-Luke! Skrek jag medan jag desperat försökte ta mig up ur sängen. Men det var meningslöst för Luke bara drog ner mig igen. Jag tittade in i hans hasselbruna ögon och fnittrade.
-Gjorde det ont? Frågade han oroligt medan hans hand smekte över min röda kind.
-Fick dig! Skrattade jag i samma stund som jag grep tag i närmsta kudde och drämde till den i ansiktet på honom. Ett slag fick jag in sen hade Luke ett starkt grep om mina handleder.
-Du har lite klös i dig trotts allt April. Retades han.
Jag kände mig stolt och måttade en slag till, men denna gången stoppades jag av kudden Luke hade i handen. Jag fick ett lätt slag i magen och ramlade så att jag istället för att stå på knä satt på rumpan med kudden för huvdet som skydd.
Luke slängde bort sin och sträckte sig efter mig. Osäkert flyttade jag mig närmare och lade kudden åt sidan.
-Du kan bara drömma om att vinna över mig.
Åh vad han retades.
-Idiot. Skrek jag.
Luke drog mig ännu närmare.
-Men jag är din idiot min ängel. Skrattade han och grep tag om min haka för att sedan ge mig en lång kyss, som visade att Luke hade vunnit kuddkriget. För tillfället i alla fall.
-Är ni klara? Vi ska på zoo! Skrek Celine som kom inspringandes igenom dörren. Jag vet inte hur men på något sätt hade hon fått tag på en av våra kortnycklar. Som tur var hade jag kläder på mig när jag stod och borstade mina tänder. Luke var ganska morgonpigg så han var redan klar och satt med fjärrkontrollen och sappade mellan kanalerna.
Men Celine måste vara värst. Ibland när vi sov över kunde hon redan har ätit frukost jag gick ner för trappan i min morgonfrisyr och pyjamas. Då kanske klockan kan vara nio på morgonen.
-Mmh.. mumlade jag med en klämma i munnen medan jag försökte sätta upp mitt hår i en tofs.
Vi skulle besöka Taronga Zoo, ett stort zoo som låg vid Sydneys hamn. Jag kan inte förstå mig på människor som säger att de är för gamla för att gå på zoo. Det blev man aldrig för gammal för.
Direkt när vi hade fixat vårt inträde ville grabbarna gå in i terrariet. Det fick de gärna göra men jag stannade utanför. Min forbi mot ormar och insekter gick inte att bota. Jag hade ingen lust att gå runt i ett rum och kolla på en massa långa, slämiga, äckliga djur som lät hade kunnat döda en om de fick chansen. Där gick min gräns om vad jag ville göra.
Det slutade med att Luke och David gick in med Peter, Daniel, Vicki och Hannah medan jag och Celine stannade utanför. Hon var inte speciellt rädd för reptiler, men ville inte låta mig sitta här alldeles själv.
-Vad gjorde du och David igår? Frågade jag nyfiket istället för att vi skulle sitta helt tysta.
-Vi gick och åt på en enkel resturang och sen när det började mörkna så gick vi en sväng på stranden. Annars avslutade vi kvällen med att titta på en film på hotellrummet. Du då? Vad gjorde Luke för romantiskt?
Jag tittade menande på henne.
-Vi åkte också och åt på en resturang. Där spelade en orkester underbar musik, så efter vi hade ätit frågade Luke mig om vi skulle dansa. Jag var osäker först men det gick ganska bra.
Celine skrattade.
-Men du kan väl inte dansa?
Jag bet mig i läppen så inte jag också skulle börja skratta och puttade ner Celine från där vi satt.
YOU ARE READING
En ny resa (Swedish)
Teen FictionApril har haft en tuff start inom kärleksfronten. Efter vad som hände den kvällen, försöker hon gå vidare med sitt liv. När April en dag flyttar tillbaka med sin familj till Brisbane möter hon Luke. Den långa muskulösa killen med svart hår och hasse...