang dia nak buat lagi?Aku akan pastikan aku takkan jatuh untuk kali kedua pada orang yang sama.'Azam Aiman.Dia akan memastikan dia dalam keadaan baik ii saja.Walaupon dia tahu akan ada sesuatu yang terjadi pada masa akan datang tidak kira lambat atau pon cepat.Dia pasti itu.

SECRET LOVEWhere stories live. Discover now