HOOFDSTUK 16

2.9K 59 4
                                    

"Lily?"

"Oh ja ehm sorry," ik stop even met praten, maar ga dan weer verder, "Ja Uwe Hoogheid, natuurlijk wil ik uw vriendin zijn." Ik begin te lachen. Ook hij begint te lachen, terwijl hij zijn ogen rolt. Wanneer we uitgelachen zijn kijkt hij me aan met een geweldige blik die ik niet kan plaatsen. Ik begin te blozen en voordat ik het weet trekt hij zich dichter naar mij toe. Hij kijkt me nog even aan en drukt dan zijn lippen op de mijne. Na een tijdje wordt de kus verbroken en ik kijk hem aan. Dan ineens dringt het tot me door. Ik heb een relatie met een prins. Oh god, wat zouden zijn ouders hiervan vinden? Vooral zijn moeder. Ongemakkelijk staar ik naar de grond. "Lily? Wat is er?" Hoor ik Liam vragen. "Niks." Ik ga hem toch niet vertellen dat ik denk dat zijn moeder niet blij zal zijn met mij. Plotseling pakt hij mijn kin op en tilt hem omhoog, in een positie dat ik hem wel aan moet kijken. "Lily, ik ben je vriendje nu. Je kan me alles vertellen, hè?" Ik kijk hem ongemakkelijk aan. "Nou het is zo... Kijk ik denk gewoon... Ik bedoel... Hoe zal je moeder reageren hierop? Het klinkt toch super dom? Prins heeft relatie met dienstmeid." Hij trekt zijn wenkbrauwen op en begint ineens te lachen. Ik voel me hier echt alles behalve comfortabel bij. Volgens mij heeft hij dat door, want hij stopt met lachen en kijkt me lief aan. "Lily? Hoor je jezelf? Je bent een super lief, leuk en knap meisje. Hoe kan iemand je nou niet leuk vinden? Iedereen zal blij moeten zijn met jou! En stel ze vind het niet leuk, dan is dat haar probleem." Dat is zo lief. Soms haat ik hem, maar ik ben toch wel heel gelukkig dat hij mij leuk vind. Voordat ik het weet word ik opgetild en gooit Liam me over zijn schouder heen. Ik slaak een gilletje en moet dan lachen. Ik bonk op zijn rug, maar merk al snel dat het geen zin heeft. Zo lopen we verder naar het paleis. Of eigenlijk loopt hij en hang ik.

~

"WACHT WAT?" Schreeuwt Lotte door de laptop. Ik ben aan het skypen met Lot en Evy. "Ik heb een relatie met hem." Lotte maakt een facepalm. "Ja ik hoorde je wel." Evy begint te lachen. "Vertel het verhaal nog even een keer." Ik lach en vertel het haar nog een keer. Zo hebben we nog 2 uur doorgekletst over koetjes en kalfjes. Ik mis ze zo erg. Mijn zusje, die eigenlijk ook mijn beste vriendin is, en mijn beste vriendin. Het voelde zo goed om ze weer even gesproken te hebben.

Ik werd uit mijn gedachte gehaald, zodra ik ineens 2 handen voor mijn ogen kreeg. Ik schrok even een beetje en volgens mij had hij het door. "Schrok je babe?" Oh god, hij noemde me babe. "Nee, natuurlijk niet." Hij keek me aan met een grijns en drukte zijn lippen zachtjes op de mijne. Hij hield ze ervan af en keek me aan. Al gauw voelde ik mijn wangen rood kleuren en een grijns vormde zich weer op zijn gezicht. "Oké, ja toch wel." Zei ik zachtjes. "Wist ik wel."

*1 week later*

De afgelopen week heb ik zoveel mogelijk tijd met Liam doorgebracht. Natuurlijk moest hij koninklijke dingen doen en ik gewoon aan het werk. Onze relatie is in het geheim gebleven en eerlijk gezegd vond ik het niet heel erg. We zijn voornamelijk op zijn kamer geweest, aangezien die veel groter is dan de mijne. Maar ook zijn we 's nachts wel is door de gangen gaan rennen en hebben we gewoon heel veel lol gehad. Ik ben echt gelukkig met hem.

Vanavond gaan we samen op een date. Eigenlijk is het onze eerste echte date. Ik weet echt niet wat ik aan moet eigenlijk. Ik ben super zenuwachtig. Hij is een prins, wat nou als iedereen hem herkent en iedereen naar hem toe komt. Maar ja. Ik heb echt even hulp nodig. Dan maar even mijn laptop opstarten, zodat ik kan Skypen met Lot en Evy.

Na ongeveer 5 minuutjes heb ik ze aan de lijn. "Girls help! Ik weet echt niet wat ik aan moet!" Hopeloos kijk ik naar mijn kast. Met mijn laptop in mijn hand laat ik zien wat ik heb. "Wat gaat hij aandoen dan?" Vraagt Evy. Ik haal mijn schouders op. "Ah joh, geen paniek Lil! Alles staat jou goed! Maar wacht, dat ene zwarte jurkje rechts is wel echt heel mooi!" Zegt Lot. Evy knikt instemmend, maar schud dan toch haar hoofd. "Die roze is ook wel schattig!" Ik kijk even naar de roze jurk. "WAAROM MAKEN JULLIE HET MIJ ZO MOEILIJK?" Schreeuw ik lachend.

Op dat moment hoor ik ineens geklop op de deur. "Kom maar binnen!" Roep ik. Ik hoor de deur opengaan en ik kijk nog steeds in mijn kast. Als ik me omdraai zie ik ineens Emma staan. "Oh my god Em!" Ik ren op haar af en geef haar een knuffel. Ze heeft een lieve glimlach op haar gezicht.

"Lil?" Hoor ik Lot ineens zeggen. Oeps was het vergeten. "Oh ja Emma, dit is Lotte, mijn beste vriendin." Zeg ik terwijl ik naar Lotte wijs. "En dat... is Evy, mijn zusje." Ze glimlachen naar Emma en zeggen dan tegelijk 'hoi'. Emma zwaait even naar ze, maar daarna hang ik op.

"Zo vertel is meid, hoe is het leven?" Ik praat haar even bij, maar twijfel dan of ik haar over Liam en mij moet vertellen. We zouden het geheim houden, maar ze is mijn vriendin, maar ook de zijne.

"Wat ga je aandoen vanavond?" Meteen word ik uit mijn gedachte gehaald. Ik kijk haar vragend aan. "Lieve schat, ik weet van jou en Liam af."

"Maar... hoe?" Ze lacht even. "Nou Liam verteld me altijd alles. Dit keer liet hij wel wat dingen weg, maar toch. Daarom weet ik het ook wanneer hij liegt. Hij vertelde me dat hij een date heeft met een meisje die hij heel erg leuk vind. Vervolgens zie ik jou zenuwachtig voor je kast staan en Skype je met je vriendinnen. Het valt allemaal op zijn plaats. Het was altijd al te merken dat Liam je leuk vond."

"Oh trouwens, jij moet even met mij mee gaan." Zegt ze. Ik loop achter Emma aan en dan komen we in haar kamer. Eigenlijk is het best wel grappig dat ze zo'n grote kamer helemaal voor haar zelf heeft. Ze woont hier niet eens.

Emma heeft een mooie doos in haar hand met een grote strik erom heen. Ze opent hem en haalt er dan wat uit. "Wat vind je van deze jurk Lily?" Ik bekijk hem even goed en een glimlach siert mijn gezicht. "Wow Em! Die is prachtig!" Ze rijkt de jurk aan mij aan en ik pak hem voorzichtig aan. "Pas hem is." Zegt ze lief. "Ik heb hem ooit gekregen, maar nog nooit echt gedragen."

"En wat denk je ervan?" Zeg ik terwijl ik terug de kamer in loop met de jurk aan. Verbaasd kijkt ze naar me. "Hij staat je heel mooi! Als je het wil mag je hem aandoen vanavond. Hij matcht heel goed met Liam's kleding" verteld ze me dan.

Ik trek hem weer uit en ga dan onder de douche. Na een half uur kom ik eronder uit en bind ik een handdoek op mijn lijf. Ik fohn mijn haar en doe het daarna in een knotje. Uit mijn kastje pak ik een mascara en die doe ik op. Met nog wat eyeliner, gematigde lippenstift en wat bijpassende oogschaduw ben ik helemaal klaar met mijn make-up. Ik trek de jurk aan en trek voorzichtig mijn haar los. Met de borstel ga ik er doorheen en daarna stijl ik het nog even. Ook had ik nog wat hakken geleend van Emma en als ik die aanheb, ben ik eindelijk klaar om te gaan.

Om stipt 19:00 word er op mijn slaapkamerdeur geklopt. Ik open hem gauw en dan zie ik Liam staan. Hij ziet er mooi uit. Ik hou echt van zijn haar. "Klaar om te gaan, Princess?" Vraagt hij met een lieve glimlach.

Dat ben ik zeker... met een nieuwsgierige gedachte loop ik met hem mee. Waar zouden we heen gaan?

My bad PrinceWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu