HOOFDSTUK 1

7.2K 107 16
                                    

POV LILY
Het is 08:00 en mijn wekker gaat af. Het is zo vroeg en ik heb echt geen zin om eruit te gaan. Totdat ik ineens besef dat-, oh my god! Vandaag is mijn eerste werkdag. En niet zomaar ergens, maar bij de koninklijke familie! Snel spring ik mijn bed uit en stap onder de douche. Wanneer ik eruit kom sla ik een handdoek om mijn haar en om mijn lichaam. Vervolgens loop ik naar mijn kast en pak een broek met een nette blouse. Ik krul mijn mijn haar en doe make-up op. Niet te veel, niet te weinig, maar precies goed.
"Goeiemorgen mam!" Zeg ik terwijl ik de keuken inloop. Ik zie dat mijn moeder al een heel ontbijt heeft gemaakt.
"Goeiemorgen lieverd. Heb je er zin in?" Vraagt ze terwijl ik ondertussen een croissantje in mijn mond stop.
"Zeker!" Zeg ik tussen het eten door.
"Waar is papa?"
"Hij is niet thuis. Hij moest werken."
Ik neem een slok van mijn jus d'orange. "Zeer spijtig." Terwijl ik dat zeg komt Evy ineens de keuken in rennen en knuffelt me.
"Wat is zeer spijtig?"
Ik glimlach naar haar en zeg vervolgens: "Dat papa alweer is werken, terwijl ik zometeen weg ga."
"Ik ga je echt missen, zus!" Verdrietig kijkt ze me aan.
Ik pak al mijn bagage en loop richting de deur. Ik geef mijn moeder en Evy een knuffel en kijk ze aan. "Heb je alles schat?" Vraagt mijn moeder.
"Ja. Ik bel je nog!" Zeg ik haar
Wanneer ik afscheid heb genomen, ga ik in de taxi zitten. De chauffeur legt mijn bagage in de kofferbak en stapt daarna ook in. Terwijl hij de straat uit rijdt en ik nog één keer naar mijn moeder en zusje zwaai rolt er een eenzame traan over mijn wang. Ik ga ze zo erg missen...

*2 uur later*

We rijden naar het hek van het paleis en bewakers komen op ons af. De chauffeur vertelt kort iets aan hun wat ik niet kan verstaan en het hoge hek gaat open. Na een lange oprit verschijnt een groot paleis met prachtige grote tuinen.
Ik stap uit en vervolgens komt er een grote bodyguard bij mij lopen en wijst mij richting de koningin. In de tussentijd worden mijn koffers naar mijn kamer gebracht.
Ik ben erg zenuwachtig. Ik bedoel, ik ga niet zomaar werken bij random mensen, maar bij de fucking koninklijke familie.
We komen aan in een grote ruimte waar de koningin staat.
"Goedemorgen uwe majesteit." Ik maak een beleefde buiging. "Mijn naam is Lily Adams. Ik ben uw nieuwe dienstmeisje." Zeg ik terwijl ik mijn hand vriendelijk uitsteek.
"Hallo Lily. Wat fijn dat je er bent. Bart hier wijst je de weg. Rust even uit, Bart laat je alles zien en dan kun je morgen gelijk aan de slag." Ze glimlacht aardig naar me.
"Dank u wel, uwe majesteit."

Nadat we een paar kamers in zijn geweest, vertelt Bart dat dit een kamer is waar ik nooit mag komen. Vervolgens wijst hij naar een deur. "Dat is jouw kamer." Ik knik en hij loopt weg.

*die avond*

Na een vervolgde rondleiding van Bart ben ik mijn kamer gaan inrichten. Tot zover het nodig is dan, want hij is al prachtig. Er staat een mooi tweepersoons hemelbed, een grote inloopkast, een bureau en een flatscreen tv. Naast het bed ligt een heerlijk zacht kleed en er staan bloemen op het bureau. Ik heb in mijn inloopkast mijn kleding en schoenen gelegd. Hij ligt nog lang niet vol, maar dat geeft niet. Ik ga nog even chatten met wat vriendinnen en rommel wat op mijn Macbook. Uiteindelijk ga ik om kwart voor twaalf slapen.

*02:58*

Na zacht gegiechel en wat voetstappen schrik ik wakker. Ik vraag me af wie er zo laat nog is en loop zachtjes naar de deur. Ik zie niemand, maar loop een stukje verder de gang in. Het is nu wel stil. Ineens wordt ik een kamer ingetrokken en de persoon drukt me hard tegen de muur. Ik schrik heel erg en wil schreeuwen, maar hij heeft een pistool vast.
"Wie ben jij?" Vraagt hij kil.
"Ik... ik... Ik ben het nie...nieuwe dienstmeisje."  Stotter ik bang. Ik voel tranen branden in mijn ogen. Ik ben niet vaak bang, maar de persoon, wat duidelijk een mannelijk figuur heeft, komt gevaarlijk over.
"Oh." Hij klikt het licht aan. "Haal in dat geval maar wat champagne met drie glazen."
Tot mijn verbazing zie ik dat het de prins is en ik weet niet goed wat ik moet doen nu.
"Pr... prins Liam?" Weet ik uit te brengen.
"O ja, vergeet dat wapen, maar pak even wat champagne nu." Eigenlijk ben ik nog niet eens begonnen met mijn werk. "Ik werk eigenlijk pas vanaf morgen." Zeg ik ongemakkelijk.
"Ach ja, het ziet er naar uit dat de plannen veranderd zijn." Zegt hij lachend.

Wanneer ik terug kom met champagne en drie glazen, klop ik op de deur. Er wordt niet open gedaan dus ik loop maar naar binnen. "Hoogheid, ik heb uw champagne." Ineens verschijnen er twee meisjes in hun ondergoed en de prins zit ernaast in zijn boxer. Ik kijk even verbaasd, maar zet dan gauw de champagne neer en loop weer terug naar mijn kamer.

POV LIAM
Ik hoor iemand lopen langs mijn kamer, nooit is iemand zo laat nog op, dus zodra het langsloopt trek in de persoon naar binnen en druk het tegen de muur. Ik merk al gauw dat het een meisje is en vraag me af wie ze is. Ik heb mijn pistool in mijn broek zitten en laat hem haar zien. "Wie ben jij?" Wil ik weten.
Ze stottert dat ze het nieuwe dienstmeisje is. Ik kan het niet goed zien, maar volgens mij is ze bang. Ik druk het licht aan en zie inderdaad dat ze waterige ogen heeft. Maar ja, niet mijn probleem. Ik laat haar champagne halen voor mij en mijn meisjes. "Ik werk eigenlijk pas vanaf morgen." Vertelt ze me. Hoe durft ze dat te zeggen tegen mij? Ik pik dit niet. "Ach ja, het ziet er naar uit dat de plannen veranderd zijn." Zeg ik haar niet al te aardig. Meteen loopt ze weg. Goed zo!
Na een aantal minuten komt ze terug en zet het op een tafel. Meteen nadat ze de meiden zag, viel haar verbazing af te lezen van haar gezicht. Ze keek even kort naar mijn sixpack, want ja ja, die heb ik, en met haar wangen rood aangelopen liep ze weg. Nu maar van mijn nacht genieten.

Hoi hoi. Dit was het eerste hoofdstuk van mijn nieuwe verhaal. Ik kreeg ineens een idee en begon te schrijven. Hopelijk vonden jullie het leuk!
(Zonder a/n waren dit 1101 woorden.)

My bad PrinceWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu