Kapitel 26

357 6 0
                                    

-Jag hade så roligt i helgen. Davids äldre bror var den roligaste människan som fanns. När vi satt vid middagsbordet berättade han pinsamma minnen som sin lillebror hade upplevt och jag satt där och skrattade som ett fån hela kvällen.

Jag och Celine var på väg till stallet i våra ridkläder och berättade glatt för varandra vad vi hade fått för fina presenter. Hon var lite smått avundsjuk på mitt guldarmband. Och jag menade inte att vara taskig eller egoistisk men jag blev nästan mallig när jag visade upp det skimrande smycket på min handled. Och nedanför satt det gulliga tygarmbandet June hade gjort.

Luke och de andra grabbarna skulle gymma så jag och Celine skulle passa på att rida under tiden. Gymmet och stallet låg bara några hundra meter från varandra.

-Kelly lovade att hon skulle ta hand om Starlight och Shiver de dagarna vi är borta. Jag pratade med henne igår. Mumlade Celine när vi nästan var framme.

Kelly är en underbar person. Ställer upp när det verkligen gäller.

Luke och de andra grabbarna skulle åka iväg och handla lite saker till resan, som var "nödvändiga" enligt dem. Det gjorde mig och Celine lite misstänksamma. Men vi passade på att ta oss en ridtur på Starlight och Shiver. Luke var inte den ända killen jag brydde mig om. Starlight kände mig så väl. Så fort jag öppnade boxväggen gnäggade han och buffade mulen mot min ficka.

-Morötterna får du efter ridturen. Skrattade jag och klappade honom på halsen.

När Starlight insåg att han inte skulle få något stod han lungt och väntade på att jag skulle börja borsta honom.

Celine hade bytt boxplats så nu stod Shiver och Starlight bredvid varandra. De verkade komma överens än så länge.

-Jag ska gå och hämta Shivers utrustning. Ska jag ta Starlights också? Frågade Celine snällt.

-Ja tack. Log jag och såg henne småjogga till sadelkammaren.

Jag skakade på huvudet och skrattade lätt för mig själv.

-Tycker du att det ska bli lika roligt som jag att komma ut i skogen lite. Viskade jag och pussade Starlight på mulen.

-Allt bra med er? Hördes en röst i boxöppningen och jag hoppade till. Det var Kelly.

-Herregud förlåt! Jag trodde du såg mig. Sa Kelly chockat.

Jag log åt henne och tog upp borsten jag tappade i torven.

-Det är ingen fara. Allt är bra med både mig och Starlight. Vi har lärt känna varandra igen.

Celine kom klampande och försökte balansera sadlarna på varsin arm.

-Hej Kelly! Jättesnällt att du kan vakta och motionerna Shiver och Starlight när vi är borta. Sa Celine andfåd och släppte Starlights sadel utanför boxen.

-Det är lugnt tjejer. Det är skönt att ha dig tillbaka April.

Jag hann inte svara Kelly innan hon fick ett telefonsamtal och gick därifrån.

-Nu sticker vi! Skrattade Celine och sadlade Shiver.

"Fortfarande springer efter Luke ser jag?"

Det där dolda numret tar kål på mig. Jag visste att det var Allison. Smsen hade lugnat ner sig ett tag men efter att jag började "må" bra igen så har de fortsatt. Luke trodde att de hade upphört helt och jag ville att det skulle fortsätta så.

Jag visste att Luke skulle vara på gymmet åtminstone en timme till så jag och Celine bestämde oss för att rida den långa rundan. Låta Starlight och Shiver trava och få upp flåset.

En ny resa (Swedish)Where stories live. Discover now