Bab 9 ↠ Rindu

53 7 0
                                    

Christine P.O.V🎈
Sejak peristiwa itu, aku macam nak tak nak je jadi gf jimin. Hmm, aku dah tahu benda ni akan berlaku. Nak buat macam mana ye dak? Aku membuat keputusan untuk bercuti sekejap sementara ada manager baru. Tiba-tiba fon ku berbunyi tanda ada satu mesej.

Chim²
Sayang, kenapa bercuti tak ajak saya? I miss you a lot🌚💕

Christine 😍
Bukan nye pergi mana mana pun😝. Kat rumah ni. I miss you too😌

Chim²
Ishh, maaflah kalau mama saya berkasar ngan sayang.😔

Christine 😍
Takpe. Lama-lama dia terima juga saya. Don't worry about it 🙂

Chim²
That's why I love you so much.🎈 Mehh peluk, eh salah. Awak kan takde😝😔

Christine 😍
Haha. Lusa-lusa lah😆. Dah, bye chim²😉

Chim²
Bye😋

Hmm, aku yang baca mesej ni pun senyum kambing hoho. Aku pun lalu turun ke bawah untuk mengisi perut aku yang dah lama berdangdut. Aku membuka peti sejuk dan.... Hah!? Takde makanan? Tinggal susu je. Semenjak aku takde ni, mesti Claudia habis kan. Aishh. Aku mula naik ke atas balik sebab nak bersiap siap. Aku lalu menukar baju tidur ku ke baju biasa. Tapi kann , kereta dah takde. Hmm, naik teksi jelah.

Aku menuju ke Gangnam City. Hmm, banyak orang kat sini. Aku jarang pergi sana semenjak Claudia dan aku dah ada kerja. Sibuk katakan. Aku pergi ke satu kedai dan membeli barang makanan. Tiba-tiba aku terserempak dengan satu figura tubuh yang berkaca mata dengan menggunakan mask putih.

Cycon P.O.V✨
Aku dan Magdwenna menuju ke Gangnam City. “Weh, Esabell.. aku pergi kedai tu jap. Awak sendiri lah pergi sana.“ “herm, yelah.“ kataku. Masuk je sana, aku lihat satu figura tubuh yang sangat ku kenali iaitu Christine. Wehh, mata aku panas tengok dia. Dia pun menegur ku, "Eh Cycon, lama tak jumpa. Sedih tak bila awak dipinggirkan, mesti sedih kan?" Eee, rasa nak cilikan je mulut dia tu. Takpe, hari ni hari dia. Ada lori ada bas, ada masa saya balas. Aku pun menghiraukannya dan terus jalankan misi untuk cari makanan.

Christine P.O.V🎈
Amboi , SKL aku dibuatnya. Eh jap , apa ku nak buat tadi?"Omoooo! Mana barang aku tadi?" Aku bermonolog. Aku terus pergi ke kaunter dan bertanyakan hal itu. Nasib baik aku ingat. Hmm dah,masa aku jalan-jalan nanti aku makan roti yang aku belikan tadi.

Aku menikmati roti dan melihat pemandangan. Hmm , kalau macam nilah jadi manager, taklah fikiran ku kusut. Ye dak? Apalah member BTS tu buat. Rindu pun ade juga.

Suga P.O.V🙌
"Masa rehat tamat!! Praktis cepat!!!" Jerit manager in-charge kami iaitu Clarissa. Hmm, kalau lah Christine ada. Clarissa ni garang sangat lah. "Eishhhh , yelahh. Sabar je lah!" Marah Rap Monster. Sepatutnya aku yang marah, bukan Rap Monster. Ye dak? "Kalau kau tak berlatih lagi dalam kiraan 10 saat, aku gandakan lagi. Nak ke tak?" Katanya dan kami pun menuruti arahannya. Kami pun mendengar bunyi ketukan pintu. Buka je pintu, hyung hyung yang lain teruja termasuk aku. Christine datang! "Eh, jap jap. Bukan korang nak praktis ke? Praktis lah. Nak aku gandakan?" Sebut Christine. Baru je dia nak membuka mulut lagi, Jimin memeluknya. "Christine!! Rindu awak!" Kata Jimin. Lepas je aku tengok mereka berpeluk aku menoleh ke belakang. Sakitnya hatiku hanya Tuhan yang tahu. "Eh, jangan nak buat adegan Jejak Kasih kat sini ye. Pergi berlatih!" Marah Clarissa. Kami meneruskan latih kami dan ianya bermula dengan lancar. Lepas je latihan kami habis, Jhope memecahkan kesunyian, "Wehh Suga, kau masih belum move on?" Tanya Jhope dan aku membalas nya dengan menggelengkan kepala. "Sudah sudah lah tu, hyung. Kalau Jimin tahu mampus kau." Kata Jungkook. "Eh, kalau V tahu kau suka kat Claudia, mati kau!" Perliku. V, Rap Monster dan Jimin pergi luar. Nasib  kaulah Jungkook.

Christine P.O.V🎈
Sesudah je aku habis mandi, fon ku menjerit minta diangkat. Aku pun menekan butang hijau dan menjawab. "Hi,sayang." Kata pemanggil itu. Aku pun melihat semula telefon ku dan melihat nama chim² . Oh, Jimin rupanya. "Apa ni main call-call. Awak tahu tak kredit saya tinggal 1.20 lagi." Jawab ku. "Hehe, aku mana tahu. Sebabtulah aku call." "Ada benda urgent ke?" "Ade. Hati aku pecah minta dibaiki." "Diri sendiri lah baiki." Kataku lalu mematikan panggilan. Aku segera mendail nombor dan cek baki ku. Fuhh, nasib 0.50 tinggal. Tapi, aku takleh langgan YouTube. Kecewanya aku hanya Tuhan saja yang tahu.

Magdwenna P.O.V🌈
"Wehh aku ada kerja untuk kau." "Apa dia?" "Tolong ambil gambar." "Gambar apa?" "Nanti aku bagitahu kat mesej. Kau tunggu je." Kataku seraya mematikan panggilan. Harini kau enjoy lah dulu Christine, besok aku dan Cycon kacau hubungan kau. Just wait for it. Hehehe.

Sorry Christine, aku takleh buat 3k words. Takde idea nak buat sampai 3k gitu.

Jimin Itu Aku Punya [C]Where stories live. Discover now