Bab 12↠ingat?

31 8 0
                                    

No one pov
"By the way, rindu tengok awak blushing!" Kata Jimin. Christine pun mendengus dan mula masuk ke perut kereta. "Eh, apa ni? Terkejut aku. Bergaduh ngan Jimin eh? Sampai muka merah bak tomato tu." Kata Claudia membuat Christine berasa tidak puas hati. "Arghh. Ni semua Jimin punya pasal! Dia curi first kiss aku lah weyhh! Benci laaa!" Dengus Christine. "Bukan dulu awak suka bila Jimin kiss awak?" Tanya Claudia seraya mengangkat bulu kening persis Ziana Zain. "Itu dulu bukan sekarang. Aku tak faham kenapa aku suka kat budak gatal macam Jimin ni." "Gatal gatal pun dengan awak juga kann." Kata Claudia seperti ayat Jimin tadi. "Ishh! Awak ni asyik sokong Jimin je. Suga taknak ke?" Tanya Christine. "Kenapa awak suka Suga ke?" Tanya Claudia sambil membulatkan matanya. "Yelah. Kenapa? Tak boleh ke?" "Eh, boleh.. suka hati awak laa. Keputusan awak kan. Ermm, mmm-mana bb-oleh tolak kan.“ kata Claudia. “apasal kau tergugup gagap ni?" Tanya Christine."Takde papelah. Aku belanja awak makan nak? Sementara aku dah dapat gaji!" Kata Claudia. "Hmm. Boleh juga. " Kata Christine dan korang pun menuju ke tempat yang dituju.

While at ibighit,
"Betul tuan.. si manager tu tidur kat bilik Suga." Kata Cycon. "Ye ke? Aku dengar Christine kepala dia sakit sebab itulah dia tidur kat bilik Suga." "Itu adalah alasan, Tuan. Jangan terpedaya dengan alasan dia. Saya nak tuan pecat Christine dan jadikan aku sebagai manager." Kata Cycon. "Baik lah, kalau itu keputusan anda , Cik Cycon Esabell. Saya akan turutkan." Kata CEO di ibighit dan Cycon pun berlansung pergi. 'Yay! Dapat juga aku tumpas si budak betina tu. Besok adalah hari segalanya bagi aku.' desis hati Cycon. Cycon pun mula pergi ke satu dorm iaitu dorm Jimin. Dia mula mengetuk pintu dan Jimin mengarahnya untuk masuk."

"Jimin! Lama tak jumpa.. sejak kebelakangan ni asyik busy dengan betina gatal tu je. Dengan aku tak." Kata Cycon membuat Jimin berasa tidak puas hati. "Apa kau cakap!? Betina gatal? Jangan kau nak berani kan diri kata dia betina gatal sedangkan kau yang gatal sebenarnya!" Marah Jimin. "Sekarang ni Christine dah amnesia lah Jimin-ssi. Dia dah takde perasaan lansung kat awak. Tolonglah.“ “Walaupun dia tak suka dekat aku. Aku akan pikat dia seperti mana aku pikat dia dulu. Semuanya salah kau! Kau yang buat dia amnesia , Cycon Esabell." Balas Jimin. "Salah dia. Yang dia rampas bf aku kenapa?" "Shut up lah, Cycon! Aku nak tidur pun tak senang. Tolong berambus boleh tak!?" Marah Jimin. "Jap, aku nak bagitahu kau yang besok aku akan jadi manager kat sini. So, get prepare." Kata Cycon lalu keluar dari dorm Jimin. Jimin pun lalu meraup mukanya.

Keesokan harinya,
Christine datang ke ibighit dan berharap agar hari ini dia mempunyai nasib yang baik namun jangkaan nya meleset. Cycon menolaknya kebelakang. “kau kenapa kat sini? Shuh shuh." "Apa ni!? Main tolak orang?" Marah Claudia. "Jangan nak main back up si budak ni. Dia dah kena pecat kk." "Apa!?!?" Jerit Christine dan Claudia serentak. "Ish. Boleh pekak tau tak dengar korang ni. Dah, shuh shuh." "Christine dan Claudia marilah sini!" Ajak Jungkook. "Look, kenapa mereka suruh kami masuk pula?" Kata Claudia. Mereka pun masuk ke bilik praktis bts. "Kacau daun betul lah, Jungkook ni!" "Nanti mesti rindu ngan Christine dan Claudia. Tak best lah dengan Cycon tu." Kata Jungkook. "Lahh. Kasihann ini budak. Meh, nak friend hug tak?" Tanya Christine. "Taknak. Kalau dengan Claudia sekali baru nak." Kata Jungkook sambil memandang ke bawah lantai. "Hmm yelah. Jom friends hug!" Kata Christine lalu mereka pun friends hug. "Kami tak ada lah?" Tanya Suga. "Alolo. Meh lah sini kalau nak. Semua orang pun boleh. Haha." Kata Christine dan mereka akhirnya membuat big friends hug. "Kalau ada jodoh bertemu jua." Kata Claudia sambil membuat flying kiss dekat Jungkook dan juga V. "Bye!!!" Kata member BTS kepada mereka. "Cycon. Kalau aku tengok ahli bts kurus apa semua. Siap la kau." "Kau ni amnesia ke apa? Macam bukan amnesia je." "Aku masih lagi tak ingat apa-apa tapi aku tahu yang awak jenis orang yang penting kan diri." Kata Christine lalu berlansung pergi. "Besok, pergi Malaysia kah?" "Yelah. Lama sangat dah kita kat Korea ni. Sementara aku dah kena pecat. Jom pergi Malaysia." "Christine? Awak ni masih ingat ke apa? Jangan pura pura lah Chris.. muka kau macam dah ingat je." Kata Claudia sambil mengeluh. Christine tidak tahu bahawa dia ingat atau tidak. Apabila dia ingin membuka mulut, kepalanya terus sakit. "Arghhhhhhh kepalaku mak oii! Claudia tolong," kata Christine sambil memegang kepalanya. "Wehh, Christine! Tahan dulu!" Itu adalah kata kata terakhir sebelum dia menutup matanya. "Rap Monster, Jin , Jimin , Suga, Jungkook , V , Jhope! Christine pengsan!" Jerit Claudia membuat semua member BTS dan juga Cycon berpusu-pusu ke arah Christine. "Bawa lah dia kat hospital. Mana tahu kut-kut dia mati." "Pergi berambus lah!" Jerit Jimin pula. "Hmm.. okay lah. Harap² kamu dan Christine berbaik semula. Dan Christine akan jadi manager balik. Aku nak pergi Australia iaitu tempat dimana aku lahir." Kata Cycon. Dia sudah mulai insaf kerana dia dah jumpa dengan orang yang dia sukai  di media sosial. Dan tanpa disangkal lagi, lelaki itu berkata bahwa dia tinggal di Australia sama dengan nya. Maka, dia terpaksa pergi Australia. 

Jimin
Sekarang, dah dua kali dah .. Christine kena tahan di hospital. Aku takut dia lalu tinggalkan aku. Aku takut dia masih lagi tidak ingat. Dan, yang paling aku takut ialah Suga pasti akan dapat Christine. Sakit hati inii hanya Tuhan saja yang tahu. Aku meraup mukaku lalu mengeluh. "Mungkin ini ujian untuk kamu .. jangan mengalah Jimin.. kami semua ada untuk kau." Kata Rap Monster sambil mengusap belakangku. "Aku takut lah hyung.. kalau dia-“ “shh.. jangan kata macam tu. Kalau apa yang kau cakap betul, macam mana nak tarik balik?" Kata Rap Monster. Hmm. Mungkin betul cakap dia. Lepas itu, doktor peribadi kami iaitu Dr.Suho keluar dari bilik icu tersebut. "Nampak nya penyakit amnesia Christine sudah pun lenyap. Cuma dia masih lagi dalam keadaan koma. Kami terpaksa membawanya ke wad biasa. Anda jangan risau." Kata kata Dr.Suho itu membuat kami semua berasa lega. "Pergi lah ke ibighit dulu. Kalau Christine dah bangun nanti, baru saya call korang." Kata Dr.Suho kepada kami. "Baik lah. Terima kasih atas kerjasama doktor." Kata Rap Monster sambil menunduk hormat. “dah tugas saya sebagai doktor. Dah pergi. CEO panggil korang tadi.“

Hari yang seterusnya,
Christine
Aku membuka mata aku perlahan lahan. Aku melihat Jimin tidur di sebelah aku. Aku rindu sekali dengan nya. Tiba-tiba dia bangun. "Hmm? Christine?" Kata Jimin dengan perasaan terkejut. Dia pun lalu memelukku. "Aku rindu awakkk" "mana panggilan sayang tuh?" Tanyaku. "Tak suka lahh dengan panggilan tu. Geli. Tapi disebabkan awak saya sanggup lah." Kata Jimin dengan perasaan ragu ragu. "Owh.. nak panggil saya apa pula kalau taknak sayang?" Tanyaku. "Panggil.... Christine lah senanggg." Kata Jimin pula. "Hmmmmmmmmm. Oklah." Baru aku nak buka mulut. Jimin terus memelukku, "Christine!! Aku minta maaf kat kau.“ kata katanya membuat aku hairan sikit. “kenapa ni Jimin? Minta maaf buat apa?" Tanyaku. "Ermm.. takda apa².. hehe" "yeke?" "Yelah. Christine nak makan apa² ke? Boleh je saya pergi kedai makanan." Tanya Jimin. "Dah aku baru bangun.. mestila lapar. Apa² je makanan yang kau beli. Janji aku makan." Kataku.
×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××
Yeah! Akhirnya Christine ingat. Sorry sebab idea kurang hehe. Mohon vomment and follow si author ni ok? Thank you😚

Jimin Itu Aku Punya [C]Where stories live. Discover now