Kapitel 15

389 8 0
                                    

Gymmet var viktigt för Luke och hans bröder. Inte för att de ville se bra ut, utan för att de ville känna sig hälsosamma. De såg till att äta rätt och förbränna det de åt på ett bra sätt.

Jag stod bakom honom vid det beslutet. Och för att visa det följde jag med Luke ibland dit.

Jag hade varit med Luke, Peter och Daniel hela dagen. Vi skulle ha filmkväll hemma hos grabbarna på kvällen och bestämde att vi avslutade eftermiddagen med ett par timmar på gymmet.

Medan killarna tränade magen så powerwalkade jag på rullbandet. Det var ett tag sedan jag ens var ute och promenerade. Sist måste ha varit när jag blev ormbiten. En hemsk tanke, jag hatar verkligen ormar. Men det fick mig och Luke att vara där vi var idag.

-April! Vi har skräckfilms maraton ikväll, skrek Daniel över hela gymsalen.

Jag hatade skräckfilmer! Med tanke på att jag är riktigt lättskrämd hade jag undvikit att tittat på spöken och zombier. Själv föredrog jag ganska gamla filmer, som Romeo och Julia, Titanic eller En Riddares Historia. Hade alla ungdomar nu för tiden helt glömt bort de gamla kärleksfilmerna?

Jag stängde av rullbandet och gick svettandes fram till Luke.

-Jag går och duschar, men vi träffas utanför när ni är klara?

Jag ville reta Luke, så när han lyfte upp sina vikter lade jag varsin hand på dem. Lukes min var oslagbar. Det var för mycket och han släppte. Jag hann hoppa undan innan de tunga vikterna hade krossat mina fötter.

Peter och Daniel stod bakom mig och skrattade. Men när Luke tittade upp igen var han som en helt annan person. Jag sprang snabbt in på tjejernas omklädningsrum med svansen mellan benen. Här i var jag säker i alla fall. Då kunde inte jag heller hålla min mun stängd.

Killarna skulle ta längre tid på sig så jag passade på att ta en lång dusch. Jag stod säkert där i en halv timme, brydde mig inte om att det var en del som väntade på att någon dusch skulle bli ledig.

Jag var noga med att smörja in mitt ansikte efterråt med de produkterna som fanns i väskan. Jag var inte alls beroende av smink men mådde mitt ansikte bra, kände jag mig frisk.

Eftersom jag skulle hem till Luke tog jag redan på mina mjukisbyxor och en tunn långärmad tröja. Mitt hår satte jag upp i en hög slarvig tofs. Jag hade ingem lust att sminka mig idag.

När jag kom upp vi kassan stod redan Luke där och väntade på mig. Han hade ändrats tillbaka till sitt vanliga jag. Luke visste att jag bara skojade. Men jag visste också att han skulle hämnas.

-Peter och Daniel möter oss hemma. De skulle gå och köpa mat till kvällen och hyra en film.

Jag gick osäkert fram till honom, rädd att han skulle göra något. Men kände jag Luke rätt skulle han vänta till en dag då jag inte var beredd.

Det var en bit att gå hem till brödernas hus. Men jag hade inget emot det, så länge jag gick hand hand med Luke.

Luke pratade om att han hade börjat planera en resa bara för oss två. Jag hängde med och sa att jag gärna hade velat följa med. Men mamma skulle aldrig gå med på att jag och Luke åker iväg ensamma. Speciellt inte när jag bara är 17 och Luke 18år.

Han sa aldrig vart vi skulle åka i så fall utan det skulle bli en överraskning. Jag ville så gärna och lovade Luke att jag skulle försöka övertala mamma.

När vi var hemma hade redan Peter och Daniel fixat allt. Filmer var i och snackset var på bordet.

En ny resa (Swedish)Where stories live. Discover now