Hati kadang kala tak mampu untuk menipu,
Sampai satu saat,
Apa yang terpendam,
Akan terluah jua.~•~
Aiman PovExam dah seminggu berlalu.Segala rasa yang terpikul dibahu semuanya hilang.Sedikit sebanyak dia boleh merehatkan akal nya dan memikirkan apa yang di perlu tempuh sepanjang zaman persekolahan ini.Aku sendiri buntu dengan keadaan sekarang.Semuanya sungguh menyesakkan dada.Banyak insan ii dan watak ii baru yang muncul dalam dunia lakonan ni.Yang lebih aku peningkan lagi.Siapakan hero diantara semua itu?Siapa yang akan membela aku ketika masalah besar melanda aku?Siapa gerangan tu?
Keadaan kelas sunyi tiba ii.Aku sendiri tak tahu kenapa.Semua memandang ke hadapan.Aku menoleh ke arah Rayyan disebelah.Dia pon sama,seperti memfokuskan kepada sesuatu yang sangat penting.Aku dan Rayyan tak pernah bertegur sapa sejak kejadian tu.Aku pon tak tahu kenapa.Marah aku padanya masih belum padam.Sakit hati ni cuma tuhan je tahu.
"Perhatian kelas,Cikgu nak bagitahu yang sekolah akan mengada kan seminar Jati Diri di Pahang selama 3Hari 2Malam.Pelajar dari tingkatan 4 dan 5 diwajibkan untuk turut serta.Tiada bantahan.Surat akan dikeluarkan esok.Harap maklum." sesak nafas aku dibuatnya.Seminar?3Hari??Big No!!Aku tak suka aktiviti ii macam ni.Sumpah tak suka.Aku memang tak suka bende yang terlampau extreme.Kenapa aku cakap yang seminar ni extreme?Sebab aku tahu dia akan buat aktiviti extreme.Yelah untuk bina jati dirikan?Tapi agak akulah.Sekolah ni memang pelajar dia bermasalah ke?Sampai kene seminar ii ni?owh goshh..
Rayyan disebelah senyum walaupon aku tahu senyumannya itu agak sinis.Tapi aku tak tahu ape yang dia rancangkan.Cut ii..Aku tak nak tahu pon.Ya Allah aku tak nak ikot seminar nii!!
~•~
Author Pov
Aiman ligat memikirkan idea untuk lari dari seminar ni.Tapi haram,satu pon tak mendatangkan hasil.Ada sahaja logik yang akan memintas segala alasan dan dalih ii nya.Dia sendiri buntu.Matanya meliar memandang persekitarannya.Hanya dia sahaja didalam bilik itu.Sejak balik sekolah petang tadi sehingga kini.Dia masih mencari jalan penyelesaian bagi masalah seminar ni.
Jam dikerling,9.37 minit malam.Agak lama dia di atas katilnya ini.Kerja sekolah semua dah disiapkan.Handphone dicapai sebelum dia meletakkan semula.Serius dia tak ada idea sekarang ni.'Ya allah apa aku nak buat ni?'
Handphonenya bergetar,satu panggilan dari nombor tidak dikenali masuk.'Ni bukan nombor tuary ke?' Dahinya berkerut.Masih berkira-kira untuk menjawab panggilan itu.Getaran itu berhenti seketika sebelum disambung semula.Nampaknya orang di talian sana tak nak mengalah.
"Hello."
Sunyi.Tiada yang menyahut sapaannya.Matanya melihat skrin handphonenya.Masih ditalian.Tapi kenapa tiada yang menyahut.Hatinya mula merasa geram.Mungkin ada yang cuba untuk permainkannya.
"Hello,sapa ni?Jangan main ii la.Kang aku letak call ni." ugutnya.
"The game will be started soon,better you watch out from now on.Cause you're mine..tut tut tuttt..." Dia agak terkejut pada mulanya.Dia tidak dapat mengecam suara siapakah ditalian itu.Suara lelaki.Sah ada yang cuba mempermainkannya.Dia meletakkan kembali handphonenya.Dia tidak mahu mengambil pusing pasal masalah remeh ni.Dia ada masalah yang lebih besar sekarang ni.
'Aku tak nak pegi seminar tu!!!!!'jerit batinnya.
~•~
YOU ARE READING
SECRET LOVE
RomancePerasaan yang hadir , Kadang ada pasang surut nya. Mengharapkan yang indah, Tetapi tidak terduga onak yang tiba. Kisah dikarang, Cuba menjadi kenangan, Masih tertanya, Duga atau bahagia , Menjadi pilihan. Mata kabur mencari cinta, Sehingga terlupa, ...