Jag vaknade av Lukes varma andedräkt kittla mig i ena örat. Mina ögon blev vidöppna och instinktivt lade jag händerna för öronen.
Jag tittade på Lukes klocka,som visade 9. Shit! Jag hade glömt ställa klockan innan vi gick och lade oss. Jag och June steg alltid upp tidigt på juldags morgonen för att titta i julstrumpan och klapparna under granen. Det var en tradition vi hade följt varje år. Och nu missade jag den!
-Luke jag måste hem!
Det ända jag fick tillbaka av Luke var ett stön och hans händer grep tag i min midja för att dra mig tillbaka ner i sängen igen.
-God jul på dig med. Mumlade han surt.
-God jul Luke, men allvarligt jag måste hem. Vi ses senare i eftermiddag. Sa jag medan jag försökte klä på mig. Luke stönade igen.
-April kan du åtminstone ge mig en kyss innan du går. Sa han med sin rasliga morgonstämma. Sakta men säkert öppnade Luke ögonen.
Jag log och gav han en lätt lätt kyss på läpparna innan jag började samla ihop alla mina saker.
-Det var bättre. Suckade han glatt och såg mig försvinna ut igenom dörren.
Jag struntade i att varken borsta tänderna eller fixa håret. Trotts att mitt och Lukes hus låg bara något kvarter bort och jag sprang allt jag kunde flög sekunderna iväg.
Så fort jag stängde yttedörren sparkade jag av mig mina svarta converse och sprang ut till tvrummet. June satt mellan mamma och pappa i sin gulliga rosa morgonrock och kollade på film.
-Jag är så så ledsen June. Jag trodde jag ställde klockan. Snälla förlåt mig! Sa jag sorget och kramade om June.
-Det är ingen fara. Jag sov själv ända tills halv 9. Vi får helt enkelt öppna en del av julklapparna nu istället. Skattade June och hoppade upp ur soffan av lycka. Hennes favorit högtid var definitivt julen.
June var helt underbar. Inte alls besviken att jag var sen. Mamma och pappa hade sagt till oss redan för flera dagar innan att antalet julklappar skulle vara mindre på morgonen, bara för att resten skulle vi få hemma hos Luke.
June och jag sprang fram till våra julstrumpor och grävde ner våra händer i det mjuka tyget. Fast vi visste vad det var redan. Varje år låg det en stor chokladtomte där i. Men vi tyckte det var lika roligt varje år.
Vi tog våran julstrumpa och gick vidare till julgranen där mamma och pappa satt redo men några julklappar.
-Eftersom din julklapp är lite dyrare April så får du bara den här nu och ett par ikväll. Sa pappa och räckte mig ett stort paket. Det var fyrkantigt och tungt. Var det vad jag trodde det var? Jag slet upp det röda julpappret och fick se kartongen. Jag hade fått min älskade MacBook!
-June har också lagt en liten del till den datorn. Sa mamma tillslut när jag hade hittat min andning igen. Jag rusade upp och kramade de alla tre.
-Just det jag höll på att glömma!
Jag sprang till mitt rum och kom tillbaka med två paket. En till June och en till mamma och pappa tillsammans.
June blev jätteglad för plånboken från Gigi. Jag visste att hon hade nämnt innan att hon önskade sig den. Mamma och pappa fick ett stort giftsett med godsaker och kyddor. De skulle få mer presenter ikväll.
När alla paketer var öppna försvann mamma och pappa ut i köket för att göra frukost. Så jag och June passade på att gosa oss ner i soffan och kolla på en rolig film.
"Förlåt för hur jag bettede mig imorse. God jul min ängel!"
YOU ARE READING
En ny resa (Swedish)
Teen FictionApril har haft en tuff start inom kärleksfronten. Efter vad som hände den kvällen, försöker hon gå vidare med sitt liv. När April en dag flyttar tillbaka med sin familj till Brisbane möter hon Luke. Den långa muskulösa killen med svart hår och hasse...