Kringgggg! Bunyi loceng berbunyi tanda pukul 7:00. Seingat saya takda pulak saya set alarm , ni mesti Claudia punya pasal! "Claudia!!" Jeritku . Claudia pun bangun dan merungut, "Kenapa menjerit pagi-pagi buta ni?" Elehh, melawan nampak .. "kau kenapa set alarm aku pukul 7? Bukan kau ada jam kau sendiri?" Claudia terus tersengih macam kerang busuk. "Jam aku rosak lah , sebab tu aku pinjam jam kau" Ya Tuhanku budak ni.. sabar je lah ada kawan macam dia ni.. "Kenapa tak bagi tahu awal-awal.." Ehh , kejap! Aduh macam mana aku terlupa nii? "Clau, mana awak letak kertas yang pasal mencari manager BTS tu?" "Ha! Nah.." Aku pun ambil kertas yang dia hulur tu. " Ada guna juga kau set alarm. Jom pergi ibighit.entertainment!"
(Bayangkan dia pakai baju ini)
Aku pun turun ke bawah sementara Claudia tunggu aku sambil menekan enjin kereta. "Nanti tutup gate ya? Saya kan driver." Kata Claudia. "ish , yelah²" rungutku. Lalu aku pun menutup gate seperti yang kawan ku arahkan.40 minit kemudiann..
Akhirnya , aku dah sampai ke ibighit.entertainment. Tak ku sangka, ramai juga orang nak jadi manager BTS. Biasa lahh , artis kan? Sapa tak nak jadi manager artis popular ni. Setelah aku melangkah ke ibighit.entertainment aku terjatuh pula tetapi aku rasa macam aku tak jatuh pula , kenapa eh? Japp, Jimin lahh!!!!! "Are you okay?" Katanya. Tiba-tiba sahaja aku macam tak boleh bercakap .. ”ermm.. I'm okay. Terima kasih.” kata ku dengan gementarnya. Sapa tak gementar bila kita ditolong oleh Jimin iaitu bias aku. Huwarrrrgghhh mama!! Kenapa jantung aku ni!! " Awak nak jadi manager kami ke , cik? Nama cik siapa?" Dengar suara nya pun nak cair. "Ya. Nama saya Christine Angell. Saya menetap kat Korea tapi lahir kat Malaysia." Jimin tersenyum sambil berkata, "cantik nama. Muka pun sama cantik. Patut nama awak Angell." Katanya. Kenapa pipi aku ni panas ni mesti pasal dengar pujian jimin ni. "Kamsahamida. Saya perlu pergi ke sana sekarang. Nanti lambat saya." "Awak memang lambat pun." Katanya itu membuatku nak terpengsan. Apa!? Omoooo!!
YOU ARE READING
Jimin Itu Aku Punya [C]
FanfictionHai. Nama aku Christine Angell dan umur aku 24 tahun. Inilah kisah aku sebagai manager BTS. p/s: description ni mcm hambar je kan? tapi saya rasa novel baik lagi dari description. Start : 10 May 2018 End : 14 June 2018