Morgonsolen sken in igenom det blåa tältet. Jag mindes inte att vi kröp in i tältet, Luke måste ha burit in mig. Motvilligt öppnade jag mina ögon och välkomnade den nya dagen.
Jag vred mig om för att väcka Luke. Men han var inte där! Vad morgonpigg han var idag.
Jag reste mig sömnigt upp och öppnade dragkedjan. Solen gassade på även fast klockan kanske inte var mer än tio på morgonen. Jag höll inte koll på tiden här men jag var ingen sjusovare.
Jag sökte runt efter Luke och fann honom stå en bit ut i havet, med ett par svarta badbyxor strax under midjan och vatten upp till knäna. Här kunde jag sitta och stirra hela dagen. Jag vågade dock inte för länge, för jag var rädd att Luke tillslut skulle upptäcka mig. Så jag drog snabbt på mig min röda bikini och gick efter honom ut i vattnet.
Det var långgrunt hela vägen ut. Jag tror inte Luke hörde mig för när jag lade min hand på hans rygg ryckte han till.
-God morgon! Vad du var morgonpigg idag. Viskade jag och pussade honom på axeln.
Luke himlade med ögonen och drog fram mig så jag stod framför honom.
-God morgon min ängel! Sovit gott?
Jag nickade. Sovit som en prinsessa.
-Så vad ska vi hitta på idag? Frågade jag samtidigt som jag drog ner Luke under ytan.
Det har varit väldigt varmt i flera veckor så vattnet var så skönt och uppvärmt.
-Det är upp till dig. Svarade Luke när vi kom upp till ytan igen. Men jag skulle gärna vilja ta med dig till sjön McKenzie. Det är en bra bit att gå och tar förmodligen nästan hela dagen, men jag tror vi klarar det. Vattnet i sjön är dock inte så mysigt att bada i, men jag har hört att sanden på stranden består av ren kisel.
Jag log medan informationen sjönk in. Det var så gulligt att höra när Luke planerade.
Precis när jag skulle säga till honom att vi kunde bada lite till kurrade min mage högt.
-Frukost?
Jag nickade generat, tog honom i handen och så gick vi tillbaka till tältet.
"Att du inte kan vara hungrig på min vilkor" tänkte jag surt för mig själv.
Vägen till sjön McKenzie var jobbig men intresserant. Utsikten var fantastisk och Luke berättade mycket om naturen som jag inte hade en aning om. Här var naturen mycket grönare än i Brisbane. Jag förstod vad Luke menade med att det skulle ta hela dagen. Jag tror att vi hade gått i minst två timmar innan vi var framme. Men när jag fick se McKenzie förstod jag att det var sanneligen värt det. Sjön hade klarblått vatten och stranden, ja hur kunde jag beskriva den? Den var inte gul som hemma utan här var den.. naturvit. Jag kände en härlig brännande känsla under fötterna när jag gick ut på den varma sanden. Jag tog en näve i handen och såg hur sanden gled längs mina fingrar.
Jag var i himmelriket!
-Gillar du det? Frågade Luke osäkert.
-Det är fantastiskt! Du är full att överraskningar. Skrattade jag. Jag tog snabbt av mina kläder så den marinblåa bikini syntes över min bruna hud och sprang ut i vattnet. I Australien blir man aldrig blek.
Jag vände mig om och såg Luke komma efter mig i sina gröna shorts och bar överkropp. Herregud! Jag börjar få den pirrande känslan i magen. "Fan tänk inte på sånt nu April".
Luke hade rätt, bottnen var lite dyig men det var inte något jag tänkte på. Den enda som fanns i mitt huvud var att jag stod här på världens vackraste ö med min underbara pojkvän som även hade planerat allt det här. Jag var den lyckligaste tjejen på planeten.
YOU ARE READING
En ny resa (Swedish)
Teen FictionApril har haft en tuff start inom kärleksfronten. Efter vad som hände den kvällen, försöker hon gå vidare med sitt liv. När April en dag flyttar tillbaka med sin familj till Brisbane möter hon Luke. Den långa muskulösa killen med svart hår och hasse...